carlmlr skrev:Som street sagde
men når du opgradere så ALTID opgrader cam and valves til sidst fordi de giver højere omdrejninger og det er ikke så godt når du skal have en bil der kommer hurtigt op i fart(tror jeg)
Den har jeg nu aldrig hørt... en f1 trækker 16-19.000 omdrejninger i minuttet vil ikke sige at den er langsom til at komme op i fart.
Vil nærmere sige at man skal holde sig fra turbo tuning da det gerne giver mulige problemer med at accelerere ud af sving(turbo tøven)
kig gerne på hvad en tuning giver hp OG newton-meter...
OG TIL brandstrup
mht til det fif street giver med dækkene så vil jeg vove en anden påstand.
Test din bil i dyno... se hvilket dæk tryk der giver de bedste tal(kolde dæk) kør så tests... find ud af hvor meget tryk der rent faktisk kommer mere når de er varme.... og juster så, så det varme dæktryk passer med det kolde... f.eks
bedste g-kraft fås ved 29 psi..... dækkene bliver så 32 psi når de er varme...
smid psi ned til 26... og test så om de varme dæk ikke har en psi på 29... og derved det bedste greb.
som udgangspunkt vil jeg give street ret.... såfremt du går 2-3 tiks ned fra optimal greb psi da dæks psi stiger når de bliver varme(varm luft fylder mere)