Xboxlife forum

Forza Horizon 4 Tråden

Spil med fart på

Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. sep 2018 07:49

Jeg havde håbet så meget på at spillet kunne køre 1440p/2K@60fps og ikke kun i 1080p.

Når man kører inde i skoven med rallybilen, så er skyggerne og generelt hele scenariet alt for grovkornet, hvilket er en smule irriterende. Omvendt, så er 30fps heller ikke så fedt, når der sker rigtig meget på skærmen. Alt bliver gnidret grunder den lave framerate.

Hvis man bruger 30fps/4K og gør følgende bliver det helt åbenlyst at der er et andet problem:
Vælg synsvinklen hvor man kun kan se vejen. Hold et sted hvor der er noget højt som f.eks. et træ eller et tårn. Drej hjulene helt ud i yderposition og kør meget stille. Man vil nu kunne se at objekterne bliver doublet op, og flikflakker i 30fps imellem de to punkter som de ses. Lidt som at se dobbelt, men hvor man skiftevis lukker øjnene. Dette ses også i 60fps mode, men der går det dobbelt så stærkt og er knapt så irriterende. Hvad sker der lige for det ??? Underligt synes jeg.

Men forhåbentlig kommer der en opdatering hvor man kan have variable frames i 1440p, så man kan få den gyldne mellemvej.

Udover det jeg lige har beskrevet, så synes jeg at demoen er rigtig fed og under alle omstændigheder vil det være mit foretrukne spil i lang tid. Jeg vælger nok 60fps/1080p da man bliver mere konkurrencedygtig.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Justin_Anthony » 15. sep 2018 08:04

Det bedste valg ville dog helt klart være at køre en dynamisk opløsning i 60 fps tilstanden
Justin_Anthony
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. sep 2018 08:34

Ja det har du nok ret i. Men det kunne da være nice hvis man kunne ramme 1440p 60fps, ved at skrue ned for effekterne istedet for.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Rasbred » 15. sep 2018 09:56

jeg har lige gemmenført demo engang hver på 4k30FPS og 1080p60FPS og må indrømme jeg heller til mest til 4k udgaven :D for satan det ser godt ud :)
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Morten Skou » 15. sep 2018 10:04

Jeg har endelig lige fået hentet demoen :D

.. det er godt nok flot, men jeg er sgu ikke rigtigt fan af iskørsel og offroad, håber ikke at man bliver tvunget for meget til det i spillet.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Rasbred » 15. sep 2018 12:57

Morten Skou skrev:Jeg har endelig lige fået hentet demoen :D

.. det er godt nok flot, men jeg er sgu ikke rigtigt fan af iskørsel og offroad, håber ikke at man bliver tvunget for meget til det i spillet.


det tror jeg desværre ikke du undgår :) det betyder intet for mig godt nok.. .:P

men hver sæson skifter hver uge.. så 7 dage med forår 7 dage med sommer osv osv.. så vinter sæson bliver jo 7 dage med glatte veje og offroad :P
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. sep 2018 15:55

Nu har jeg lige finetuned og fået 1440p (32'' hvilket svarer til 4K på en stor skærm) og HDR til at spille optimalt. Damn det er et irriterende dilemma. For som Rasbred skriver, så ser det jo vanvittigt godt ud. Men omvendt, så vil 30fps unægteligt være et minus når der skal køres stærkt, da man vil få sværere ved at reagere i tide, når der er meget trafik osv. Og det hele mudrer sammen.

Der er ikke andet for, end at håbe på at de snart smider en Xbox One XS model på gaden :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Theis Jensen » 15. sep 2018 23:28

Niki Lauda DK skrev:Nu har jeg lige finetuned og fået 1440p (32'' hvilket svarer til 4K på en stor skærm) og HDR til at spille optimalt. Damn det er et irriterende dilemma. For som Rasbred skriver, så ser det jo vanvittigt godt ud. Men omvendt, så vil 30fps unægteligt være et minus når der skal køres stærkt, da man vil få sværere ved at reagere i tide, når der er meget trafik osv. Og det hele mudrer sammen.

Der er ikke andet for, end at håbe på at de snart smider en Xbox One XS model på gaden :-)


Vil du ikke være sød at uddybe hvordan 1440p bliver til 4K, for det lyder som en omgang sludder. PPI vil selvfølgelig være større på en mindre skærm, men antallet af pixels i 1440p bliver aldrig til 2160p på grund af størrelsen på skærmen.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+1

Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. sep 2018 05:51

Nu blev jeg sgu lige nødt til at sætte mig ordentligt ind i sagerne og du har ret i at det er noget sludder. Jeg havde misforstået det med størrelserne. Jeg var overbevist om, at man ikke kunne presse 3840 x 2160 pixels ned på en så lille skærm og istedet ville billedet blive nedskaleret til en tæthed som svarer til 2K, hvilket proportionelt ville svare til 4K på f.eks en 65'' set fra brugerens øjne - men det kan man så åbenbart godt nu.

Så jeg tager bare dummehatten på og sætter mig over i hjørnet ](*,)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Rasbred » 17. sep 2018 20:06

så sker der sku noget !!!

Preload er gået igang

https://twitter.com/ForzaMotorsport/sta ... 1600098313

Pre-loading is officially live for #ForzaHorizon4 in advance of early access on Sept. 28 and global launch on Oct. 2!


fylder ca. 61 gb på min Xbox one X
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Rasbred » 18. sep 2018 20:14

så kom der en video af bond car pack :)

Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+3

Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. sep 2018 07:51

Hvor er den halve bil som Roger Moore kørte i ? :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Jake242 » 19. sep 2018 20:43

Dumt spørgsmål måske, men når man nu kan se at de har brugt tid på at lave “gadgets” på bilerne... er der en reel chance for at man ville kunne aktivere disse ting i spillet?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Rasbred » 20. sep 2018 06:22

Jake242 skrev:Dumt spørgsmål måske, men når man nu kan se at de har brugt tid på at lave “gadgets” på bilerne... er der en reel chance for at man ville kunne aktivere disse ting i spillet?


Jeg tvivler. Vi har før set i trailers for carpacks at de tager taget ned på en cabriolet osv. Men i spillet kunne man intet gøre. Selvom der stod det var ingame....

Jeg tror hvis man kan noget så er det forskellige bodykits som gør det. Men nok næppe noget man kan gøre mens man kører.
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Forza Horizon 4 Tråden

Indlægaf Callista » 20. sep 2018 13:38

Jeg synes det ser godt ud, og virker fedt nok efter at have prøvet demoen..
Så jeg er sprunget på 1stk Ultimate Edition..

Overvejer også at få fat i et rad og pedal sæt.. men hvad skal/kan man få for MAX 3k..
og er det så godt nok til den pris
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster