Xboxlife forum

F1 2018

Spil med fart på

F1 2018

Indlægaf Askinas » 15. maj 2018 14:57

Så er der godt nyt :D

F1 2018 udkommer den 24. august. Det skal da ejes :)

http://www.codemasters.com/game/f1-2018/ ( Link kan slettes hvis man ikke må bruge det )
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 15. maj 2018 20:49

Det er super nice - har desværre ikke været så meget hjemme i dag, så jeg har ikke kunne skrive en nyhed om det endnu :D

Til gengæld er det stadig synd, at det først udkommer til august.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: F1 2018

Indlægaf Askinas » 15. maj 2018 20:55

Morten Skou skrev:Det er super nice - har desværre ikke været så meget hjemme i dag, så jeg har ikke kunne skrive en nyhed om det endnu :D

Til gengæld er det stadig synd, at det først udkommer til august.


Det er øv ja. Kunne være lækkert hvis det kom når Formel 1 starter i marts mdr :)
Men det skal nok blive rigtig godt.
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte

+1

Re: F1 2018

Indlægaf Chokofanten » 25. maj 2018 10:18

Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2018

Indlægaf Benja190782 » 26. maj 2018 09:50

Håber den grimme Halo kan fjernes...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 27. maj 2018 10:01

Ja, det bliver lidt spændende at se, hvad de har tænkt sig at gøre ved det - hvis de overhovedet gør noget. Det kommer til at se underligt ud at køre med den fra et par af kameravinklerne, men selvfølgelig realistisk nok :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2018

Indlægaf Askinas » 27. maj 2018 14:31

Benja190782 skrev:Håber den grimme Halo kan fjernes...


Tror ikke du skal forvente, at den forsvinder. Den er jo en del af F1. Og ja den er ikke så flot. Men den skal være der :)

Bare man snart kan forudbestille spillet på store :)
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 28. maj 2018 17:07

Selvfølgelig skal Halo være en del af f1 2018 og ikke noget man kan slå fra... den er nu en del af sporten og dermed en del af serien... Jeg er dog spændt på at kører fra cockpit view på en skærm da man jo ikke på en skærm kan kigge omkring den... selv pinot røret har jeg været irriteret på tidligere af synsmæssige årsager... i virtual realitet er jeg sikker på den ikke er noget problem da man jo kigger med to forskellige punkter og dermed forsvinder den faktisk i horisonten... ligesom at holde en finger op i mellem øjnene og fokusere længere fremme
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 26. aug 2018 04:47

Så er spillet udkommet - jeg er netop gået i gang med at teste det.

Hvad synes I andre om det? Er der nok nye ting i det?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 26. aug 2018 09:08

Jeg har lige nappet det på storen. For mit vedkommende var jeg stor fan af 2017 udgaven så for min skyld er små tiltag rigeligt. Jeg er mere spændt på hvordan det er lykkedes dem at optimere simulator følelsen og særligt fornemmelsen i regnvejr den manglede virkelig i 17 udgaven.
Det bliver fedt at få prøvet af når der bliver tid til at få prøvet det... i det mindste er det installeret nu :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2018

Indlægaf Morten Skou » 26. aug 2018 10:46

Jeg har spillet en del online her til morgen og det fungerer ret godt med "ranked" matches. Der er selvfølgelig ofte lige ham tumpen som kører andre af, men efterhånden som man kommer op i rang, så møder man folk med samme Safety-rang som en selv, og så bliver det rent ræs :-)

I karrieredelen er der en ny ERS funktionalitet, som under træningen minder ret meget om det med at få benzinen til at række langt. Jeg synes ikke lige at jeg kan se hvordan det fungerer under løb, men det er jo opsamling af energien som så kan bruges til at accelerere hurtigere (så vidt jeg forstår).

Jeg synes til gengæld at det er synd, at der mangler lidt "look & feel" fra F1 2018 sæsonen, hvor de nye ejere virkelig har fået ændret meget på de grafiske ting vi ser på fjernsynet. Det afspejler sig ikke rigtigt i spillet.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 28. aug 2018 06:37

Så fik jeg kørt FP1 på Albert Park i går på master (95) tror jeg det er i sværhedsgrad.

For at knytte en kommentar til dit "look & feel" Morten, er det ikke noget jeg har bemærket da jeg sjældent kører med HUD, så for mit vedkommende er det nye layout på rattet virkelig blevet godt - Der er mange flere informationer tilgængeligt i forhold til tidligere, nu kan jeg faktisk køre uden HUD fra cockpit view og stadig have en fornemmelse af hvor jeg befinder mig i et løb, hvordan batteriet har det og om dækkene befinder sig i det rigtige temperatur vindue :)

Det er tidligt at udtale sig om niveauet fra AI's når jeg end ikke er nået til qualifying eller selve løbet, men det virkede for mig som om at de kørte langsommere på 95% end de gjorde i 2017 udgaven, i hvert fald hentede jeg hurtigt de andre kørere i mine træningsprogrammer og måtte gå forbi dem, til gengæld virkede de mere menneskelige når jeg så begyndte at forsøge at overhale, hvor man i 17 udgaven blot skulle gå dybt og bremse sent så skulle de nok trække sig virker det tilsyneladende som om at det er slut og de har bedre fornemmelse for at lukke af eller slå tilbage efter et overhalingsforsøg. det kan selvfølgelig også være fordi haas raceren er mere konkurrencedygtig i år end den var i 17, at jeg har nemmere ved at fange dem :P

Det er nævnt i flere forums at FFB'en er blevet virkelig god, jeg oplevede det desværre ikke og nåede ikke at kigge om der var nogle indstillinger der kunne justeres i forhold til FFB'en.

I 17 udgaven havde jeg næsten ingen problemer i at køre en stabil træningssession, og fange de overstyringer der måtte komme undervejs, der er kommet en noget mere hårdfin grænse, hvornår raceren står til at redde og hvornår man bliver kastet ud i autoværnet og smadrer sin racer... Tror jeg nåede at ødelægge bilen som i totalskade den 4-5 gange, hvor det slet ikke havde været noget problem at redde den i 17 udgaven... På det punkt virker det som om vi er rykket os en kende mere fra arkade mod simulator når der køres uden nogen former for hjælpemidler. :) Positivt for mit vedkommende.

Den største ændring som kører er håndteringen af den opsamlede energi, som jeg mener kan stå i 5 forskellige modes. Noget med Low, standard, high, overtake og hotlap... Indstillinger der afgør hvor meget energi der frigives fra batteriet. Jeg tror ca. med fuldt batteri er der kan køres 1-2 omgange i "hotlap" indstilingen, hvorefter der skal køres en del omgange uden at bruge energi fra batteriet på at lade det op igen.. Det gør det lidt mere afgørende at man rammer sin omgang i qualifying, da man ellers måske skal køre en opladningsomgang efter sit forsøg for igen at kunne køre med fuld forbrug på batteriet. Jeg forstiller mig også at funktionen kan blive nyttig i en løbssimulation hvor man evt. skal skabe et hul på 1 sekund til bagvedkørende og få ham ud af DRS zonen, eller hvis man er kørt op til en forankørende men mangler det sidste for at kunne komme forbi, så bliver det noget med at hænge på ham så godt som muligt og få sit batteri ladet helt op og så gøre klar til et overhalingsforsøg... Det kræver så helt sikkert også at man forstår at udnytte sin chance, da man ellers kan risikere at skulle køre yderligere omgange for at få ladet batteriet op igen mod et nyt forsøg :)

Så nu bliver der både den elektriske energi og brændstofindstillingen af styre under løbet, som kan bruges til at forsvare eller angribe med...

Det er mine første indtryk efter FP1 45 minutters spil... Jeg er sikker på at det er et lækkert spil allerede :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: F1 2018

Indlægaf Chokofanten » 28. aug 2018 10:54

BoblereN skrev:Så fik jeg kørt FP1 på Albert Park i går på master (95) tror jeg det er i sværhedsgrad.

For at knytte en kommentar til dit "look & feel" Morten, er det ikke noget jeg har bemærket da jeg sjældent kører med HUD, så for mit vedkommende er det nye layout på rattet virkelig blevet godt - Der er mange flere informationer tilgængeligt i forhold til tidligere, nu kan jeg faktisk køre uden HUD fra cockpit view og stadig have en fornemmelse af hvor jeg befinder mig i et løb, hvordan batteriet har det og om dækkene befinder sig i det rigtige temperatur vindue :)

Det er tidligt at udtale sig om niveauet fra AI's når jeg end ikke er nået til qualifying eller selve løbet, men det virkede for mig som om at de kørte langsommere på 95% end de gjorde i 2017 udgaven, i hvert fald hentede jeg hurtigt de andre kørere i mine træningsprogrammer og måtte gå forbi dem, til gengæld virkede de mere menneskelige når jeg så begyndte at forsøge at overhale, hvor man i 17 udgaven blot skulle gå dybt og bremse sent så skulle de nok trække sig virker det tilsyneladende som om at det er slut og de har bedre fornemmelse for at lukke af eller slå tilbage efter et overhalingsforsøg. det kan selvfølgelig også være fordi haas raceren er mere konkurrencedygtig i år end den var i 17, at jeg har nemmere ved at fange dem :P

Det er nævnt i flere forums at FFB'en er blevet virkelig god, jeg oplevede det desværre ikke og nåede ikke at kigge om der var nogle indstillinger der kunne justeres i forhold til FFB'en.

I 17 udgaven havde jeg næsten ingen problemer i at køre en stabil træningssession, og fange de overstyringer der måtte komme undervejs, der er kommet en noget mere hårdfin grænse, hvornår raceren står til at redde og hvornår man bliver kastet ud i autoværnet og smadrer sin racer... Tror jeg nåede at ødelægge bilen som i totalskade den 4-5 gange, hvor det slet ikke havde været noget problem at redde den i 17 udgaven... På det punkt virker det som om vi er rykket os en kende mere fra arkade mod simulator når der køres uden nogen former for hjælpemidler. :) Positivt for mit vedkommende.

Den største ændring som kører er håndteringen af den opsamlede energi, som jeg mener kan stå i 5 forskellige modes. Noget med Low, standard, high, overtake og hotlap... Indstillinger der afgør hvor meget energi der frigives fra batteriet. Jeg tror ca. med fuldt batteri er der kan køres 1-2 omgange i "hotlap" indstilingen, hvorefter der skal køres en del omgange uden at bruge energi fra batteriet på at lade det op igen.. Det gør det lidt mere afgørende at man rammer sin omgang i qualifying, da man ellers måske skal køre en opladningsomgang efter sit forsøg for igen at kunne køre med fuld forbrug på batteriet. Jeg forstiller mig også at funktionen kan blive nyttig i en løbssimulation hvor man evt. skal skabe et hul på 1 sekund til bagvedkørende og få ham ud af DRS zonen, eller hvis man er kørt op til en forankørende men mangler det sidste for at kunne komme forbi, så bliver det noget med at hænge på ham så godt som muligt og få sit batteri ladet helt op og så gøre klar til et overhalingsforsøg... Det kræver så helt sikkert også at man forstår at udnytte sin chance, da man ellers kan risikere at skulle køre yderligere omgange for at få ladet batteriet op igen mod et nyt forsøg :)

Så nu bliver der både den elektriske energi og brændstofindstillingen af styre under løbet, som kan bruges til at forsvare eller angribe med...

Det er mine første indtryk efter FP1 45 minutters spil... Jeg er sikker på at det er et lækkert spil allerede :)


Her lidt omkring ERS.
https://youtu.be/TC1z0TaamMU

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 28. aug 2018 11:11

Tak for det Kim, må tjekke den ud når der lige bliver tid til det :)
Fandt ud af at der faktisk er FFB indstillinger i spillet, og en del pre-sets til de forskellige rat der tilbydes til xbox one.
Den havde registreret mit som et fanatec rat, og da jeg fik rykket det over til den korrekte var FFB'en straks en hel anden oplevelse. Derudover kan man bruge et preset og ændre i det og gemme det som sin egen preference, lækkert!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2018

Indlægaf BoblereN » 28. aug 2018 14:27

http://xboxclips.com/BoblereN/43e13c37-68a4-4968-be0a-638214cb0375

Min første prøve med qualifying, rækkede til en P4 i Q2
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Næste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron