Xboxlife forum

Årets spil 2021

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Årets spil 2021

Indlægaf Niculla2 » 1. jan 2022 09:38

Året startede lidt sløvt ud måske, men jeg skal da love for der kom gang i den til slut her.

Jeg har svært ved at då armene ned over både Halo: Infinite og Forza Horizon 5.

Har siddet med en kammerat og spillet Psychonauts 2, som virkelig også er gennemført underholdning.

Microsofts egne studier begynder at levere igen, så man tænker sig tilbage til de gode 360-dage. Det er det her Microsoft vi gerne vil se. Fokus på den gode gaming-oplevelse. Jeg håber virkelig de får mere succes herhjemme igen. Xbox-brandet er begyndt så småt at være ‘cool’ igen. I hvert fald i min egen omgangskreds, hvor de fleste er begyndt at have Xbox frem for Playstation igen. Game Pass, gode spil og fokus på gameren igen må simpelthen være årsagen.

Årets spil for mig er Forza Horizon 5. Havde egentlig ikke tænkt endnu et spil i rækken skulle fange mig igen, men det er bare så poleret, flot og underholdende, at jeg røg i ‘fælden’ igen.

Hvad er jeres?
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+4

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. jan 2022 12:46

Godt nytår først og fremmest :D

Ja det er fedt at xbox er vakt til live igen. Jeg spillede rigtig meget Forza Horizon 4 og 5'eren er mindst lige så godt. Men det er ikke en ny oplevelse da det i bund og grund er det samme spil med nye tiltag, så det springer jeg elegant henover. Til gengæld er Halo Infinite også helt igennem fantastisk godt skruet sammen, så det er mit yndlingsspil lige nu og årets bedste spil i 2021 i min bog.

På Gamepass vælter det ind med spil hele tiden og det giver et godt afbræk imellem de intense Halo kampe. Kvaliteten er svingende, men til en årlig pris på omkring 400 kr. For Ultimate, så er det helt og aldeles acceptabelt og man kommer rundt i alle mulige genrer og ser hvad Series X kan præstere. Imponerende at en maskine til den pris kan yde som en midrange pc'er, loade lynhurtig og levere 120fps@1440p i de store spil.

Jeg glæder mig til Starfield, da det efter sigende svarer til Skyrim i rummet, men falder ikke for hype længere, så tiden må vise om det kan levere varen. Om ikke andet så kommer det på Gamepass og så er det svært at være utilfreds uanset hvad.

2022 bliver et spændende år på Xbox og det starter allerede godt med det nuværende udvalg.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Erroneus » 1. jan 2022 13:04

Godt nytår :)

Vi har en tilsvarende tråd på pslife, og der har jeg stemt på Hitman 3, Psyconauts 2 og Ratchet & Clank: Rift Apart, hvor sidste så er et PlayStation spil.

Men Hitman 3 & Psyconauts 2 kan jeg ikke andet end anbefale at man får tændt xbox'en for, og Psyconauts 2 er jo ekstra let, da den ligger på Gamepass, men Hitman 3 er også pengene værd, uden tvivl.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+2

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Niclau » 2. jan 2022 18:41

Godt nytår!

Årets spil falder, for mit vedkommende, et sted mellem Hitman 3, Forza Horizon 5 og Halo Infinite.

Det er skønt at opleve, hvordan at Xbox som platform, rigtigt er begyndt at komme på banen igen.
Hitman 3 og Watch Dogs Legion var det første jeg gik ud og investerede i, da jeg fik fingrene i en Series X, og hvor Legion er et ganske udmærket spil med nogle interessante, om ikke altid lige polerede mekanikker, så radierer Hitman 3 kvalitet, samtidigt med at det bare er et virkeligt godt spil. Grafikken er smuk, gameplayet er silky smooth, og sammen med banerne fra Hitman 2016 og Hitman 2 er den samlede trilogi en rigtig stærk pakke.

Jeg er hoppet med på Gamepass vognen i år, og har haft stor glæde af det, specielt med udgivelserne af Horizon 5 og Halo Infinite, begge to fantastiske spiloplevelser. Er positivt overrasket over at, for første gang siden Halo 4, være spændt på at se hvad fremtiden bringer for Halo. Infinite er på alle måder en tilbagevenden til meget af det, som jeg fandt så magisk ved serien som barn/teenager, og står i stor kontrast til Halo 5, hvis single-player del efterladte en grim smag i munden.

Jeg har også haft stor glæde af mit gensyn med Mass Effect trilogien, gennem Legendary Edition, men siden det er en genudgivelse, kan det næppe tælle som årets spil.

Glæder mig at se hvilke overraskelser Xbox smider på bordet i år!
Niclau
Niveau 0
 
Indlæg: 29
By: Odense

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron