Xboxlife forum

Forza Motorsport 5 tråden

Spil med fart på

Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf carlmlr » 13. jun 2013 22:57

Med Forza 5 på trapperne til den nye Xbox synes jeg at en tråd ville være på plads :)



The Forza Motorsport racing simulation series has been a big part of the first two Xbox game consoles. The launch of the upcoming Xbox One console in November will also bring us the latest game in the series from developer Turn 10 Studios, "Forza Motorsport 5."

In a closed-door session during E3 2013, we got some more information about the game, along with a quick hands-off demo of "Forza Motorsport 5." Turn 10 Studios is naturally adding support for more cars for the latest installment, including open wheel racing cars such as the ones on the Formula 1 circuit, for the first time.

In "Forza Motorsport 4" for the Xbox 360, players were able to really get up close and personal with a small number of the game's vehicles in a mode called Autovista. That mode will be expanded in "Forza Motorsport 5" with a new name, Forzavista, and the ability to view all of the hundreds of cars that will be in the game in that mode.

Speaking of the cars, the graphics engine for "Forza Motorsport 5" will allow for the vehicles to have an incredible amount of detail. This was evident after we saw an example of a race where the car had generated accurate imperfections in its paint job after the race was completed.

The biggest new feature in the game is the Drivatar mode. Basically, the more you drive cars in the game, the more that it "learns" how you personally drive. The game then uploads that data to a cloud server to generate your Drivatar, so that when your friends and family play the game, they also can race against your virtual self, or you can compete with the Drivatars of your friends. It's a cool feature, but naturally we will have to play the full game when it comes out to see if it works as Microsoft claims.

There's still a lot that Turn 10 Studios is not revealing about "Forza Motorsport 5," including more details about multiplayer and the game's physics engine. The Turn 10 rep did hint that they have entered into an agreement with a major tire testing company that will help influence how tires are represented in the game. Overall, it sounds like "Forza Motorsport 5" will continue the stellar reputation of the previous games in the series when it launches alongside the Xbox One in November.

http://www.neowin.net/news/e3-2013-we-g ... torsport-5

Hvad synes i om det i har set indtil vidre?

Personligt glæder jeg mig meget til at spille Forza 5, som helt sikkert er et spil som får mig til at købe Xbox One.
Grafikken ser super god ud i trailerne, dog er det jo trailere som ikke altid viser hvor godt spillet ser ud. Desuden glæder jeg mig til at se Openwheel i Forza, som er noget som jeg selv synes har manglet i de forrige spil :P
Senest rettet af carlmlr 13. jun 2013 23:04, rettet i alt 1 gang.
Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Baltzardo » 13. jun 2013 22:59

Jeg skal også have Forza 5, det så mega nice ud ;)
Add mig på friendlist
Baltzardo
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Silkeborg


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 13. jun 2013 23:04

Samme her, meeeeeen jeg synes ellers det var på tide med lidt regn, sne, tåge, nat og dag og en blanding af det hele.
Ville også gerne se noget mere fedt lavet pit-crew, og flottere tilskuer, og lidt random ting som fugle og dyr.
Synes Forza sider lidt fast i samme spor.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf carlmlr » 13. jun 2013 23:07

Forza 4 havde et par baner hvor du kunne køre dem på forskellige tidspunkter af dagen, dog må jeg give dig ret i at nogle flere vejrforhold kunne være fedt. Tror det var GT4 som havde nogle baner med vand på banen, hvilket var ret sjovt :P
Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Scooter dk » 14. jun 2013 15:54

Glæder mig også til at køre noget open wheel ræs. Det kan nok få folk til at tænke sig om en ekstra gang, inden de prøver at skubbe sig forbi i svingene, når hjulene begynder at flyve om ørerne på dem. Det er jo nok kun i sim mode, det går så galt. Men helt klart et fedt tiltag.
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 14. jun 2013 16:43

tror desværre slet ikke du kommer til at se nogle flyvende hjul i FM5
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Scooter dk » 14. jun 2013 18:58

Descenter 1976 skrev:tror desværre slet ikke du kommer til at se nogle flyvende hjul i FM5


Lad os nu se, man har vel lov at håbe :D.
Det er da oplagt at have den feature med i spillet, når man kører open wheel ræs.
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Tbigum » 20. jun 2013 11:12

Selvom Dan tidligere havde udmeldt at der ikke var dynamic weather, så kommer det alligevel med :-)

"We have with us Dan Greenawalt from Turn 10 studios here at the famous Circuit de la Sarthe for the famous 24 hr Le Mans race. He also has a special announcement to make."

"Hi, it's great to be here. Today, it is with great pleasure that we are announcing that FM5 will indeed feature dynamic weather and time of day. This means that the full race seen here today can be replicated in FM5 on the Xbox One. Sorry for the previous trolling about no weather and night. Rain and darkness for everyone!"
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Morten Skou » 20. jun 2013 11:15

Fedt, Le Mans på Xbox One - det glæder jeg mig til :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf TigerJax007 » 20. jun 2013 14:05

Morten Skou skrev:Fedt, Le Mans på Xbox One - det glæder jeg mig til :D


Gal Skou, vi skal have mange rammer Burn når vi skal køre Le Mans i 1:1 tid næste gang vi er ovre hos bonderøvene i Horsens :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 20. jun 2013 14:13

Tbigum skrev:Selvom Dan tidligere havde udmeldt at der ikke var dynamic weather, så kommer det alligevel med :-)

"We have with us Dan Greenawalt from Turn 10 studios here at the famous Circuit de la Sarthe for the famous 24 hr Le Mans race. He also has a special announcement to make."

"Hi, it's great to be here. Today, it is with great pleasure that we are announcing that FM5 will indeed feature dynamic weather and time of day. This means that the full race seen here today can be replicated in FM5 on the Xbox One. Sorry for the previous trolling about no weather and night. Rain and darkness for everyone!"


OMG! Det spil skal jeg så bare have en 2 eller 3 kopier af nu!!!
ikke fordi det er SÅ godt, men fordi uden familie deling nu er det vel et must! #-o

Er der en kilde til dette! det er jo VILDT fedt!
Håber så på at det er muligt med et løb på 24 timer, så man kan lave en race sammen med en 3 eller flere venner.
OMGOMGOMG
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf loonitunius » 20. jun 2013 14:56

Det lyder dølmen i orden. bliver fedt at drøne rundt i de smalle bygader i rasende sne og tåge efter alle ens lygter er smadret fordi man glemte at dreje, efter mørkedes frembrud :D

forza ligger højt på ønskelisten :)
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jun 2013 16:52

TigerJax007 skrev:
Morten Skou skrev:Fedt, Le Mans på Xbox One - det glæder jeg mig til :D


Gal Skou, vi skal have mange rammer Burn når vi skal køre Le Mans i 1:1 tid næste gang vi er ovre hos bonderøvene i Horsens :)


Hov hov.. det var en unødvendig og sårende bemærkning ;)

Men er aldeles frisk på en 1:1 Lemans næste gang vi ses, det kunne sgu være sjovt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf Morten Skou » 20. jun 2013 17:26

BulletEyeDk skrev:
TigerJax007 skrev:
Morten Skou skrev:Fedt, Le Mans på Xbox One - det glæder jeg mig til :D


Gal Skou, vi skal have mange rammer Burn når vi skal køre Le Mans i 1:1 tid næste gang vi er ovre hos bonderøvene i Horsens :)


Hov hov.. det var en unødvendig og sårende bemærkning ;)

Men er aldeles frisk på en 1:1 Lemans næste gang vi ses, det kunne sgu være sjovt...


Det ville være fuldstændig vildt at køre en 1:1 - så skal der bare være 3 på hvert hold :-) Og så skal det være et setup med 3 skærme pr. kører.

... men jeg har hørt at TigerJax skifter til PS4, så det bliver nok et lidt kedeligt LAN for ham næste gang :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forza Motorsport 5 tråden

Indlægaf carlmlr » 22. jun 2013 00:49

1:1 Le Mans turnering på Xboxlife måske? :D

Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Næste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron