Xboxlife forum

F1 2016

Spil med fart på

F1 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 27. maj 2016 19:16

Så annoncerede CodeMasters lidt info om det kommende F1 2016 spil, der jvf. annonceringen udkommer engang "til sommer", uden en eksakt dato.

Find selve annonceringen her -> http://blog.codemasters.com/f1/05/introducing-f1-2016/

Samtidig med nævnte annoncering får 300 håbefulde F1 gamere (100 på hver platform) helt eksklusivt lov til at deltage i en lukket beta, man kan signe op her -> http://blog.codemasters.com/uncategoriz ... a-sign-up/

Stadig intet nyt omkring Co-op delen, om den igen er at finde i spillet... lad os håbe det.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: F1 2016

Indlægaf oliman22 » 27. maj 2016 19:19

Rart at de har kampagnen med igen
oliman22
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: F1 2016

Indlægaf Benja190782 » 27. maj 2016 21:47

De burde bygge det op med samme kvalitet og realisme, som DiRT Rally. Så er jeg klart med! ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: F1 2016

Indlægaf Wizup » 28. maj 2016 00:13

Hmm. Det see fantail ret lovende ud med det de skriver.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: F1 2016

Indlægaf oliman22 » 28. maj 2016 10:35

Benja190782 skrev:De burde bygge det op med samme kvalitet og realisme, som DiRT Rally. Så er jeg klart med! ;)


F1 er ment til at være en arkade ræser, for at nå det bredeste publikum. Det er det samme med WRC spillene. Hvis du vil køre realistisk F1 så skal du på PC og køre rFactor eller iRacing.
oliman22
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: F1 2016

Indlægaf Benja190782 » 29. maj 2016 07:42

oliman22 skrev:F1 er ment til at være en arkade ræser, for at nå det bredeste publikum. Det er det samme med WRC spillene. Hvis du vil køre realistisk F1 så skal du på PC og køre rFactor eller iRacing.


Jo jo, men det jeg mener er at Codemasters har vist verden, at racing sims sagtens kan være sjove og endda nemmere, at styrer end en arkade ræser, hvor fysikken ofte er helt i skoven.
Jeg mener også at F1 serien, som jo er bygget op direkte ud fra den virkelige verden, med rigtige kørere og biler - burde have fysik, på niveau med racing sims.

Det ville uden tvivl gøre det sjovere, og nemmere at håndtere, end at fysikken er så "scripted", at man ikke aner hvorfor man kørte af banen.
Lige med bilspil oplever jeg i hvert fald tit, at en arkade ræser ofte er sværere, at styrer end en racing sim, hvor bilen rent faktisk opfører sig "som man forventer". Tilfredsstillelsen er da også langt, langt større vil jeg mene.

Jeg tror rent faktisk, at der er mange F1 fans fra 70'er, 80'er og måske 90'erne, som trænger til en god solid F1 simulator på konsollen.

Codemasters gjorde det med rally - og det er da KLART det mest populære og mest solgte rallyspil til dato!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: F1 2016

Indlægaf oliman22 » 29. maj 2016 19:15

Jeg tror gerne at Codemasters vil lave en simulator, men det kræver de har frie tøjler. Det kan jo sagtens være FIA som sidder med licensen der vil have et mere arkade spil for at kunne sælge mere. DIRT er jo heller ikke bundet af WRC Licensen som Kylotonn er. Det er også derfor de er mere "tilgængelige" end DIRT rally eller Sébastien Loeb Rally.

Jeg tror at FIA er inde over, men det er bare min spekulation.
oliman22
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 08:29

Jeg har endnu kun rodet lidt med indstillinger og kørt en time trail.
Virker meget positivt.. Det vigtigste for mit vedkommende i første omgang er de uanede muligheder for justering af camera view.
FOV
Seat position
Shake osv.
Det hele kan styres in game, så ikke noget med at skulle ud og justere og ind i et spil igen.
Nu kan man virkelig bruge cockpit view og ikke nødvendigvis tv pod.

Spændt på at prøve ffb af i det. De 10 minutter jeg prøvede i morges var blot med controller
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: F1 2016

Indlægaf Chokofanten » 19. aug 2016 10:35

BoblereN skrev:Jeg har endnu kun rodet lidt med indstillinger og kørt en time trail.
Virker meget positivt.. Det vigtigste for mit vedkommende i første omgang er de uanede muligheder for justering af camera view.
FOV
Seat position
Shake osv.
Det hele kan styres in game, så ikke noget med at skulle ud og justere og ind i et spil igen.
Nu kan man virkelig bruge cockpit view og ikke nødvendigvis tv pod.

Spændt på at prøve ffb af i det. De 10 minutter jeg prøvede i morges var blot med controller


Jeg har ikke købt det endnu.
Jeg vil lige afvente feedback fra de garvede brugere. Der iblandt dig BoblereN.
Du styrer Pcars suveræn godt, og har styr på settings.
Glæder mig til at høre mere.

Mvh.
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 19. aug 2016 10:44

Enig med Chokofanten... afventer spændt nyt, er en anelse tilbageholden jvf. CodeMasters tidligere F1 udgivelser...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2016

Indlægaf TigerJax007 » 19. aug 2016 10:48

Er også virkelig spændt på dine første ord om spillet. Jeg kunne simpelthen så godt bruge et godt F1-spil. Håber virkelig på en god gang co-op. BulletEyeDK og jeg har virkelig haft nogle fede sæsoner for samme team i de gamle F1-spil... :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 16:51

Hehe.. Familien er sendt ud af huset og nu har jeg kørt karriere delen i 2 timer på expert...
Jeg er lige færdig med kvalifikationen hvor jeg ikke nåede videre fra Q1... Mente jeg havde sat en god nok tid til at gå videre og så speedede jeg tiden op.. Da jeg så så at min makker (kevin) slog min tid og det gjorde mange andre også til sidst i kvallen.. Så kunne jeg kun nå en enkelt omgang og der mødte jeg trafik... Var ellers lige videre til Q2 med min sektortid inden jeg mødte trafik.. også på et helt nyt sæt super soft og alt hvad den kunne trække på fuel mix :)

Så ja, de første to timer har practice session slugt... Hvor jeg har forsøgt at gennemføre tire management og track acclimititation... Det er virkelig svært... I tire management skal man udover at passe på sine dæk slå en tid før du for point pr. omgang.. Tiden du skal slå bliver langsommere pr. omgang som dine dæk bliver slidt...

Nu skal jeg igang med det første GP 50% i melbourne.. Indtil nu er jeg meget imponeret af spillet og dets gameplay..

Når man sidder som jeg.. 1,5m fra skærmen kunne man dog godt ønske sig lidt bedre grafik... Men jeg synes gameplayet opvejer det meget... Grafikken minder utrolig meget om 2015.. Jeg synes FFB er positiv, få indstillinger men den virker fornuftig.. Ikke på niveau med pcars, men utrolig sjovt og du kan nemt mærke når bagenden laver hjulspin eller du understyrer.. eller for den sags skyld låser forhjulene...

Nå.. må se hvad det kan blive til fra en P19 på gridden :)

Og det ser ud til man kan lave en komplet championship session med fx. 2-4 deltagere og så resten af gridden fyldt op med AI's. Så det lyder til I kan få jeres co-op igen...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 16:53

Tire management i practice gjorde også jeg skar ca. 0,5 sekunder af min bedste tid.. Fordi jeg blev nødt til at gøre alt for at undgå hjulspin og køre lidt anderledes.. Det var mere effektivt og føltes bedre... :)

Jeg er sikker på, hvis man bruger practice sessions og de objectives der i dem... Så er man godt klædt på til at køre et grand prix bagefter..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 17:01

De AI's jeg mødte på min vej i practice og kval virkede dog en kende aggresive... havde nogle sammenstød hvor jeg tænkte hvad fanden laver han... Så ja, lidt mad og så et grand prix.. Så må jeg se hvordan de opfører sig i et løb.. :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. aug 2016 17:04

Hvor er vi henne rent styringsmæssigt hvis vi laver en skala fra 1 til 10 hvor 1 er arkade og 10 er simulation ?

Grunden til jeg spørger, er at jeg har set flere på twitch i dag og der virkede det meget arkadeagtigt og monotont.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Næste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron