Xboxlife forum

Assetto Corsa competizione

Spil med fart på

Assetto Corsa competizione

Indlægaf Niki Lauda DK » 9. okt 2020 13:03

Jeg har endnu ikke købt ACC, da det ikke kan køre ordentligt på currentgen, men det er på bud nu og hvis nogen ved om der er forskel på hvordan det kommer til at køre på Series X, må i meget gerne give lyd.

Det kunne også være at vi måske kunne få gang i noget fællesløb igen på et tidspunkt?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa competizione

Indlægaf Niki Lauda DK » 24. okt 2020 09:30

Her er en video der kan kaste lidt lys over hvad man kan forvente. Det starter ved 4min. 13sek:



Som jeg kan forstå det, så er spillet låst ved 60fps på konsol og der kommer ikke en Series X/S version lige foreløbig, men istedet nogle opdateringer, så det kommer til at køre stabilt 4K/60 fps på Series X, men ellers vil konsolporten være det samme som nu.

Jeg kan ikke komme med kilder, da det er forskellige brudstykker jeg har samlet sammen og den her video bekræfter nogenlunde det man kan opsnuse rundt omkring. Nu er spillet så ikke længere på tilbud, så jeg venter lige og ser om det rent faktisk forholder sig sådan :)

Det kunne være fedt hvis der bliver mulighed for 1440p med variable fps op til 120, men det er nok ønksetænkning, da der er tale om et nichespil på konsollerne og Kunos istedet bruger ressourcerne på PC versionen, som ifølge ægte GT3 kørere er det spil som kommer tættest på virkeligheden på alle parametre.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa competizione

Indlægaf Niki Lauda DK » 3. nov 2020 16:25

Jeg byder lige ind igen her på min egen tråd :lol:

Digital Foundry har vist en lille smule gameplay og det kører med variable frames sådan Ca. 40-55 i sekundet, så det er måske fornuftigt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa competizione

Indlægaf Helmerlund » 5. dec 2020 10:08

Er der nogen der ved hvilken version der kommer på Gamepass?

Jeg synes at Project Car 3 ikke lever op til mine forventninger, og jeg kender ikke Assetto Corsa, er det noget værd.
Hvilken version skal man så gå efter?

/Søren
Helmerlund
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Re: Assetto Corsa competizione

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. dec 2020 11:59

Ja det er det originale Assetto Corsa og ikke det nye Assetto Corsa Competizione som kommer til Gamepass. Jeg har det gamle og det er en meget virkelighedstro bilsimulator (ikke grafisk da det er et ældre spil) , som skal spilles med rat og pedaler og fysikken er virkelig god og afbalanceret. Det er lidt tamt i menuerne og der er ingen effekter når man vinder løb osv. Til gengæld så føles det som at køre en rigtig bil og det kan noget som ingen andre Xboxspil kan på den måde. Der er stadig gang i onlineløb og de fleste kører med respekt for hinanden, så man ikke bliver skubbet ud af banen, som i de fleste andre bilspil.

AC er lidt i stil med Project Cars, hvor der er stor variation i biler og baner samt drifting mm., hvorimod ACC er bygget op omkring den officielle Blancpain GT3 serie og det er derfor udelukkende motorsportorienteret.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus



Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron