Xboxlife forum

Blue Dragon - jeg elsker det!

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf Underdog Dude » 27. aug 2007 19:02

De dårlige anmeldelser har godt nok fået mig til at holde fingrene væk fra Blue Dragon.

Især Eurogamer er rimelig kritisk med en 5/10 score.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Da Senzai » 27. aug 2007 19:59

Nu er jeg godt nok kun 10 timer inde i spillet, og er en smule skuffet. Jeg var helt hooked på det, efter at havde set den fede Trailer på Markedspladsen. GamePlay mæssigt, er spillet fedt nok, og godt lavet, men desværre halter spillet ved dets figurer og historie. Det er intet der får mig til at føle for hovedpersonerne, og dialogerne er også kedelige og uden sjæl.

Jeg giver det dog lige et par timer mere, og ser om det bliver bedre.

Jeg savner et RPG i samme klasse som Tales of Symphonia til GameCube. Det var satme fedt. Fed Dialog, fede figurer, og det bedste Kampsystem, jeg har set i et RPG nogensinde.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf dbbuu » 27. aug 2007 20:14

Underdog Dude prøv at se min anmeldelse i min blårg, den er positiv :D
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Indlægaf totu88 » 27. aug 2007 20:37

har spillet nogen replay value??
totu88
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Indlægaf Da Senzai » 27. aug 2007 21:11

Nej, der er ikke meget ved det, når du har været igennem historien en gang.

Du kan selvfølgelig klare det igen, hvis du forsøger at hunte achievements. Men hvem gider det?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf u_neeK » 27. aug 2007 21:15

Underdog Dude skrev:De dårlige anmeldelser har godt nok fået mig til at holde fingrene væk fra Blue Dragon.

Især Eurogamer er rimelig kritisk med en 5/10 score.

De negative anmeldelser har det med at punke spillet pga dets old-skool feel og mangel og innovativitet. Er du til gode gamle japanske rollespil i stil med Chrono Trigger, SNES Final Fantasy og Dragon Quest vil du elske Blue Dragon - det gør jeg..

Og hold kæft, hvor er det smukt!
u_neeK
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf Da Senzai » 27. aug 2007 21:25

u_neeK skrev:
Underdog Dude skrev:De dårlige anmeldelser har godt nok fået mig til at holde fingrene væk fra Blue Dragon.

Især Eurogamer er rimelig kritisk med en 5/10 score.

De negative anmeldelser har det med at punke spillet pga dets old-skool feel og mangel og innovativitet. Er du til gode gamle japanske rollespil i stil med Chrono Trigger, SNES Final Fantasy og Dragon Quest vil du elske Blue Dragon - det gør jeg..

Og hold kæft, hvor er det smukt!


Det er jo det! GamePlayMæssigt er det jo nice nok. Der er ikke så meget kritik at smide på det. Problemet er bare, at selve historien og figurerne ikke har særlig meget kød på. Du føler ikke rigtigt for dem, - og det er jo det, der skal bære spillet - ikke Gameplayet, som jo sådan set er identisk med alle andre fornuftige JRPG´er.

Efter at have brugt massere af tid på spil som Final Fantasy X, Tales of Symphonia Billede, Kingdom Hearts (og Mortal Kombat Deception Konquest Mode xD!), så virker Blue Dragon bare tyndt, og meget som om, at det er lavet til yngrere gamere, med spillets simple feel.

Hvis de i Enchanted Arms Havde droppet Random Encountersne og lavet dem ligesom i Blue Dragon, så ville jeg klart foretrække Enchanted Arms frem for Blue Dragon.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Tupilak » 27. aug 2007 21:57

MloveC skrev:
Haugboelle skrev:
HunkyDory skrev:Nej, han kan ikke Japansk. :) Hvis han ikke vil svare, må jeg jo.


Hvordan satan spiller man så et spil som blue dragon på japansk, der er jo ret meget at læse osv ?


Han har vel købt en japser som add-on til at oversætte, imens han spiller :roll:


HAHAHA.

Må nok hellere bestille lortet, efter at have læst denne her tråd igennem. Grineren :)
Tredje Xbox sendt til rep. Det er utroligt ringe af Microsoft.
Tupilak
Niveau 5
 
Indlæg: 1107


Indlægaf Da Senzai » 27. aug 2007 21:58

Eller også spiller han det kun fordi, at det er "Sejt" at kunne sige, at man spiller Japanske spil :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf christianmp » 28. aug 2007 06:14

Jeg giver nu spillet en chance, er spændt på at se hvordan det udvikler sig. HIstorien kan godt virke lidt træg, har næsten lige fået marumaro med i gruppen.
De reviews jeg har set nævner at spillet først tager fart efter første disc. de første 15 timer skulle eftersigende været udviklet til at kurere insomnia.

Jeg er spændt på at se hvad spillet byder efter dette. Savner lidt flere boss kampe, eller tough guy enemies, indtil videre er det stort set kun bash-fest!
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf sLux » 28. aug 2007 14:58

Jeg vil rigtig gerne prøve Blue Dragon :D Men vil ikke købe grundet der er 3 diske, det er en virkelig turn-off for mig.
sLux
Niveau 6
 
Indlæg: 1743


Indlægaf Da Senzai » 28. aug 2007 15:01

Eheh, så længe, at det er et Single Player spil, så betyder det da ikke noget? :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Honda » 31. aug 2007 14:28

Spillet har fået et 6 tal hos Gamespot :(

Tror desværre dette spil er en skuffelse, så jeg køber det ikke.

Øv havde håbet de kunne tage kampen med Final Fantasy, men åbenbart ikke. :roll:
Jeg elsker spil som Dead Rising,Metal Gear solid: sons of liberty,Ace combat, Virtua Tennis 3,Pro Evolution,Mario,Zelda,Formula one,Forza ,Gran Turismo,Halo,Final Fantasy,Gta,Okami,Top Spin 2,Virtua Tennis 3,Virtua Fighter 4,Lost Planet, Gear of War,Haze og Smash Court Tennis 3:-) og mange mange andre!
Honda
 
Indlæg: 55


Indlægaf WikzoDK » 2. sep 2007 20:29

(har skrevet samme indlæg på et andet forum)

Jeg har spillet demoen igennem, men har lige et par spørgsmål:

- Har ikke rigtig fattet meningen med det der charge-halløj. Jeg har læst, at man skal trykke A i det røde felt, men hvorfor har hver person/monstre en streg på linjen?

- Hvorfor kan flere monstre (eksempelvis den sidste boss i første del i demoen) angribe flere gange, og hvordan ser man, hvor mange gange hver figur kan angribe?

- Er det muligt at springe minifilmene i kampene over, så som de overdrevne sekvenser der kommer, når man laver det der specialattack med sin drage? Er da lidt trælst at se den samme film om og om igen.

- Hvad indeholder spillet udover kampe mod monstre? Der er faktisk ikke andet end kampe i demoen ...
Billede
WikzoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 493


Indlægaf DemonSpawn » 6. sep 2007 12:22

WikzoDK skrev:- Har ikke rigtig fattet meningen med det der charge-halløj. Jeg har læst, at man skal trykke A i det røde felt, men hvorfor har hver person/monstre en streg på linjen?

charge baren bestemmer hvor meget skade du giver og hvor lang tid angrebet tager og den røde dele af den er angrebets optimale styrke rammer du den giver du bedst skade kontra power forbrug

De personer/monstre over charge baren viser angrebs rækkefølgen samt hvornår de angriber. dvs hvis du stopper charge før et monsters punkt vil du angribe før det men hvis du kører over vil det angribe dig før du får afsluttet angrebet

WikzoDK skrev:- Hvorfor kan flere monstre (eksempelvis den sidste boss i første del i demoen) angribe flere gange, og hvordan ser man, hvor mange gange hver figur kan angribe?

fordi monsteret har flere angreb eller er hutrigere
du har en skill der kan fortælle dig om monsterets svagheder etc. kan dog ikke huske navnet og det er ikke det vilde info du får
WikzoDK skrev:- Er det muligt at springe minifilmene i kampene over, så som de overdrevne sekvenser der kommer, når man laver det der specialattack med sin drage? Er da lidt trælst at se den samme film om og om igen.

Ikke umidelbart (men det er det samme som de fleste andre spil i denne klasse)
WikzoDK skrev:- Hvad indeholder spillet udover kampe mod monstre? Der er faktisk ikke andet end kampe i demoen ...

spillet er hovedsagligt bygget på kampe or historie men der er da nogle simple puzzels (som at finde en dims et sted for at komme vidre at andet) samt en masse CG video
DemonSpawn
Niveau 0
 
Indlæg: 17


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron