Xboxlife forum

Dragon Age: Origins tråden

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf Haugboelle » 13. nov 2009 13:07

Synes Shane er super sej, men havde jeg ik fået ham med, havde jeg nok ikke givet 1200 point. Tilgengæld er Wardens Keep de 560 point værd synes jeg. Tager ikke langtid at gennemføre, men en god historie og fedt sted.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf Ink129 » 13. nov 2009 17:50

Et fantastisk spil, imo. Det har overgået mine forventninger faktisk, og jeg har stadig mange timer tilbage i det endnu, før jeg får det gennemført :D
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf nightbringer123 » 13. nov 2009 19:11

Synes selv jeg har spillet det i lang tid.
Men fandt hurtigt ud af det kun var 6%. xD
Billede
nightbringer123
Niveau 3
 
Indlæg: 208


Indlægaf simonp3 » 13. nov 2009 19:19

hvor ser jeg hvor mange procent jeg har spillet?
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Indlægaf bjaelkesex » 14. nov 2009 11:27

Du kan kun se hvor mange procent af det fulde spil du har spillet. Det vil sige samtlige afslutninger og dialoger. Du finder statistikken under menubladet med quests og codex. Tryk Y for at bladre til Accomplishments(?).
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Annxii » 14. nov 2009 13:05

jeg er super godt underholdt af Dragon Age! Jeg kan godt lide at ens companions kommer med input og, at der kommer forskellige mindre drejninger på samtaler alt efter hvem man har med sig. Companions personligeheder er godt nok skåret ud i pap men de fungerer godt sammen. Grafikken er ikke noget at råbe hurra for, men det er til at overleve.

Mit største kritikpunkt er egentlig historien. Ikke fordi den er dårlig, men minder lige lovlig meget om Lord of the Rings. Det er selvfølgelig heller ikke nogen dårlig historie, men der kunne nok godt have været lidt mere kreativitet ;)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf bjaelkesex » 14. nov 2009 13:20

Annxii skrev:jeg er super godt underholdt af Dragon Age! Jeg kan godt lide at ens companions kommer med input og, at der kommer forskellige mindre drejninger på samtaler alt efter hvem man har med sig. Companions personligeheder er godt nok skåret ud i pap men de fungerer godt sammen. Grafikken er ikke noget at råbe hurra for, men det er til at overleve.

Mit største kritikpunkt er egentlig historien. Ikke fordi den er dårlig, men minder lige lovlig meget om Lord of the Rings. Det er selvfølgelig heller ikke nogen dårlig historie, men der kunne nok godt have været lidt mere kreativitet ;)

Det var også min største kritik af historien. Dog vil jeg påstå at enhver sammenligning falder til jorden, når man går i dybden med historien. Det overordnede plot kunne dog godt forveksles med det i Ringenes Herre.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf simonp3 » 14. nov 2009 13:37

alting sammenlignet med Ringenes herre kan efter min mening ikke være bedre:D
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Indlægaf Annxii » 14. nov 2009 17:00

bjaelkesex skrev:Det var også min største kritik af historien. Dog vil jeg påstå at enhver sammenligning falder til jorden, når man går i dybden med historien. Det overordnede plot kunne dog godt forveksles med det i Ringenes Herre.
Nu er jeg ikke kommet voldsomt langt ind i spillet endnu, men jeg synes godt nok de smører tykt på med LotR-analogierne.

Arl Eamon forgiftet af en han troede var hans ven, men var sendt af "underskurken". Det passer alt for godt på Theoden, der bliver forgiftet af Wormtongue, der er sendt af Saruman. Filmenklippet inden slaget ved Ostegar hvor man ser darkspawn ankomme er næsten en tro kopi af The Two Towers hvor uruk-hai ankommer til Helm's Deep. Drømmene Wardens har om archdemon smager også grumt af Frodo, der ser ind i Sauron. Det kan godt være at man kan finde forskelle når man går i dybten, men jeg synes nu godt nok at det lader til at man skal meget langt ned for at finde nogle ordenlige forskelle.

...men hey, det gør det jo ikke nødvendigvis dårligt! som simonp3 siger så er LotR jo godt :lol:
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf bjaelkesex » 14. nov 2009 17:02

Drømmene er et helt univers man kan færdes i (The Fade).
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf SaintRasmus » 14. nov 2009 17:44

Bare man ikke bliver sammenlignet med "Eragon" så går det nok.
SaintRasmus
Niveau 4
 
Indlæg: 668
By: Aalborg C


Indlægaf bjaelkesex » 14. nov 2009 18:07

SaintRasmus skrev:Bare man ikke bliver sammenlignet med "Eragon" så går det nok.

---Spoiler---

Den sammenligning passer nok bedre på Alistair. Lidt for meget vil nogle mene!

---Spoiler---
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Underdog Dude » 14. nov 2009 18:09

Forstår ikke den stærke asocation som folk trækker til LoTR...

LoTR er faren til fantasy-genren, men derfor sammenligner man da ikke al fantasy med LoTR. Bevares, der er da nogle ligheder, men så sandelig også kæmpe forskelle. F.eks. er elvernes historie helt unik - jeg har i hvert fald ikke set den baggrundshistorie for elverracen før.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf bjaelkesex » 14. nov 2009 18:18

Nu bliver der heller ikke nævnt noget om baggrundshistorien men om historien, som den tager sig ud i spillet. Ja selve verden er anderledes, fordi den ikke er baseret på D&D universet imodsætningen til f.eks. Baldur's Gate serien. Men det der foregår i Dragon Age ligner i store træk handlingen fra Ringenes Herre.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Twisted182 » 14. nov 2009 22:31

nogen der ved hvorfor dragon age community siden ikke opdatere ordenligt :S jegv ha en human noble lvl 11 men på siden står der stadivæk jeg kun er lvl 5??
Twisted182
Niveau 2
 
Indlæg: 133


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron