Xboxlife forum

FZ motorsport 2 upgrades

Spil med fart på

FZ motorsport 2 upgrades

Indlægaf Brandstrup » 6. jun 2009 11:15

Jeg er nu så småt begyndt at gå en del op i tuning og upgrades i forza motorsport 2.
Men kender i en side eller lign hvor nogle har lavet den bedste bil i f.eks. B class, C class osv.. tænker med bil-model, upgrades, tuning osv?

Eller er det noget folk holder mest for dem selv?

I er også velkomne til at tilføje jeres ide'er til jeres bedste bil :)
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Indlægaf Benja190782 » 6. jun 2009 11:27

Tror du kan finde meget mere om det på forzamotorsport.net
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Indlægaf Niki Lauda DK » 6. jun 2009 13:41

Jeg vil gerne give nogle fif hvis det er......

Jeg kan f.eks. informere dig om, at den bedste bil i de der "snake"-baner (TT Boomslang osv.) er Renault 5 Turbo, fordi at den har det bedste vejgreb af alle biler med max. dækbredde og slicks.
Den er ikke hurtig på toppen, så på mange baner får man ikke noget ud af bilen.

I de lavere klasser på baner med langsider, som f.eks. New York og Road America er det godt at bruge gamle amerikanerbiler, fordi de har så mange hestekræfter og kan trække fra alle andre biler på lige strækninger. De drejer meget skidt og man skal derfor huske at bremse ekstra meget ned i svingene for hvis man ryger af banen, så mister man alt for meget tid.

Som udgangspunkt skal man sænke dæktrykket med to "klik" på for og bag på alle biler - men hvis det skal være optimalt er det selvfølgelig bedst at testkøre imens man justere trykket.

Det første jeg køber til alle mine biler er ALTID vægtreduktion, fordi det forbedrer acceleration, nedbremsningstid og styreegenskaber. Derefter finder jeg dæk som passer til bilens klasse og dernæst alle de bedste dele i menuen for gearkasser, bremser osv. De sidste index point kan så bruges på motortuning.

Testkørsel er et must hvis man vil optimere sin bil, så den kan få podiepladser. Det er altså ikke nok med en dyno-test.

.....


Hvilke typer biler er dine favoritter ?
- For jeg vil da gerne hjælpe dig med at brygge et par stykker sammen...
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Indlægaf carlmlr » 6. jun 2009 14:13

Som street sagde :) men når du opgradere så ALTID opgrader cam and valves til sidst fordi de giver højere omdrejninger og det er ikke så godt når du skal have en bil der kommer hurtigt op i fart(tror jeg)
Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Indlægaf Brandstrup » 6. jun 2009 20:16

Kan godt lide sådan lidt firkantet nyere biler

Evolution, Skyline, BMW M3...

Har en bil som jeg synes kører rigtig godt. Når løbet er igang "online" følger jeg med hele vejen, men den hænger altid i starten. De andre trækker fra mig, som om jeg slet ikke kørte.. Hvad skal jeg pille ved for at ændre dette?
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Indlægaf Simulatorfreak » 6. jun 2009 20:22

"Old fashion tuning" F-T-W!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Simulatorfreak
 
Indlæg: 243


Indlægaf Brandstrup » 6. jun 2009 20:27

Hvad ville du gøre :)
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Indlægaf Simulatorfreak » 6. jun 2009 20:50

Put noget mere power i den :) Hvilken bil er det og hvad klasse er den?
Simulatorfreak
 
Indlæg: 243


Indlægaf carlmlr » 6. jun 2009 22:01

Prøv evt. at sææte gearne lidt kortere
Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Indlægaf Brandstrup » 6. jun 2009 23:48

bare de første par stykker?
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Indlægaf Niki Lauda DK » 7. jun 2009 20:46

Hvis du skriver hvilken bil det er og hvilken klasse den kører i, så kan vi lettere hjælpe dig !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Indlægaf carlmlr » 7. jun 2009 21:54

Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Indlægaf Jake242 » 8. jun 2009 15:11

carlmlr skrev:Som street sagde :) men når du opgradere så ALTID opgrader cam and valves til sidst fordi de giver højere omdrejninger og det er ikke så godt når du skal have en bil der kommer hurtigt op i fart(tror jeg)


Den har jeg nu aldrig hørt... en f1 trækker 16-19.000 omdrejninger i minuttet vil ikke sige at den er langsom til at komme op i fart.

Vil nærmere sige at man skal holde sig fra turbo tuning da det gerne giver mulige problemer med at accelerere ud af sving(turbo tøven)

kig gerne på hvad en tuning giver hp OG newton-meter...

OG TIL brandstrup
mht til det fif street giver med dækkene så vil jeg vove en anden påstand.

Test din bil i dyno... se hvilket dæk tryk der giver de bedste tal(kolde dæk) kør så tests... find ud af hvor meget tryk der rent faktisk kommer mere når de er varme.... og juster så, så det varme dæktryk passer med det kolde... f.eks

bedste g-kraft fås ved 29 psi..... dækkene bliver så 32 psi når de er varme...

smid psi ned til 26... og test så om de varme dæk ikke har en psi på 29... og derved det bedste greb.

som udgangspunkt vil jeg give street ret.... såfremt du går 2-3 tiks ned fra optimal greb psi da dæks psi stiger når de bliver varme(varm luft fylder mere)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Indlægaf Niki Lauda DK » 8. jun 2009 18:18

Jeg tester dækkene ved at køre bilen hårdt og føler mig frem på den måde. Det kan sagtens være at jeg måske kører 3 omgange, men så bliver det også optimalt. Jeg er ikke så meget for tal og teorier, men sådan er vi jo så forskellige ;)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Indlægaf vejmann » 27. jun 2009 23:39

prøv at se på denne her sider engang http://starfirebird.webs.com/apps/forums/
vejmann
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Næste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster

cron