Xboxlife forum

Forza Horizon 5 tråden

Spil med fart på

Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Morten Skou » 19. jun 2021 17:57

Udkommer den 9. november 2021.

Første gameplay video:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+3

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 21. jun 2021 19:31

Det ser lækkert ud. Det mest spændende synes jeg, er om de har givet motorlydene et ordentligt løft. Det manglede i FH4. Men uanset hvad så bliver det et mega hit.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Mikael Nielsen » 25. jun 2021 18:10

Jeg kan se den trailer igen og igen, ser så godt ud
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469

+1

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf CaptainKicker » 2. jul 2021 11:24

Mikael Nielsen skrev:Jeg kan se den trailer igen og igen, ser så godt ud


Helt enig.

Nøej hvor jeg glæder mig til det udkommer.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 8. jul 2021 14:23

Det bliver godt - går med gratis versionen hos Gamepass selvom jeg har kørt ultimate på FH3 og FH4.

Så tænker jeg at gå ultimate når det engang falder i pris(og hvis det er det værd)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. jul 2021 18:19

Jeg hoppper heller ikke på Ultimate denne gang. Har lidt på fornemmelsen, at det hurtigt bliver det samme om igen.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Rechain » 28. jul 2021 02:53

Jeg ser frem til FH5 :) og som Jake242, så fortsætter jeg med Game Pass versionen. Er rigeligt underholdt med det og når jeg endelig trænger til at spille bilspil, så er det altid dét jeg tyer til. Det er de bedste, og kan bruge flere år på dem. Jeg er ikke bilfanatiker, men jeg nyder at game Horizon serien engang imellem :D glæder mig til FH5 og at man kører i den rigtige side af vejen, det har været et enkelt minus i de forrige som har gjort mig forvirret :lol:

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup

+2

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf famulor » 9. aug 2021 21:04

Iflg devs så er FH5 kortet 50% større end FH4.

Man kan se det her:
https://pbs.twimg.com/media/E8XZzEKWQAA ... =4096x4096
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge

+1

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 21. sep 2021 18:07

Glæder mig til den dag de slår FM og FH sammen så man kan køre på veje og så lige ind på en virkelig racerbane. Det lykkedes dem at lave en racerbane i FH4 desværre var den i lego.

Er det for meget at forlange at næste FH foregår i tyskland og man kører lidt i et par storbyer, autobahn og et par rigtige baner? Kunne være for fedt med Nürnburgring og så en 20-30 biler samtidig… som det foregår i virkeligheden. Ind og betale ring-fee og så tage en runde eller to
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+2

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. sep 2021 07:02

Ideen er helt sikkert ikke dårlig - vi må se hvad det bliver til når FH6 kommer om 3 år ;-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. sep 2021 15:47

Japan er et stort ønske fra mange spillere, så det er nok næste destination. Jeg er dog 100% enig i Tyskland.

Jeg synes at de nyeste YT videoer om spillet viser at der er lagt stor vægt på offroadkørsel i FH5, hvilket ikke passer helt til den brede fanskare som helst ser streetracing kulturen som spillets udgangspunkt. Der er ihvertfald rigtig meget naturkørsel og knapt så meget bykørsel og drift mv. Som vi har set indtil videre. Det forstår jeg ikke helt og tænker at hvis det er et overvejende offroadspil krydret med tivolilege, så falder interessen ret hurtigt for rigtig mange.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 24. sep 2021 21:21

Jeg kunne forestille mig at “ratioen” er den samme… men nok 50% mere af det hele.

Jeg er heller ikke til offroad. Selvom jeg har brugt ufatteligt mange timer i FH4 så har jeg ikke gennemført offroad delen 100% jeg gider det ikke og tuner ikke biler til offroad. Kører det kun hvis det er en del af weekly og så når man skal spille ranked online of er tvunget til det.

Jeg tuner og maler selv al mit lort… det er ikke det flotteste og hurtigste på vejen men syntes jeg følger nogenlunde med.

Er dog træt af at se Ferrie 599xx e og Mosler MT hvor de tunes til at køre så hurtigt som muligt og for at det åbenbart kan lade sig gøre, så hænger de med rumpen helt nede i asfalten… nøj det ser dumt ud.

Det kunne være fedt hvis folk rent faktisk skulle betale for paints og setups
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 24. okt 2021 05:26

Så er der ikke lang tid til, og forleden kunne man preloade hele spillet(Done!)

Jeg påtænker at lave lidt bil designs i FH5 :shock: :roll: bl.a. med xbox life logo etc.

Kan også overtales til at lave requests(hvis det ikke er for omfattende et ønske) men normalt laver jeg bare mine egne frie designs som er inspireret af tidligere designs, tidligere logoer jeg har lavet og hvad jeg nu ellers finder på.

Her er en lille preview på et Mexico inspireret tema :D

Kom af at jeg blev lidt træt i mulen over at høre at Mexico skulle være omdrejningspunktet - men jeg er begyndt at tø op.

Min F*** U Mexico kaktus
Billede
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf spif2001 » 24. okt 2021 10:24

Forza Horizon 5 ser dæleme godt ud :)

Så godt at jeg overvejer, at investere i noget mid-range køre-udstyr, men har ingen erfaring på området. Har googlet og youtubet og kommet frem til følgende:

- Logitech G923 racerrat og pedaler
- Logitech Driving Force gearstang
- Playseat Challende racing chair ( kan foldes sammen og sættes væk - rart :) )
- en eller anden VESA holder til gearstangen

Inden man er færdig snakker vi næsten 5.000. Rimelig meget for en nybegynder!

Er det helt off?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Forza Horizon 5 tråden

Indlægaf Jake242 » 24. okt 2021 11:23

Jeg oplevede noget forleden som afholder mig fra at investere i den slags - controller drift.

Min elite controller har nu den fejl og det gør at højre stick(den som man styrer kameraet med i FH4) engang i mellem(en gang i minuttet mindst) rykker kameraet lidt til venstre side... så man ikke længere ser bilen præcis bagfra - men skråt bagfra.

Det er SÅ irriterende at jeg ikke kan spille med den i FH4 mere, så jeg tænker at hvis et rat får noget lignende - så er det bare til at smide ud:-(
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Næste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster