Xboxlife forum

Forza Horizon 4 - Det så jeg gerne forbedret

Spil med fart på

Forza Horizon 4 - Det så jeg gerne forbedret

Indlægaf Svovler » 4. jun 2017 15:16

Når man ser tilbage på de tidligere Horizon spil, så kan man tydeligt mærke forskel, og har svært ved at sige hvilken der er den bedste, da de har splittet alt det gode op i det 3 spil, så der intet er super godt vd nogen af dem.

Men det jeg gerne så forbedre i FH4, når den kommer ( selvfølgelig kommer den, Turn10 takker jo ikke nej til endnu en malkeko):

1. Åbning af fetivaler.
I FH3, åbner man festivaler alt efter hvor mange fans man har, og ikke så meget efter hvor meget man har genneført af ens nuværende festival. Man åbner flere ræs og begivenheder end man kan nå at færiggøre ingen man ser rulleteksterne og praktisk talt har gennemført spillet. Det så jeg da gerne forbedre i 4'eren, da det virker som lidt af en flad fornemmelse at sidde med, at man ser rulletekster, inden inden at alle festivaller er lvl 5 eller man har taget 20% af de ræs der er.

Det jeg kunne tænke mig at de gjorde i 4'eren, er at når man har gannemført alle de ræs som er til det festival man køre for, så unlocker man en ny, og så fremdeles.

2. Storefront
Det jeg gerne så blive forbedret i 4'eren, er at man kan se hvilket af ens tunes, paintjob som er blevet downloadet og brugt, så man har en idé om hvilket man kan bygge videre på, og når man søger efter disse, så man kan se søger efter flest downloads, eller rating, og at der kommer en grænse for hvor meget man må have på sit storefront, så kun det bedste kommer op, så man ikke bliver spammet med alt affaldet og skal bruge timer på at finde et paintjob eller tune.

For som det er nu, så er storefronten ganske ubrugelig, og ikke som det var tilbage i Forza Motorsport 3, da var Storefronten kanon, hvor man kunne dreje bilen, for at se om det paintjob man havde udset var godt eller skidt ( fatter logikken bag, fjernelsen af dette)

3. Selv skave ræs og championships
I FH3, er der jo 488 veje, men der er de samme 63 ræs man køre, uanset klasse elelr type kørerøj man køre rundt i, altså er der en masse veje, der slet ikke bliver brugt til at køre ræs på, og som sagtens kunne. Men hvis man selv kunne skæbe sine egne tracks og point to point ræs, så ville det sgu være fedt, og ikke som nu, hvor det kun er de på-forhånd-valgte ræs man kan vælge mellem.

Det kunne sgu være fedt, og så kunne man bruge hele kortet, i stedet for de 63 championships, man joller rundt på, uanset bil klasse eller type.

4. Menu'er (bilkøb)
Det jeg endnu ikke ahr fattet logikken bag, er menu systemmet når man køber biler. For i Forza Motorsport 3 og 4, valgte man bilernes brand, via en plade (inddelt i firkanter) og man bare trykkede på det bilmærke man ønskede at købe, og så bare man i gang. Men da FM 5 kom ud ( jeg havde ikke FH spillene den gang ), da var det droppet, og man sidescoller og bruger mere tid på at klikke, fordi alt er på linie og ikke inddelt i firkanter som i FM3 og 4. Men alt efter FM5 var den leg slut, og har siden fundet ud af at også FH2 var legen slut.

Men det er til at overleve, men har ingen logik i det. Men det jeg virkelig ikke fatter logikken af, og gerne så forbedre og ændret er det, at når man har købt en bil, så ryger man tilbage til menuen, og kan starte forfra igen, hvis man ønsker at købe en bil mere, og med det her menu system som vi har nu, så er det jo latterligt, og det får da ikke mig til at gide at bruge en masse tid på at klikke mig tilbage igen til Volvo eller Toyota.

Hvorfor ikke bare blive hvor man stod da man havde købt og så kunne man jo selv vælge om der var mere eller om man ville tilbage til hovedemenuen.

5. Sponsor klistermærker og logoer
Det som altid har undret mig med Forza spillene, er at de logo'er der er på de racing bilerne i spillene, der er sjovt nok ikke noget man kan vælge i design menu'en når man designer sin bil, der er meget random fra spil til spil, hvilke logo'er der er der. Hvorfor ikke give mig lov til at selv skabe en racing bil, med de logo, som spillet iforhvejen har tilladelse til at bruge, for om de mærker og logoer er på en Ford GT racer eller om det er min Ford Mustang, kan vil være ligegyldigt, for de har jo lov at bruge dem i spillet.

Og ja, jeg ved da at man selv har muligheden for at lave disse logoer eller finde dem på storefronten, men som beskrevet tidligere, så er den jo broken og ganske ubrugelig.

Jeg kan huske i Gran Turismo 1, at man have nogle udvalgte biler, som man kunne "race modify" og så lignede de racing bil, og det har jeg ikke selv siden GT1. Og det var da noget Turn10 kunne tage med ind i deres ganske udemærket spil koncept.


Det var bare lige 5 ting som jeg godt kunne tænke mig der ville bedre forbedret i Forza Horizon 4, for generelt virker det bare som om, at Forza spillene, er mere og mere en tom tønde, som er flot at se på, men der er for lidt indhold. Men det virker bare lidt som om, Forza spillene, kun er 80% DLC med biler og car showrooms. Det er jo både godt og skidt.


Men hvilke 5 ting så du gerne ændret i FH4?
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Forza Horizon 4 - Det så jeg gerne forbedret

Indlægaf Askinas » 4. jun 2017 17:55

Skal vi ikke lige tag Forza Motorsport 7 først ;)

Men jeg ser gerne man kører i den rigtige retning igen :lol:
Senest rettet af Askinas 4. jun 2017 18:13, rettet i alt 1 gang.
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: Forza Horizon 4 - Det så jeg gerne forbedret

Indlægaf Svovler » 4. jun 2017 18:10

Askinas skrev:Skal vi ikke lige tag Forza Motorsport 7 først ;)

Men jeg ser gerne min kører i den rigtige retning igen :lol:


Det er selvfølgelig lige det vi gør :-D Men meget af det jeg har skrevet, kan jo også bruges i FM7 :-D
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33

+1

Re: Forza Horizon 4 - Det så jeg gerne forbedret

Indlægaf Askinas » 4. jun 2017 18:12

Svovler skrev:
Askinas skrev:Skal vi ikke lige tag Forza Motorsport 7 først ;)

Men jeg ser gerne min kører i den rigtige retning igen :lol:


Det er selvfølgelig lige det vi gør :-D Men meget af det jeg har skrevet, kan jo også bruges i FM7 :-D


Det er rigtigt. Men igen! Ser gerne man kører i den rigtige retning som normalt :D

Men håber der kunne komme bare lidt politi i denne Horizon. Kunne være lækkert
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: Forza Horizon 4 - Det så jeg gerne forbedret

Indlægaf Svovler » 4. jun 2017 18:15

Askinas skrev:
Svovler skrev:
Askinas skrev:Skal vi ikke lige tag Forza Motorsport 7 først ;)

Men jeg ser gerne min kører i den rigtige retning igen :lol:


Det er selvfølgelig lige det vi gør :-D Men meget af det jeg har skrevet, kan jo også bruges i FM7 :-D


Det er rigtigt. Men igen! Ser gerne man kører i den rigtige retning som normalt :D

Men håber der kunne komme bare lidt politi i denne Horizon. Kunne være lækkert


Det ville da ikke skade så meget, hvis man havde lidt politi, det har jeg ikke tænkt over :-D, men så igen, med den måde Forza spillene har deres AI'er, så ville det jo virke lidt for unfair :-D
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Forza Horizon 4 - Det så jeg gerne forbedret

Indlægaf Rasbred » 4. jun 2017 18:19

Askinas skrev:
Svovler skrev:
Askinas skrev:Skal vi ikke lige tag Forza Motorsport 7 først ;)

Men jeg ser gerne min kører i den rigtige retning igen :lol:


Det er selvfølgelig lige det vi gør :-D Men meget af det jeg har skrevet, kan jo også bruges i FM7 :-D


Det er rigtigt. Men igen! Ser gerne man kører i den rigtige retning som normalt :D

Men håber der kunne komme bare lidt politi i denne Horizon. Kunne være lækkert



Det sjovt. Jeg ser helt modsat på det med politiet. Og tror det ville ødelægge FH desværre.
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg



Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster