Xboxlife forum

Fable 2: The official topic

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf spif2001 » 10. mar 2007 10:10

Gamemakerman skrev:
Kraft2635 skrev:Uden at være fræk.

Hvad, er du formand herinde, eller kan du bare godt lide at bestemme hvor folk skal ligge deres indlæg?...

MVH.

Herfra. :roll:


Det er fordi at vi gerne vil holde forummet overskueligt og gerne have at vores brugere skal finde deres svar 1 sted i stedet for at vi har et totalt overfyldt forum som brugerne ikke kan finde det de leder på, altså hvis der allerede er lavet en tråd om det samme, så skal den naturligtvis bruges, da vi alle få noget ud af det på den måde :wink:

Ville måske også være smart, hvis du ( Gamemakerman ) fik titel af skribent / admin, så nye folk kan se at du har administrator rettigheder. Nogen speciel grund til, at du ikke har den titel?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Nehat » 27. mar 2007 17:52

Buktu skrev:^Den her gang har han da ikke annonceret nogen features han ikke kan leve op til. Hvis du har hørt de interviews der er med ham, så har han 3 store features i Fable2 som han er glad for.. Her til GDC har han kun snakket om den ene, fordi det er den eneste der er helt implementeret indtil videre. Han har ret tydeligt lært af lektien.. På det her tidspunkt i Fable1's udvikling vidste vi sq betydeligt mere end hvad vi gør om Fable2.


Ahem.. Ægte kærlighed?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6434471.stm

Manden snakker om at implementere følelsen af at blive elsket i et spil og går prompte ud og tilføjer en hund.. IMHO er det at overdrive og underlevere.
Nehat
Niveau 3
 
Indlæg: 216

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 27. mar 2007 21:06

Det må du så om. Du har ikke spillet det endnu, så det kan du ærligt talt ikke udtale dig om.

Hvis du absolut vil have en pessimistisk holdning til Fable2, så dig om det.

Og han snakker ikke om "ægte kærlighed", han snakker om at opleve at blive elsket. Der er sq en ret pæn forskel! Han regner jo for pokekr ikke med at du rent faktisk bliver forelsket i din in-game kone!

Har du set videoerne hvor han forklarer om hunden? Jeg fik ondt af hunden da den haltede tilbage mod gameren, og han så bare forlod den. Og der er efter et par minutters video. Havde ikke selv regnet med det, men blev faktisk lettere overrasket.

Men så igen, jeg er ham der er ude af stand til at lave en evil character i Kotor fordi han har ondt af folkene i spillet.. :P
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Vinterbird » 27. mar 2007 21:10

Har du set videoerne hvor han forklarer om hunden? Jeg fik ondt af hunden da den haltede tilbage mod gameren, og han så bare forlod den. Og der er efter et par minutters video. Havde ikke selv regnet med det, men blev faktisk lettere overrasket.

Men så igen, jeg er ham der er ude af stand til at lave en evil character i Kotor fordi han har ondt af folkene i spillet.. :P


Det er folk som os der kommer til at elske Fable 2.

Og da Molneux pitchede ideen til mig sidste år, så var jeg meget imponeret. Han har en masse andre ideer udover haltende hund, og puzzle løser ting. Og når de ting bliver vist frem, så tror jeg mange vil skifte mening om hunden.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf The Game » 28. mar 2007 08:49

Spillet har altid været en favorit, altså Fable 1, men når man har spillet det en del gange, kan man blive lidt træt af det. Men Fable 2 skal jeg se nærmere på. Nice Video med hunden forresten. :D
The Game
Niveau 3
 
Indlæg: 228

Brugeravatar

Indlægaf Underdog Dude » 28. mar 2007 21:02

Buktu skrev:Han regner jo for pokekr ikke med at du rent faktisk bliver forelsket i din in-game kone!


Been there, tried that.

Øh, ups?

Men synes egentlig heller ikke han har overdrevet noget endnu. Og har altid haft nemt ved at leve mig ind i spil, på alle områder, så hvis han kan holde hvad han lover, bliver jeg jo nødt til at passe godt på min hund. :roll:
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Nehat » 9. apr 2007 01:20

@ Buktu

1. Jeg har ikke spillet det endnu, det er hele pointen i at jeg oprindeligt sagde at man ikke skal lægge for meget i det han siger - hvilket fører mig til punkt 2.

2. Ja, jeg forholder mig pessimistisk overfor Fable 2 fordi 1'eren skuffede mig så voldsomt at jeg, hvis jeg skal nyde 2'eren, er nødt til at tage det mere afslappet overfor hype'n i denne omgang. Vil hellere blive glædeligt overrasket end grusomt skuffet..

3. Hans begreb om kærlighed har jeg måske overfortolket idet jeg regnede med at det skulle være noget nyt ifht. andre spil der tidligere er set (du nævner selv KoToR). Ægte kærlighed var måske for meget sagt, men det at han vil implementere/udforske kærlighed i sine spil lyder uhyggeligt meget om Cliffy B's "Vi vil have folk til at græde" udsagn (og om følelser i spil generelt).
Jeg tænkte blot Peter Molyneux + følelser i spil = overdrivelse, for selvfølgelig er der følelser i spil hvis man vil have at der skal være det, tror bare ikke det er muligt at bestemme fra udviklerens side.
Nehat
Niveau 3
 
Indlæg: 216

Brugeravatar

Indlægaf Skinke » 12. apr 2007 20:03

Jeg har været ret negativt stemt mod tanken om at have en hund fra starten af. Hvis der er noget jeg har lært af alle de spil jeg har spillet med AI companions, så er det at de ALTID kommer i vejen, og er ganske ubrugelige. Stiller sig foran en, rammer konstant ved siden af, looter mobs før en selv, stormer mod fjenden når man prøver at snige og være taktisk... De skal VIRKELIG pukle med at den rent faktisk bliver et plus, og ikke et firbenet irritationsmoment.

Hvis hunden er ens eneste måde at navigere på, og han rent faktisk har tænkt sig at fjerne kort og minimaps, bliver jeg skuffet. Personligt har jeg planlagt at dræbe hunden ved første lejlighed.

[/rant].
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Indlægaf Buktu » 12. apr 2007 20:37

^Det lyder meget som om at de ligger lige så stor vægt på de ting du siger som du gør. Netop at det for alt i verden ikke skal være et irritationsmoment, og at hunden skal opføre sig efter hvad DU vil have den til. Og ikke omvendt.. :p

Og Nehat, er det ikke muligt fra udviklerens side at sørge for at der er følelser involveret i spillet? Det er da udelukkende op til udvikleren. Det er da dem der skal sørge for at det appelerer til ens følelser, bruge forskellige virkemidler for at opnå det de vil.

Og der er forskel på at forholde sig kritisk til et spil, og forholde sig direkte pessimistisk.
Pessimisme fører imo aldrig noget godt med sig, at være kritisk gør til gengæld næsten altid.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf The Game » 14. apr 2007 15:16

Er der egentlig dukket en hjemmeside for spillet op?
The Game
Niveau 3
 
Indlæg: 228

Brugeravatar

Indlægaf spif2001 » 14. apr 2007 16:09

spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf The Game » 17. apr 2007 08:56

Cool! :D
The Game
Niveau 3
 
Indlæg: 228

Brugeravatar

Indlægaf Gimmo » 17. apr 2007 10:40

Den gamle Fable hjemmeside var grineren!
Billede
Gimmo
 
Indlæg: 2136


Indlægaf Cyber-Frog » 17. apr 2007 12:33

spif2001 skrev:http://www.fable2.com/index.php


Det må da vist godt nok siges at være en teaser, jeg vil se mere! :)
Why would the world end, I'm still alive.
Cyber-Frog
Niveau 4
 
Indlæg: 337


Indlægaf Sazs » 17. apr 2007 13:34

Glæder mig så meget til dette spil. Og ja det har meget noget med udviklerne at gøre om man har følelser med, men det har også meget at gøre med spillerne.

Jeg kan allerede fornemme at når jeg får spillet, vil jeg passe på hunden, og nakke dem der gør noget ved dem totalt.
Sazs
Niveau 4
 
Indlæg: 658


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron