Xboxlife forum

Assetto Corsa

Spil med fart på

Assetto Corsa

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 16:55

Som nogle af jer formentlig allerede er bekendt med, så kommer Assetto Corsa (AC) til xboxen den 22. april i år...
Der er kun ganske sparsomme oplysninger ude omkring indhold, herunder baner og biler..

http://www.console.assettocorsa.net/

Info fra hjemmesiden:

Key Features

Tailored to perfection - Over eighty cars are available to choose from, plus special editions, reproduced in collaboration with the most prestigious automotive manufacturers, each one authentic and unique in both characteristics and handling.

Legendary Circuits including Silverstone Circuit, Monza, and Nürburgring-Nordschleife, all recreated using Laser Scan technology so that each bump, curb and slope is a perfect match to the real counterpart.

Precision Physics bring a new dimension to the car and track, from tyre flat spots & heat cycles to the dynamic simulation of the tyre rubber deposited on track and recreated light conditions based on geographical coordinates.

Multiple Race Modes include Career mode, special and unique events and challenges. Fully customizable single player and multiplayer modes include quick races, race weekends including free practice sessions, qualifying session, drag races, drift challenges and more!

Tuning & Driver Assist profiles allow the overall racing experience to be further modified by adjusting everything from car attributes to collision damage to let players of any proficiency with a joypad or supported racing wheel.


Jeg har jeg fundet dette google dokument over biler i spillet og muligt DLC:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1049137265

Umiddelbart ser det desværre i mine øjne ud til, at det primært er "road" biler, man har fokuseret på, jvf. google dokumentet er der tilsyneladende "kun" 9 biler fra starten i kategorierne GTE/GT2/GT3/GT4/DTM, herudover nogle stykker som DLC

Lidt skuffende hvis det holder stik med bilerne... er spændt på at se hvilke baner der er med...

Hvis i falder over andet omkring indhold, features osv. for konsollerne så smid det gerne i denne tråd ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. jan 2016 22:49

Styringen og fysikmodellen bliver rost til skyerne, så det er vel nærmest et must at investere i når man kører med rat. Der er måske ikke så mange racecars, men carlisten er alligevel ret fed synes jeg. Countachen skulle være et lumsk bæst at køre i irl og hvis AC er så godt som folk siger, så er den bil og de andre italienere meget tillokkende. Så er der også driftdelen + dragracing som Pcars ikke kan tilbyde og man er vel nærmest nødt til at prøve et spil som ofte bliver omtalt som alle tiders bedste bilspil. Dog skal der noget til for at pille kongen ned fra tronen - her er der selvfølgelig tale om Test Drive til Amiga :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Rasbred » 26. jan 2016 01:08

Jeg skal have det ............... NÅR ........... jeg ved om det er pcars launch om igen..

Det med at preorder spil har pcars helt ødelagt for mig. Så venter pænt på at hører jer andre om det fungere bedre end pcars ved launch. :)

Men ser super fedt ud.
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Assetto Corsa

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2016 10:39

Det er helt sikkert en spændende titel... jeg tror dog også jeg afventer og ser reaktionen...

Jeg kan læse mig frem til, at konsolversionen skulle blive den samme som PC versionen, dog vil noget af layoutet i menu'er osv. være anderledes da man ikke har en mus.

Ellers kan jeg anbefale at se denne video, som dog er fra PC versionen fra i sommers, men en ganske fornuftig gennemgang af spillet...



Et par skærmprints fra video'en:
Billede
Billede
Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf ShumwayDK » 26. jan 2016 16:26

Jeg tænker der må været skåret lidt hist og her på konsol udgaven, da konsollerne ikke har de samme kræfter som PC.

Men forhåbenligt har de skævet lidt til pCars og kigget på hvordan de kan gøre det bedre. Måske har de oven i købet haft mulighed for at udvikle til det her DX12 spøgelse, som pCars ikke nåede at få glæde af.
Men her er der delte meninger om hvor meget det i så fald vil give.

Men spændende bliver det ihvertfald. Jeg bliver dog heller ikke den der forudbestiller. Men jeg er sikker på at siden her nok skal komme med en udførlig anmeldelse når den tid nærmer sig. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 24. feb 2016 22:38

Assetto Corsa er lige blevet udsat til d. 7 Juni 2016 på konsollerne.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Rasbred » 24. feb 2016 22:48

Benja190782 skrev:Assetto Corsa er lige blevet udsat til d. 7 Juni 2016 på konsollerne.


Heller det end at skulle vente på 8-9 patches før spillet kan spilles ordenligt............. :mrgreen: jeg kigger på dig PCars =D>

Men øv :(
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+2

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BulletEyeDk » 24. feb 2016 23:52

Ærgeligt, men enig med Rasbred, så hellere det og et mere poleret spil - det er sgu lige før vi kan nå en løbsserie #3 inden det kommer... ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf mrnybroe » 25. feb 2016 08:39

BulletEyeDk skrev:Ærgeligt, men enig med Rasbred, så hellere det og et mere poleret spil - det er sgu lige før vi kan nå en løbsserie #3 inden det kommer... ;)

Jeg er såå klar på en løbsserie mere!!
God underholdning vi har hver 2. onsdag
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 19. jul 2016 20:10

Der er uden tvivl noget med fysikken i Assetto Corsa, som vækker min begejstring!
Prøv lige at tjekke måden den forankørende bil reagere på - det får altså PCARS til at ligne vand ved siden af.
Husk at vælge HD i video'en... :D

Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Askinas » 19. jul 2016 22:00

Jeg venter os lige lidt. Skal lige læse hvordan det bliver til Xbox. Men de må gerne sende en update ud til både Project Cars og Assetto med understøttelse af HDR da jeg får min Xbox One S 2TB her 2 august :)
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. jul 2016 15:44

Benja190782 skrev:Der er uden tvivl noget med fysikken i Assetto Corsa, som vækker min begejstring!
Prøv lige at tjekke måden den forankørende bil reagere på - det får altså PCARS til at ligne vand ved siden af.
Husk at vælge HD i video'en... :D



Når man ser videoer fra AC så kan man fornemme bilens fysik og nærmest mærke dækkenes greb i vejen. Jeg tror ikke man skal forvente det vilde spil med fest og farver ala Forza og heller ikke et lige så gennemført spil som Pcars med alle mulighederne, men istedet et spil med ren køreglæde og en tilfredshed som ikke før er set i et bilspil. Måske lige bortset fra Dirt, men det er fandme også et lækkert spil : )
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 8. aug 2016 15:05

Så har jeg bestilt Assetto Corsa til min Xbox One, og endda til den vanvittige pris 399 kr. :shock: :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BulletEyeDk » 8. aug 2016 15:16

Hvornår udkommer spillet ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Assetto Corsa

Indlægaf ShumwayDK » 8. aug 2016 15:28

Skulle komme i slutningen af august.
Jeg tror jeg venter med at bestille det, til det er udkommet og der er kommet nogle bedømmelser af det :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Næste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron