Xboxlife forum

Assetto Corsa

Spil med fart på

Re: Assetto Corsa

Indlægaf dalingo » 11. apr 2017 17:01

Chokofanten skrev:Så er der sakset lidt. :)

Private Lobbies are Coming to Assetto Corsa Console Versions This April


Hvad er status på overstående? Og hvis det kommer forventer i så at køre arrangerede løb? Og hvor mange herinde er egentlig med på vognen?

Spillet er på bud nu til 250 så hvis det skal spilles så er det nok nu det skal købes.......
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 11. apr 2017 17:14

Det er snart mange uger siden der skulle være kommet privat lobbies måske det aldrig kommer
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Morten Skou » 11. apr 2017 17:36

Jeg købte lige spillet i dag, og øj for en gang pladder... føler virkelig at jeg har spildt 250 kr :-( Styringen er bilerne er jo umulig, de skøjter rundt på banen. Jeg har kørt 2 omgange med 2 forskellige biler og har nu slettet spillet igen. :shock:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 11. apr 2017 18:55

Nej nej morten du er nød til at prøve noget mere det er meget nemmere at styre end pcars
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Morten Skou » 11. apr 2017 18:58

Det er helt umuligt for mig bare at køre i de første par sving på en bane uden at bilen kommer ud af kontrol :( Måske er det bare med controller at det ikke fungerer?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Chokofanten » 11. apr 2017 19:09

Morten Skou skrev:Jeg købte lige spillet i dag, og øj for en gang pladder... føler virkelig at jeg har spildt 250 kr :-( Styringen er bilerne er jo umulig, de skøjter rundt på banen. Jeg har kørt 2 omgange med 2 forskellige biler og har nu slettet spillet igen. :shock:


Det troede jeg også.
Men efter noget tid, er jeg begyndt at elske det.
Jeg har endda købt Porsche pakken.
Jeg har bare ikke rigtigt fået kørt det her den sidste måneds tid pga. Løbene i Pcars.
Jeg følger en på YouTube, som er rigtig god til at vise hvordan man kører og sætter bil op.
Prøv at søge på Viperconcept.

Håber, at det kunne være en hjælp.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 11. apr 2017 19:45

Jeg må give skou ret hvis man sidder med en controller, det er umuligt... AC er en simulator, og en simulator skal køres med rat med ffb... I de 2 måneder jeg var uden ret pga. Reklamation forsøgte jeg to gange at spille AC, men magtede ikke at komme igennem en lap uden at miste bilen.. Det er på ingen måder optimeret til at spille med gamepad og det har jeg der fint med
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BulletEyeDk » 11. apr 2017 20:00

BoblereN skrev:Jeg må give skou ret hvis man sidder med en controller, det er umuligt... AC er en simulator, og en simulator skal køres med rat med ffb... I de 2 måneder jeg var uden ret pga. Reklamation forsøgte jeg to gange at spille AC, men magtede ikke at komme igennem en lap uden at miste bilen.. Det er på ingen måder optimeret til at spille med gamepad og det har jeg der fint med


Ja det giver jo et eller andet sted meget god mening, hvis målgruppen alene er folk der brænder for simulation, men så burde det også klart fremgå ved spillets tekst, at det kræver et rat med FFB, men generelt er jeg helt på linje med dig...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Morten Skou » 11. apr 2017 20:37

Ja de burde have skrevet det... Jer der normalt spiller med rat, burde lige prøve det med controller.. jeg er ret sikker på at I har samme problemer som jeg har, det er uspilleligt :-(
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Hertzblut » 12. apr 2017 15:18

Kan i erfarne sim race kører anbefale Assetto Corsa? Det er nu faldt til en pris hvor jeg mener det er ok at købe.

Men er det MEGET svært. Jeg er langt fra erfaren sim kører. Men har rat og pedaler og stick (som jeg pt ikke bruger).
Jeg har ikke tiden til at rode med setups og dæktryk for at kunne vinde da mit kendskab til biler kun rækker til adressen på nærmeste værksted.

Er det mere om sig gribende og kræver en del tid 'med skiftenøglen'? For køber jeg det ryger Season Pass også med. :)
Men vil lige høre inputs. Mangler også stadig at få taget ordentlig hul på pCARS.
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 12. apr 2017 17:25

Det er en hardcore simulator som jeg vil anbefale alle motorglade enthusiaster at købe.
Det SKAL køres (jeg vil ikke kalde det at spille) med rat.
Karriere single player del er meget begrænset og byder egentlig for mit vedkommende kun op til at prøve nogle biler jeg ellers ikke ville kaste mig ud i, og det er faktisk en øjenåbner for bilernes vidt forskellige performance.

Du kan godt tage en bil out of the box og muntre dig i, men spillet er bygget op om motorsport og lægger op til at der bruges tid på optimering af bilens setup.. Du kan selvfølgelig bare skrue modstandernes sværhedsgrad ned, men så frafalder ideen for mit vedkommende med en simulator.
Du kan fint fyre den af på en bane og synes du køre hurtigt, men med det samme du kører mod andre stiller det krav til træning.. Bremsepunkter, dæktryk, dækslid, under-, overstyring osv..

For mig er det hele oplevelsen værd, du får ikke et spil på konsol med så god og realistisk føling med bilen..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 12. apr 2017 18:25

Hvis du har rat og pedaler kan det klart anbefales
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Hertzblut » 12. apr 2017 22:56

Tak skal i have. Jeg bruge lige et par dage her i påsken til at tænke over det. Men er godt nok tæt på! :D
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Re: Assetto Corsa

Indlægaf ShumwayDK » 13. apr 2017 09:33

Jeg hoppede på tilbudet på spillet.
Efter at have tilbragt lidt tid i selskab med det, så synes jeg ikke det virker til at blive et hit hos mig.

Lydsiden er en kedelig omgang, og bilerne lyder meget ens. Grafisk er det ikke meget bedre. Det hele har sådan et arcade-agtigt udtryk.

Den fantastiske fysik kan jeg heller ikke lige få øje på.
Det kan dog være, at der er nogle af standard indstillingerne der skal justeres, men jeg kan ikke lige se hvad når jeg kigger igennem menuerne.
Jeg har skruet en smule ned for FFB, da rattet næsten ikke kunne drejes på 100%
Derudover har jeg sat TC og ABS til Factory og Stability Control til 0%.
Men jeg synes bestemt ikke, at jeg har samme føling med hvad bilen gør, som jeg har i pcars. F.eks kan jeg ikke mærke hvis bilen begynder at slippe på baghjulene. Det hele kommet meget pludseligt uden mulighed for at redde det. Der synes jeg, at jeg meget bedre i pcars kan mærke, at der begynder at ske noget og korrigere.

Sidst men ikke mindst, så synes jeg ikke spillet reagerer specielt godt på gearskift. Ofte hvis jeg laver nogle lidt hurtige gearskift ned, så reagerer den måske på de første 2 men ikke det tredje. Andre gange ved kun to hurtige skift, så er det kun det første gearskift den reagerer på.

Det er ikke mit rat. Jeg startede umiddelbart efter F1 op for at træne lidt til på lørdag, og der virkede det perfekt :)

Hvis der er nogen som har tips til hvilke standard indstillinger der skal pilles ved, så er jeg villig til at give det et forsøg mere :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 13. apr 2017 11:19

Der er beskyttelse mod downshift beskadigelse af motoren Lars, ikke så hurtigt med nedskiftningerne :)
Når du skal lære spillets og dets fysik skal du nok ikke kaste dig ud i en GT3'er med det samme... Prøv med fabriksbiler og prøv dig op igennem novice serien... Så lærer du fysikken i spillet og hvor præcist det egentlig er...
Taber du en bil ødelægger du stort set dækkene og der skal bruges 1-2 omgange på at køre dem igang igen... Så presser du efter en afkørsel, så er det klart at du smider den uden at kunne redde den..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster