Xboxlife forum

Xbox Series X - grafikfejl

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox Series X - grafikfejl

Indlægaf Jake242 » 20. jun 2021 06:43

Min xbox series x fik igår en grafik fejl, en linie der løber fra toppen af skærmen og næsten til bunden, omkring 0,5 cm i bredden, lidt til venstre fra midten. Den reagerer på ændringer i grafikken omkring.
Jeg tænker det er en fejl i grafikkortet eller noget i den dur.

Jeg har tjekket at det ikke er fjernsynet, da der intet problem er når jeg ser normalt fjernsyn, viser airplay eller spiller ps5.

Jeg har bestilt afhentning til service hos microsoft men er bange for det kan tage måneder :|

Er der andre der har oplevet noget lignende?

Rgds Jake
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X - grafikfejl

Indlægaf Morten Skou » 21. jun 2021 09:15

Øv, det lyder fandme ikke optimalt :-(

Jeg har ikke oplevet det på min, men det lyder også i mine øre som om at det kunne være noget med grafikkortet.

I øvrigt så synes jeg at jeg kan se, at de er begyndt at dukke op i butikkerne af og til i USA, så vi kan jo krydse fingre for, at du ikke kommer til at vente alt for længe på at få en ny.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox Series X - grafikfejl

Indlægaf Niki Lauda DK » 21. jun 2021 19:28

Min one x havde længe nogle røde linjer som kom ind indimellem og enden på det blev at den kun kunne køre 360p. Det viste sig at være rfid-chippen som kommunikerer med tv/monitor for at vise højest mulige opløsning. Alternativt er det en hdmi port fejl, men det mest sandsynlige er chippen. Måske er det den som fejler på din series x?

Håber du får en hurtig løsning.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Xbox Series X - grafikfejl

Indlægaf Jake242 » 21. jun 2021 20:55

Den lavede fejlen i 2 dage men nu er det væk… så jeg sender den ikke ind. Må vente til den gør det permanent.

Er pænt sikker på at det er en fejl og at den vil komme tilbage… har set noget lignende på en arbejds computer(dog værrer) håber det bliver inden at garantien løber ud.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 17 gæster

cron