Xboxlife forum

Anbefaling af wheel stand til G920

Spil med fart på

Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf Smolle » 6. jul 2016 19:25

Jeg har for nogle måneder siden købt et Logitech G920 (uden gear shifter), men min siddeposition er ikke særlig optimal, når det bare er spændt fast til sofabordet. Kiggede lidt på nettet i går og faldt over det der hedder Wheel Stand Pro. Kan se, at det også er blevet nævnt i flere tråde her på siden, men kan ikke finde ud af, om det er værd at købe eller ej. Vil meget gerne høre folks erfaringer med det eller høre om evt. alternativer.

Mine bekymringer er primært om den der stang i midten kommer til, at irritere en når man spiller, samt om det er stabilt nok. Jeg kunne godt frygte, at det vil komme til at gynge ret meget, når først man giver rigtig gas. Har også fundet dette alternativ, som ser lidt mere stabilt ud og ikke har den der stang ned i midten. Er så også lidt dyrere og mere pladskrævende, så hvad vil I anbefale?
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf BulletEyeDk » 6. jul 2016 21:41

Wheel stand pro v2 er alle pengene værd - det er virkelig kram - robust og kvalitet... jeg har haft den sammen med et Thrustmaster tx rat, og her fungerede det upåklageligt - det flytter sig ikke når du kører, og jeg har ikke haft problemer med at stangen i midten var i vejen.

Der er et par stykker i Project Cars Communitiet herinde som har et wheel stand pro, og det er udelukkende positive ting du vil høre, det er jeg helt sikker på.

NB. det kan pakkes sammen så det næsten intet fylder...

Den anden du linker til kender jeg ikke, så den kan jeg ikke udtale mig om

EDIT: jeg købte i sin tid mit ved producenten -> http://www.wheelstandpro.com/products
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf Niki Lauda DK » 6. jul 2016 22:54

på trægulv vil gummifødderne samle støv og dermed miste grebet så det glider rundt. Det har jeg løst ved at sætte den på et aflangt tæppe til formålet. Stangen er ikke i vejen og det gynger minimalt når der bliver rykket hårdt. Det er ikke et problem og jeg er generelt tilfreds med mit wheelstand pro. Man får et godt produkt for pengene !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf BulletEyeDk » 6. jul 2016 23:09

Ja det glemte jeg at oplyse om... mine erfaringer er fra et underlag med gulvtæppe fliser, der står det fast...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf BoblereN » 7. jul 2016 06:44

Jeg synes det er værd at tage playseat challenge med i betragtning. Stadig en prisbillig løsning, her får du blot et sted at sidde også.
Jeg har ikke selv prøvet det, men ved der er to i pcars community der kører med det. Dem kan du spørge om erfaringer, jeg har kun hørt positivt... Dog også at rattet godt kan føles at sidde forholdsvis tæt på dig.

https://www.alternate.dk/Playseat(R)/Rallys%C3%A6de/html/product/1066773?event=search

Det kan vidst også foldes sammen så det fylder meget lidt.

EDIT: Det er grabovac88 og shumway der bruger ovenstående fra playseat, såvidt jeg ved :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf Grabovac88 » 7. jul 2016 08:38

Jeg købte et Playseat Challenge for et par uger siden, og fortryder bestemt ikke købet.
Er meget stor fan af, at man for meget få midler kan købe sig til et meget fedt setup.
Følelsen af at sidde i et Playseat, kontra at sidde på en almindelig stol, er helt utrolig. Næsten som at sidde i et rigtigt racersæde.
Som Bobleren skriver, så kan det godt føles som om at rattet sidder forholdsvig tæt på.
Det skal siges at inden jeg fik Playseat, havde jeg min rat monteret på et sofabord, og min køreposition var således at mine arme var næsten strakte.
Det er blot et spørgsmål om tilvænning, før man ikke tænker over at rattet sidder tættere på.

Jeg har ikke selv prøvet Wheel Stand Pro, men taget i betragtning at Playseat Challenge koster et par hundrede kroner mere end Wheel Stand Pro, så synes jeg bestemt at Playseat Challenge er at foretrække.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf Blade Dk » 7. jul 2016 09:09

Niki Lauda DK skrev:på trægulv vil gummifødderne samle støv og dermed miste grebet så det glider rundt. Det har jeg løst ved at sætte den på et aflangt tæppe til formålet.


Er det et bestemt type tæppe .. for står i samme situation.. at gummiet skrider ... tøhø
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf Smolle » 7. jul 2016 18:41

Tak for alle input :) Playseat ser også interessant ud, men med kursen på pund i øjeblikket, så kan Wheel Stand Pro fås til ca. 760 kr., hvorimod Playseat koster næsten 1500 kr., så der er jo lidt en prisforskel. Men kan da bestemt godt se det tiltrækkende i Playseat og faktisk vil jeg gerne sidde tættere på rattet, da jeg føler man har bedre kontrol på den måde.

Jeg kommer i øvrigt også til, at spille på trægulv eller delvis trægulv, delvis tæppe, men jeg tænker, at et liggeunderlag/yogamåtte under Wheel Stand Pro skulle holde det fint på plads?
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf Niki Lauda DK » 7. jul 2016 19:15

Blade Dk skrev:
Niki Lauda DK skrev:på trægulv vil gummifødderne samle støv og dermed miste grebet så det glider rundt. Det har jeg løst ved at sætte den på et aflangt tæppe til formålet.


Er det et bestemt type tæppe .. for står i samme situation.. at gummiet skrider ... tøhø


Hehe....

Mit er fra Ikea og det vigtigste er egentlig bare at det er kraftigt i strukturen, så det ikke krøller sammen når man bruger det.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf mrnybroe » 7. jul 2016 21:30

Jeg bruger også et playseat Challenge og det fungere bare.
Det er nemt at folde sammen og gemme væk. Man sidder virkelig godt i det, og det er nemt at justere hvordan man vil sidde. Og man vil sidde oprejst eller liggede.
Jeg sidder også i det, når jeg fx bare skal spille The Division eller andet.

Varmt anbefale det
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Anbefaling af wheel stand til G920

Indlægaf Smolle » 19. jul 2016 21:26

Jeg endte med, at bestille et Playseat Challenge, som ankom i dag. Tænkte, at jeg lige ville skrive min lille anmeldelse af det her i tilfælde af, at andre kommer forbi denne tråd med samme overvejelser som jeg havde.

Når man pakker stolen ud skal den først samles, men det er en ret fin samlevejledning og en rimelig hurtig process, at samle. Jeg var personlig lidt nervøs ved, at selve stofsædet kun holdes på plads i metalrammen med velcro, men det er særdeles stærk velcro og der er ret mange remme, så når først man har prøvet, at sidde i sædet, så føler man sig ret sikker. Min bekymring omkring stabilitet blev også gjort til skamme, for stolen er rigtig stabil og rattet rykker sig ikke en millimeter. Det samme er tilfældet med pedalerne, når man først lige får spændt dem rigtig fast.

Jeg har ikke nået, at prøve en længere spilsession i sædet endnu, men de første par løb jeg kørte gav et rigtig godt indtryk. Man sidder virkelig godt i sædet og man føler sig i fuld kontrol. Det gør virkelig en forskel, at man kommer til, at sidde i den rigtige sidestilling!

En lille negativ ting var, at alle velcro-stropperne på sædet var udstyret med nogle små, røde stofstropper, som tilsyneladende skulle bruges til, at hive i for, at få velcroen åbnet, men to af disse stropper røg af ved det første, lille træk da jeg skulle samle stolen. Det har ikke som sådan nogen betydning, for jeg kunne sagtens få åbnet velcroen alligevel og det har ingen indflydelse på stolens funktionalitet, men det tager jo lige toppen af kvalitetsfølelsen.

Derudover har jeg lidt svært ved, at finde ud af hvordan de mange justeringsmuligheder de beskriver skal udnyttes helt præcist. Det er nemt, at justere pedalernes placering og det var heldigvis også alt, hvad jeg havde brug for, men ifølge samlevejledningen skulle både ryg- og armlæn også skulle kunne justeres. Der er ganske rigtig også velcro disse steder, men synes ikke rigtigt det ændrer noget på stolens positur, at løsne eller stramme disse.

Men igen, alt i alt er jeg rigtig tilfreds og det er utroligt hvor stor forskel det gør for spiloplevelsen, at man sidder ordentligt. Det giver altså lige 10% ekstra (eller mere). Hvor vidt man så har lyst, at betale 1500 kr. for det må man jo selv afgøre, men jeg kan godt give varme anbefalinger med herfra.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+3


Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster