Xboxlife forum

F1 2017

Spil med fart på

Re: F1 2017

Indlægaf Niculla2 » 25. aug 2017 20:46

Der blev da også skåret lidt i de sving der. Forvirrer jo fjenden.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: F1 2017

Indlægaf Morten Skou » 25. aug 2017 20:53

Niculla2 skrev:Der blev da også skåret lidt i de sving der. Forvirrer jo fjenden.


Ja... men der hvor han kører mig af, er jo på en lige strækning, så det skulle jo helst ikke ske uanset om jeg har cuttet eller ej?

Jeg synes selv, at det er ret tydeligt at han holder SUPER fast på hans racingline og kører direkte ind i mig pga. det?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2017

Indlægaf CvKM » 25. aug 2017 21:13

Jeg håber da ikke at AI er sådan der, hvis vi skal til at køre løb online i det her spil.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: F1 2017

Indlægaf Morten Skou » 25. aug 2017 21:16

Det er indtil videre kun sket for mig i det ene løb der... de andre løb har der ikke været noget.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2017

Indlægaf BoblereN » 26. aug 2017 06:24

Nu er det jo tydeligt at det ikke var K-Mag du mødte på banen, så det kan ikke forklare uheldet.
Hvis man tager din kørsel lige inden uheldet i betragtning, ville jeg nok også tænkte at uanset hvor jeg placerede mig på banen var der stor sandsynlighed for at du kom og torpederede mig :) Haha... Ej, banen er jo bred nok.. Du kommer udenfor race line, så han skulle da klart give dig plads... Men jeg tror sku ikke codemasters har programmeret deres AI's med at kigge efter kørende fra alle vinkler :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2017

Indlægaf BoblereN » 26. aug 2017 06:25

Jeg har lige købt spillet, og er alene med børnene i dag.. Så mon ikke når den lille tager en eftermiddagslur der skal prøves lidt af :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2017

Indlægaf Morten Skou » 26. aug 2017 09:08

I andre scenarier, f.eks. når man kommer indenom en AI i et sving, så synes jeg faktisk at de er blevet ret gode til at give plads :D

Udviklingstræet i karrieredelen er godt nok blevet omfattende også.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: F1 2017

Indlægaf BoblereN » 26. aug 2017 09:17

Nu fik jeg lige 1,5 time med spillet da den lille sov. Startede en karriere med haas og fik kørt første og anden træning..
Grafisk ser jeg ikke nogen forbedring. Banelayoutet ser dog en kende anderledes ud, som om de har været melbourne igennem og fået pudset detaljerne lidt af og asfaltet har fået en lidt anderledes overflade.. Spillet kører flydende dog stadig med noget screen tearing som F1 2016 også led af... Det er mest i baggrunden så det forstyrrer ikke mig, da jeg kører fra cockpittet og det ikke lider af det samt banen foran en..

Ellers er det bare virkelig fedt i de nye 2017 racere at køre uden assists, man kan virkelig mærke forskel fra 2016 udgaven hvor jeg følte de gled lige i overkanten meget... Der er kommet lidt flere træningsprogrammer som jeg synes er rigtig gode... Fik mig til at bruge hele første træning på at gennemføre bare 4/5 træninger, hvilket virkelig optimerer ens kendskab til banen... Fuel efficiency træningen er dog virkelig svær, måske fordi den er ny og jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe den an... Jeg prøvede at shortshifte, så jeg altid kørte i et højere gear end jeg ville og så lift og coastede jeg mod svingene... Det lykkedes mig kun med næb og klør at få godkendt træningen hvor jeg lå i +0.05 s på omgangen, og kun lige holdt mig indenfor godkendt..

Udviklingsdelen i karrieredelen ser virkelig interessant ud, virkelig dyb og så kan hver afdeling kun arbejde på en upgrade af gangen, hvor man har 4 afdelinger... Chassis, Aerodynamics, Durability og noget med motoren mener jeg.. Det var ikke mange point jeg kørte ind i de første 3 træninger ved at gennemføre alle programmer + få næsten alle de point jeg kunne... Ikke i nærheden nok til en minor upgrade... Så det er lovende... Der er åbenbart sådan et reputation vindue hvor man kan se hvor interesserede de andre hold er i en som kører, det synes jeg er super interessant...
Nok er jeg startet hos Haas, men det er nok urealistisk at få et VM hos dem, så derfor kunne det være sjovt senere at komme videre til Ferrari, Mclaren, Mercedes eller Red Bull... Men det må vise sig hvad sæsonen bringer..
Tænker jeg får kørt det første melbourne GP i aften når børnene er smuttet i kassen.. :)

Selvom det minder meget om det gamle 2016 spil er det virkelig et must for F1 fans... Jeg har ikke prøvet klassikerne endnu, det må komme :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2017

Indlægaf BoblereN » 26. aug 2017 09:18

Jeg kørte med mixer tændt, hvis nogen skulle have interesse i at se lidt dansk gameplay derfra så er linket her:

https://mixer.com/bobleren?vod=7083734
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2017

Indlægaf Morten Skou » 26. aug 2017 09:42

Super opsummering af din oplevelse :)

Mht. de klassiske biler, så er der noget med sværhedsgraden på AI'en... I de nye biler, kan jeg sagtens køre fra AIen på level 50 og kvalificere mig i top 3, men i de klassiske biler, så ryger min kvalifikation pludselig ned til 15-20 pladsen og jeg kan slet ikke følge med i løbet. Det er lidt mystisk at sværhedsgraden svinger så meget.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2017

Indlægaf BoblereN » 27. aug 2017 05:13

Jeg må åbenbart erkende at jeg er en enormt dårlig regnvejrskører :)
Melbourne regnede min kvalifikation væk så nåede ikke videre fra Q1, løbet startede i tørvejr men skiftede over i regn... Sluttede P17 med min makker Kevin på P9 ?! Jeg får nogle huk af teamet for at blive slået af ham :)

Mere opløftende var Kinas GP. I en tør kvalifikation lykkedes det mig at komme videre til Q2 og starte P11. Selvfølgelig opper Kevin sig også her og går med i Q3 og starter P8.... Så endnu flere huk fra teamet..
Det lykkes at få en god start på racet og jeg går efter en 1 stops strategi... Jeg når netop op foran Kevin som er røget lidt tilbage så jeg kommer til at køre P9 i første stint med et godt hul op til P8 og et par sekunder ned til Kevin... Tydeligt at alle andre stort set kører efter en to stopper, så jeg avancerer højt op i feltet under deres andet pitstop... Hvor jeg kommer op og ligge P5... Det bliver så en virkelig hård kamp de næste 12 omgange med at forsøge at holde Vestappen fra fadet i første omgang som et lykkes efter at have lukket ham af 6 omgange i streg... Der går lige en omgang hvor jeg får ro, så kommer Kimi bragende op og ligger endnu mere pres på end Vestappen gjorde... Men det lykkes med nød og næppe at krydse mållinjen lige før han går forbi... Fedt løb.. Alligevel avancerede jeg kun lidt mod Kevin i det interne rivalry, da han selvfølgelig kørte en hurtigere omgang i løbet end mig da han var på friske SS mod slutningen mod mine mediums... :)

To løb inde i sæsonen kan jeg også se at min første gearkasse at ved at råbe på hjælp, mange dele i motoren er godt over 60% worn out... Jeg får besked på under løbet ikke at køre i fuel mix 3, pga. en del i motoren, og jeg skal sørge for at holde motortemperaturen nede... Det er sku et fedt aspekt de har fået med her :)

Nedenfor lidt replay fra de sidste 4-5 omgange hvor Kimi skal holdes for fadet!

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: F1 2017

Indlægaf CvKM » 2. sep 2017 23:09

Så fik jeg endeligt kørt lidt i F1 2017! Jeg er desværre ikke så god til resuméer, men jeg kan ihvertfald sige, at det underholdt mig godt. Jeg valgte i år at sætte sværhedsgraden lidt op, og det kunne jeg så sandeligt godt mærke. Både i 1. og 2. træning lå jeg omkring nr. 13-15 stykker og i tredje træning lå jeg nummer 9. Kevin lå også langt nede af listen, så han var ikke meget bedre. Jeg blev helt forbavset over, at se de andre stikke af fra mig, men må indrømme at det var dejligt med lidt udfordring. Jeg forventede det værste til selve kvalifikationen, men overraskende nok så slog jeg Valtteri Bottas med 0.200 sekund, cirka, og kom i poleposition. Så kommer selve løbet, og det var jeg overbevist om at jeg godt kunne vinde, hvilket jeg også gjorde! Jeg vender mig dog aldrig til, at man skal holde koblingen inde og huske at slippe den når man skal starte...

Ellers er jeg ret godt tilfreds med spillet, jeg kører dog kun med 25% omgange da jeg ikke er så meget for at køre det hele, så det blev til 15 omgange i Melbourne. Måske sætter jeg den op ved nogle af de andre løb, da Melbourne ikke er min favoritbane. :)

Og nåh ja, så fatter jeg absolut brik af opgraderingsmulighederne. Jeg har ingen ide om hvordan jeg gør, og hvad de der points skal bruges til og hvordan jeg skaffer flere. Men det lærer jeg nok.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.

+1

Re: F1 2017

Indlægaf Askinas » 3. sep 2017 19:19

Så fik jeg F1 2017 til Xbox One. Så håber jeg det er godt og det bliver flot på One X :)
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: F1 2017

Indlægaf Morten Skou » 10. sep 2017 17:31

Argh... spiller lidt online, og det er sgu irriterende som folk bare kører beskidt og skubber hinanden af :-( Meget federe når vi kører i sæsonen herinde, hvor der da er lidt mere fair play.

Edit: men det lykkedes mig da at få et par ret fede løb alligevel :mrgreen: Det fungerer faktisk ok til random online løb også.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: F1 2017

Indlægaf CvKM » 21. sep 2017 23:22

For noget tid siden hentede jeg en update til spillet på 1,96 GB, og nu her til aften er der en på 515,82 MB.

Er der nogle af Jer der ved hvad de evt. retter af ting og sager?
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron