Xboxlife forum

Forza Horizon 5 tråden

Spil med fart på

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 24. okt 2021 11:27

spif2001 skrev:Forza Horizon 5 ser dæleme godt ud :)

Så godt at jeg overvejer, at investere i noget mid-range køre-udstyr, men har ingen erfaring på området. Har googlet og youtubet og kommet frem til følgende:

- Logitech G923 racerrat og pedaler
- Logitech Driving Force gearstang
- Playseat Challende racing chair ( kan foldes sammen og sættes væk - rart :) )
- en eller anden VESA holder til gearstangen

Inden man er færdig snakker vi næsten 5.000. Rimelig meget for en nybegynder!

Er det helt off?


Der er en tråd herinde, dedikeret til rat og pedaler, måske eksperterne derinde ved mere om hvad man skal købe.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf spif2001 » 24. okt 2021 12:17

Det har min controller også, som fulgte med Xbox Series X. Har senere købt en Xbox Series S også, som jeg så bruger controlleren fra.

Generelt har jeg dog kun hørt godt om rattet - og hvis det begynder at opføre sig ringe, må det jo bare tilbage :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 24. okt 2021 12:27

spif2001 skrev:Det har min controller også, som fulgte med Xbox Series X. Har senere købt en Xbox Series S også, som jeg så bruger controlleren fra.

Generelt har jeg dog kun hørt godt om rattet - og hvis det begynder at opføre sig ringe, må det jo bare tilbage :)


Ja hvis det sker inden for garanti perioden... hvilket det ikke gjorde for min controller :^o

Det er svært at gå tilbage til en normal controller efter en Elite... den der følger med til series x er noget billigt skrammel :?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Morten Skou » 25. okt 2021 09:54

Jake242 skrev:Det er svært at gå tilbage til en normal controller efter en Elite... den der følger med til series x er noget billigt skrammel :?


Ja :shock: Gummiet på min elite faldt ret hurtigt af... lige efter garantien var udløbet. Jeg synes sgu, at det gør lidt ondt at smide 1500 til en ny controller.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 25. okt 2021 10:38

Morten Skou skrev:
Jake242 skrev:Det er svært at gå tilbage til en normal controller efter en Elite... den der følger med til series x er noget billigt skrammel :?


Ja :shock: Gummiet på min elite faldt ret hurtigt af... lige efter garantien var udløbet. Jeg synes sgu, at det gør lidt ondt at smide 1500 til en ny controller.


YES - og det faldt ikke bare af, det VOKSEDE - så selv hvis man prøvede at lime de fast igen så passede det ikke.

Jeg har dog løst mit med at købe et controller skin og smide uden over... med de tilpassede(klippede i dem) gummi håndtag siddende løst på inden under... det fungere ok.

Nå tilbage til FH5 :D
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 25. okt 2021 10:39

Har du nogle requests til en Xbox Life bil skou? har stadig det logo jeg lavede i sin tid til FH4 - går stærkt udfra man kan importere dem i FH5

Billede
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+1

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Niculla2 » 26. okt 2021 11:19

Synes også seriøst de nye controllers til Series X føles meget billige.

Jeg kan dårligt høre mit spil pga de klak-lyde fra knapperne.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. okt 2021 16:56

spif2001 skrev:Forza Horizon 5 ser dæleme godt ud :)

Så godt at jeg overvejer, at investere i noget mid-range køre-udstyr, men har ingen erfaring på området. Har googlet og youtubet og kommet frem til følgende:

- Logitech G923 racerrat og pedaler
- Logitech Driving Force gearstang
- Playseat Challende racing chair ( kan foldes sammen og sættes væk - rart :) )
- en eller anden VESA holder til gearstangen

Inden man er færdig snakker vi næsten 5.000. Rimelig meget for en nybegynder!

Er det helt off?


Enten det eller Thrustmaster TX hvis du vil have midlevel udstyr og Forcefeedback som fungerer godt, uden at virke for billigt. Jeg er ret sikker på at der findes gearholder til Playseat.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 2. nov 2021 17:44

Billede

Det var hvad jeg ville købe - hvis jeg havde plads, tid og penge til at smide væk på den slags :D

EDIT:
Satans nu har jeg sgu helt lyst til at købe det setup jeg anbefalede... dog uden manuel gear til at starte med.

Er der nogen der ved hvordan man connecter en thrustmaster tx til en series x? det er en deal breaker hvis man skal connecte den med USB da min Series x står på en hylde 2 meter over gulvhøjde.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 2. nov 2021 22:32

^Det er usb tilslutning, men du kan sagtens bruge et usb forlængerkabel
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 2. nov 2021 23:28

Niki Lauda DK skrev:^Det er usb tilslutning, men du kan sagtens bruge et usb forlængerkabel


Damn…. Så slukkede den drøm, sikke noget Lort - ville skulle bruge et 3 meter usb forlænger kabel som minimum.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf spif2001 » 3. nov 2021 09:55

hmm.... var tæt på at bestille samme sæt som du viser Jake242, men problematisk at stolen ikke har en mount til gear shifteren.

Har googlet, ebayet og youtubet men det er liiiidt for meget Hjem & Fix, eller 3D printet skrammel fra Kina. :(

EDIT:

Fuck it.... Jeg købte Thrustmaster TX læder rat og pedaler, og en TH8A gear skifter. I stedet for en Playseat Racing Challenge stol, købte jeg en Next Level Racing F-GT Lite Gamer Stol. Den har flere indstillingsmuligheder, er lidt større ( og dyrere ) OG så har den en gear shifter mount. Stolen er desværre på fjernlager, så jeg må vente lidt :D
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens

+1

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 3. nov 2021 15:09

EPIC! køb Spif - jeg har vendt og drejet mulighederne... og kan godt se at jeg rent faktisk godt kan få gemt en 3-4 meter USB væk et eller andet sted i mit setup.

Største hurdle er nu at få overbevidst min bedre halvdel, hun var ikke just venlig stemt for at det skulle fylde i vores lille lejlighed - så hun vendte den 180 grader og sagde at så skulle et spisebord bord ud(et vi har stående i køkkenet - som mest bruges som aflægger-plads)

Gruble gruble #-o

Er der nogen der kan fortælle hvad man præcist skal bruge ud over en usb tilsutning til xboxen - er det bare et strøm udtag og så er man kørende?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 3. nov 2021 17:52

En stikkontakt og en xbox er alt der skal til
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 3. nov 2021 23:03

Jeg overrasker mig selv, nu fik jeg sgu også trykket på køb knappen. Playseat Challenge og Thrustmaster TX Leather Edition… manuel gearkasse må vente, har shift paddles i min bil og har ikke kørt med manuelt gear i flere år nu, så ved ikke om jeg kommer til at savne det?

Og så blev jeg et spisebord fattigere…

Edit: håber jeg kan nå og få sat det hele op til fredag. Er det natten til fredag at FH5 bliver tilgængeligt for dem der har købt early access?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron