Xboxlife forum

F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Spil med fart på

F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf C.C » 31. maj 2011 13:26

Nu bliver det næste F1 spil fra codemasters snart fremvist på E3 messen, og i den forbindelse er det jo oplagt med en lille tråd om hvad der kunne blive bedre i spillet :)

Vil da lige komme med nogle af ting jeg håber ser ændret, eller tilføjet

Håber at vi undgå alt for mange bugs og fejl, det gjorder sidste udgave af spillet meget ringe, ikke engang de store pacthes hjalp ret meget på det problem.
Så kunne jeg godt tænke mig muligheden for safety car, det har jo altså en store påvirking på løbet når de kommer på banen.
Så kunne jeg også godt tænke mig at man fik muligheden for et mere avanceret setup af bilen, bryder mig ikke rigtig om det nuværende, det er simpelthen for tyndt. Men dog fint nok, til de knap så hardcore F1 fans. Så kan jeg huske at man i det gamle F1 Challenge 99-02 har mulighed for med diverse programmer at se de tekniske informationer for ens kørelse, altså hvor stærkt man kørte igennem svingene, hvor mange kW moteren gik med på forskellige tidspunkter, o.s.v Det kunne jeg også godt tænke mig at se i det nye :)


Men hvad kunne i godt tænke jer ? ;)
Billede
C.C
Niveau 7
 
Indlæg: 3404


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf Mogwai » 31. maj 2011 15:54

Mine ønsker til 2011 udgaven er hovedsagligt

- Mere fokus på simulation (dog uden at ofre alt andet ved som gør et spil sjovt, *host* GT5)
- Real time visning af dæk/motor temperaturer. Det virkede meget kunstigt i 2010'eren
- Muligheden for at køre ældre F1 biler.
- Ingen små freezes i løbene. Et race-spil skal sgu køre flydende.

Jeg forventer helt sikker et spil som har langt færre bugs 2010 versionen, dog tror jeg desværre ikke at F1 serien er den som får tildelt det største budget hos Codemasters. Især ikke når det er en årlig udgivelse som Fifa, NHL etc. Men krydser fingre.

Er dog meget hyped på spillet og synes at 2010'eren var underholdende. Det illustrerede Formel 1 ret godt uden for meget nørderi ;)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf C.C » 3. jun 2011 09:38

Ideen om at køre ældre Formel 1 biler var sgu meget god :) Kunne være fedt :)
Vil også give dig ret ang. temperatur svingerne i motoren, temperaturen var jo ikke andet en resultatet af to terninger kastet helt tilfældigt ;)

Men jeg synes dog der skal være en del nøderi, Formel 1 er jo en sport, hvor ingeniør kunskaber er en del af et velkørt løb ;) Evt. lave en "casual" og "advance" del i spillet ? :)
Billede
C.C
Niveau 7
 
Indlæg: 3404


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf Jakob Moeller » 3. jun 2011 10:45

Jeg vil meget gerne have en AI der ikke er fuldstændig idiotisk, samt at pitstops rent faktisk fungerede. Synes det er til grin at man mister 10 placeringer i F1 2010, hvis man pitter. Synes spillet havde potentiale, men i store dele af tiden var disse 2 ting det der ødelagde oplevelsen for mig. Jeg elsker F1 og havde set meget frem til spillet og det ser også godt ud på papiret, samt online delen er noget sjovere end karierredelen.
Jakob Moeller
Niveau 2
 
Indlæg: 168


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf Mogwai » 3. jun 2011 11:25

Jakob Moeller skrev:Jeg vil meget gerne have en AI der ikke er fuldstændig idiotisk, samt at pitstops rent faktisk fungerede. Synes det er til grin at man mister 10 placeringer i F1 2010, hvis man pitter. Synes spillet havde potentiale, men i store dele af tiden var disse 2 ting det der ødelagde oplevelsen for mig. Jeg elsker F1 og havde set meget frem til spillet og det ser også godt ud på papiret, samt online delen er noget sjovere end karierredelen.

Havde helt glemt pitstops'ne som var totalt ondsvage. Det tror jeg nu også godt vi kan regne med bliver fikset :)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf Mogwai » 3. jun 2011 23:08

Efter lidt kiggeri på diverse fora støvede jeg følgende preview af F1 2011 op:

http://www.computerandvideogames.com/30 ... -stronger/

Lyder virkelig til at Codemasters pudser 2011'eren bedre i kanterne. At online delen får et pift er også tiltrængt. Alt i alt ser det lovende ud :)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf C.C » 4. jun 2011 16:19

Jeg ser frem til spillet, og de nye ændringer, havde dog håbet på lidt mere. Men nogle der ved om de 16 antal mulige spillere også gælder på PC ?
Billede
C.C
Niveau 7
 
Indlæg: 3404


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf Kyian » 26. jun 2011 19:38

De bedste upgrades og vigtigste for mig er uden tvivl

- Safety Car
- Forbedret AI, så de også kan lave DNF, samt lave kørefejl. At 22-24 gennemfører hvert løb, er for urealistisk.
- Mere udlignet felt, så en Lotus ikke kan kommer op og slutter i top 6.
- Pitten, at man ikke bliver straffet med 4-6 sek, fordi man kører 20% løb. (har sat den op til 40%, af samme grund.)
- Forbedret Team interesse, hvordan man leveler op og får tilbud. Umuligt at få interesseren fra de store teams, hvis man sidder i en middel bil i 2 sæson, og evt vinder DWC.
- At man kan bruge data og fx sin første sæson fra 2010 i det nye spil.

Lige hvad jeg havde, men 2011 er forudbestilt, og ser meget frem til det.
// Rasmus
Kyian
Niveau 4
 
Indlæg: 640


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf .oOStefanOo. » 27. jun 2011 20:25

F1 2011 - The Game Codemasters - Dev Diary 1
http://www.youtube.com/watch?v=gtwBn5t9ujw
.oOStefanOo.
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Re: F1 2011. Hvad skal der ændres på, og hvad skal tilføjes

Indlægaf C.C » 28. jun 2011 21:28

Er lidt bange for at der er bliver smidt al for meget fokus på online delen. Men forløbig en okay video, men jeg vil dog ikke konkludere noget ud fra den, da jeg føler at der ikke rigtig var noget som var værd at bide mærke i, så at sige :)
Billede
C.C
Niveau 7
 
Indlæg: 3404



Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster