Xboxlife forum

Opsætning af Xbox Series X

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Morten Skou » 10. nov 2020 14:51

Da jeg første gang tændte Xboxen, så ville den have at jeg skulle konfigurere den via Xbox appen på f.eks. min iPad - desværre så oplevede jeg, at den ikke ville connecte og jeg måtte derfor køre igennem indstillingerne manuelt.

Det udløste så næste problem: Xboxens MAC-adresse kan man først se, efter at man har installeret Xboxen, så jeg måtte tilslutte den, hente den første opdatering og konfigurere den via min iPhones internetdeling.

Er der andre der har haft samme problemer? Eller er har bare kørt flydende?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 15:03

... de fleste har pt problemer med Elgigantens excel ark, så de er SLET ikke kommet dertil endnu :mrgreen:

Har i ikke haft en prøve konsol på redaktionen du kunne rode med først?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+1

Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Morten Skou » 10. nov 2020 15:05

Jake242 skrev:... de fleste har pt problemer med Elgigantens excel ark, så de er SLET ikke kommet dertil endnu :mrgreen:

Har i ikke haft en prøve konsol på redaktionen du kunne rode med først?


Naa ikke denne gang. Jeg har jo holdt en lang pause, så det er egentlig som jeg forventede det. Til gengæld har jeg så ikke skulle arbejde røven ud af bukserne for at nå anmeldelser osv. inden launch, det har faktisk været ret nice at prøve :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf HippiMonster » 10. nov 2020 17:22

Ja har desværre også haft nogle problemer ved opsætning. Min App gad heller ikke at connecte til boxen. Og efter jeg havde opdateret boxen fungerede det trådløse netværk pludselig ikke. Så måtte finde et lan stik frem og nu kører den fint. Jeg kan desværre stadig ikke connecte med mine apps.
HippiMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 367

+1

Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 17:27

lugter lidt af et trådløst problem
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Morten Skou » 10. nov 2020 17:29

Ja, det gør det ... spændende om der er flere med den oplevelse....
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf HippiMonster » 10. nov 2020 17:37

vil være super ærgeligt hvis det er problemet. Men håber det er en update problematik, så den downloaded day one update uden problemer :)
HippiMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Morten Skou » 10. nov 2020 20:23

Altså jeg har kørt med WiFi lige siden at jeg fik smidt updaten på (og inden da, med WiFi via telefonen), og det er også lykkedes mig at forbinde til den med appen efterfølgende.

Men det kunne godt tyde på, at det ad-hoc netværk Xboxen opretter til den initielle setup, ikke spiller helt som den burde.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2020 20:33

Jeg har lavet initial setup med Lan kabel og der var ingen problemer...
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf spif2001 » 11. nov 2020 12:22

Jake242 skrev:Jeg har lavet initial setup med Lan kabel og der var ingen problemer...

Samme her.

Havde lidt sjov senere med at den pludselig ikke ville logge min bruger ind. Genstartede flere gange - også med en kold start ( tage strømmen fra boxen i 5+ minutter ).

Den kom først igen ( måske tilfældigt) efter jeg holdte powerknappen inde i 20 sek, ligesom når man clearer cache på XBox One/One X.

Om det hele skyldes knas med, at jeg sætter min Xbox op til at være min søns home box og hans til at være min home box, for at dele mit Game Pass, ved jeg ikke. Men den var fanme genstridig :D
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf HippiMonster » 11. nov 2020 15:42

Min virker fint idag, så tænker at det er en update der skulle igennem for at få rettet op på disse små issues :)
HippiMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. nov 2020 16:02

Har lige fået at vide af en ven, at MS serverne har haft problemer som har været årsag til netop det i beskriver.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Poloko » 11. nov 2020 22:07

Generel opsætning har virket fint her. Men har andet "opsætnings-issue":

Er der nogen som ved hvordan man 'game-streamer' til windows 10 fra Xbox Series X ? På Xbox One kunne jeg bruge Xbox companion, men kan ikke få det til at virke på Xbox Series X og hos Microsoft står der: "Bemærk! Streaming til appen Xbox-konsol Companion på Windows 10 er kun tilgængelig på Xbox One-konsoller. Det er ikke tilgængeligt på Xbox Series X|S-konsoller." (link: https://support.xbox.com/da-DK/help/gam ... panion-app ). Er der en løsning til Xbox Series X ?
Poloko
Niveau 0
 
Indlæg: 9


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Adampantic » 15. nov 2020 08:00

Hvilken lokation har i valgt? Skal sætte min op senere, og havde min Xbox One stående på USA.
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: Opsætning af Xbox Series X

Indlægaf Lord Beef Jerky » 15. nov 2020 10:25

Jeg har valgt USA igen, da jeg stadig bruger amerikanske gift cards til at betale for mine spil og abonnementer.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster