Xboxlife forum

Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Dalgaard » 7. okt 2018 19:13

Jeg har som sagt lige købt Xbox One x, og jeg er ejer af et lg oled tv.

Er der noget jeg skal gøre for at få den bedste oplevelse ud af den nye xbox og min skærm?
Skal jeg købe et nyt og bedre HDMI kabel? Mit nuværende er bare et billigt et eller andet kabel.

Vil selvfølgelig have mest ud af det.når nu jeg har opgraderet :)
Dalgaard
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Odense


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Rechain » 7. okt 2018 19:40

Det bliver nødvendigt med et Premium HDMI kabel når det er 4K TV vi snakker om. Jeg brugte et alm først og det stod og blinkede fordi kablet ikke understøttede 4K og HDR. Det skal have 18Gbps som er nødvendigt i den sammenhæng.

https://www.google.com/search?client=sa ... 8&oe=UTF-8

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Snemonster » 8. okt 2018 06:51

Der følger da et HDMI kabel med til din Xbox One X, som understøtter 4K.
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. okt 2018 07:30

Det hedder et 'high speed' kabel og skulle meget gerne følge med alle xbox modeller. Ellers kan det købes for under 100 kr. De dyre er IKKE bedre, selvom de ser smarte ud og koster kassen :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Dalgaard » 8. okt 2018 08:40

Jeg har ikke modtaget xboxen endnu, så vidste ikke der fulgte sådan et kabel med.

Hvad med det der HDMI 2.1 som X understøtter? Er det noget jeg skal sætte mig ind i, eller er det stadig samme slags high speed kabel der bruges?
Dalgaard
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Odense


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Rechain » 8. okt 2018 08:50

Ja, der medfølger HDMI kabel som understøtter det. Fik jeg ikke lige nævnt og præciseret i mit svar da jeg var træt igår aftes da jeg skrev. Jeg glemte at nævne det var min nyindkøbte 4K Blu-Ray afspiller der stod og blinkede med et forkert kabel da det ikke medfulgte dén, så måtte købe et udefra for at få det til at virke. Men til konsollerne gør det skam ;) egentlig underligt i min optik, at den seperate 4K afspiller ikke havde. Men pointen er at det kræver et kabel der understøtter 4K/HDR med 18Gbps under alle omstændigheder, og det medfølger i de fleste tilfælde. Dog kan de skaffes seperat.

Alle PREMIUM HDMI kabler er ikke High speed (18Gbps, som kræves til 4K) ellers skal man huske at tjekke efter. Der står detaljer om kablet understøtter 4K, HDR og så videre. Mange High speed kabler er kun 10Gbps.

https://cie-group.com/how-to-av/videos- ... dmi-cables

/Rechain
Senest rettet af Rechain 8. okt 2018 08:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Dalgaard » 8. okt 2018 08:56

Super tak for det.

Jeg kan se i andre tråde at der bliver skrevet om 30, 60 og 120 fps mellem Xbox og tv.
Er der noget jeg skal indstille for at få den bedste oplevelse, eller gør xboxen/tv'et det automatisk?
Dalgaard
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Odense


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Rechain » 8. okt 2018 09:03

Har lige rettet lidt i mit svar, igen. Er aldrig tilfreds når jeg skriver når jeg lige er vågnet :P du skal ikke foretage dig meget andet end at sætte det til. Du har en status under video indstillingerne som viser hvad dit TV og setup tilbyder. Og ellers kan du tilpasse visse ting. FPS kan du ikke. Det afhænger af spillet, og selve spillets indstillinger. NOGLE spil giver dig valget mellem FRAMERATE eller GRAPHICS. Så er det enten 4K/30 eller 1080/60. Du vælger bare når du kan, resten klarer Xbox'en sammen med tv'et.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Dalgaard » 8. okt 2018 09:05

Kanon. Glæder mig til at prøve den nye box med OLED tv til Red Dead Redemption 2.
Dalgaard
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Odense

+1

Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Dalgaard » 9. okt 2018 20:17

Jat
Dalgaard
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Odense


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf JimmyDK » 10. okt 2018 05:42

Dalgaard skrev:Jeg har som sagt lige købt Xbox One x, og jeg er ejer af et lg oled tv.

Er der noget jeg skal gøre for at få den bedste oplevelse ud af den nye xbox og min skærm?
Skal jeg købe et nyt og bedre HDMI kabel? Mit nuværende er bare et billigt et eller andet kabel.

Vil selvfølgelig have mest ud af det.når nu jeg har opgraderet :)


Altså mit LG stod ikke standard til HDR osv. Men du kan køre en test fra xboxen som viser hvad der er aktiveret. Ellers skal du ind i en menu på dit LG Oled TV på din xbox-hdmi og tilvælge ¤K Ultra something (kan ikke lige huske hvad den hedder i de nye menuer) Men kør testen fra xboxen og se om den "fejler" ved HDR m.m.

Jimmy
Billede
JimmyDK
Niveau 4
 
Indlæg: 668


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Dalgaard » 11. okt 2018 14:17

Tak jimmy, det gjorde mit tv og box lige nøjagtig. Det hele var slået fra, så jeg tænkte, hvad fanden er nu det.
Men jeg fik heldigvis aktiveret på tv'et og xboxen, så det kører nu.

Bortset fra de syyygt lange overførsels tider :(
Dalgaard
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Odense


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf Benja190782 » 13. okt 2018 16:36

Dalgaard skrev:Kanon. Glæder mig til at prøve den nye box med OLED tv til Red Dead Redemption 2.


Har også en Xbox One X med et 65” OLED 4K tv, men nu vi snakker RDR2, hvorfor lader den så ikke mig downloade spillet, når jeg forudbestiller? Det plejer man da at kunne.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One x og oled tv. Forskel på HDMI mm?

Indlægaf hahamu » 13. okt 2018 18:40

Benja190782 skrev:
Dalgaard skrev:Kanon. Glæder mig til at prøve den nye box med OLED tv til Red Dead Redemption 2.


Har også en Xbox One X med et 65” OLED 4K tv, men nu vi snakker RDR2, hvorfor lader den så ikke mig downloade spillet, når jeg forudbestiller? Det plejer man da at kunne.


De har endnu ikke åbnet op for preload af spillet, men jeg regner stærkt med at det vil ske senest i ugen op til release, det er som regel tendensen.
hahamu
Niveau 0
 
Indlæg: 45

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster