Xboxlife forum

Svindel fra G2A.com?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Svindel fra G2A.com?

Indlægaf heinstach » 7. okt 2018 12:48

Hey,

Jeg købte i marts på www.g2a.com en $50-kode til brug i US store og betalte med mit Master Card.

Alt vel, men nu har jeg opdaget, at der siden da hver måned er trukket ca. 21-22 kr. fra mit Master Card, dvs. i alt 7 gange.

Andre der har været udsat for det samme eller hørt om det?
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf Larsen1988 » 7. okt 2018 14:30

Lyder som om du måske er kommet til at tilkøbe G2A Shield, som man typisk aktivt skal fravælge i processen.
Larsen1988
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf heinstach » 7. okt 2018 15:37

Larsen1988 skrev:Lyder som om du måske er kommet til at tilkøbe G2A Shield, som man typisk aktivt skal fravælge i processen.


Tak for tippet. Har aldrig hørt om det, og hvis man aktivt skal fravælge det, lyder det i mine ører som svindel :-)
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf Snemonster » 7. okt 2018 18:48

heinstach skrev:
Larsen1988 skrev:Lyder som om du måske er kommet til at tilkøbe G2A Shield, som man typisk aktivt skal fravælge i processen.


Tak for tippet. Har aldrig hørt om det, og hvis man aktivt skal fravælge det, lyder det i mine ører som svindel :-)


Så er der RIGTIG mange svindel firmaer :D
Det er rimelig standard at man tilmelder sig et abonnement, som man selv aktivt skal framelde.
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf CaptainKicker » 8. okt 2018 12:42

Jeg vil stærkt fraråde at købe Xbox-ting fra G2A. Der har været mange sager med folk som er blevet permanent banned fra Xbox pga. de koder - som i de fleste tilfælde er stjålne koder eller koder købt med stjålne kredit kort.

Eksempler:

https://www.reddit.com/r/xboxone/commen ... h=7eb636cb

https://www.reddit.com/r/xboxone/commen ... h=092e1880

https://www.reddit.com/r/xboxone/commen ... h=7ba0b514

Samme gælder også med Steam-koder.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+2

Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf underligmand » 30. okt 2020 01:21

Hej
Jeg er åbenbart udsat for det samme i nu 11 måneder.
Jeg husker ikke at havet tegnet abonnement.
Jeg vil gerne afmelde men det kræver at jeg logger ind. Problemet er jeg ikke kan logge ind, men bliver sendt til sign in, uanset hvilken at mine email-adresser jeg bruger.
Det virker uklogt at signe in, med risiko for at ryge i endnu en svindel-fælde og hvad nytter det, da jeg jo alligevel ikke kan komme ind på den profil der hæver penge?
Hvad ville I gøre?
underligmand
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf Jake242 » 30. okt 2020 06:50

Melde det til banken, sørg for at G2A ikke har mulighed for at trække penge
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf Niki Lauda DK » 30. okt 2020 12:25

Jeg har hørt at det er den russiske mafia som står bag G2A og hvis det er rigtigt, så er det nok forventeligt at man kan blive røvrendt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf CaptainKicker » 30. okt 2020 12:58

Niki Lauda DK skrev:Jeg har hørt at det er den russiske mafia som står bag G2A og hvis det er rigtigt, så er det nok forventeligt at man kan blive røvrendt.


Har der ikke også været mange sager med stjålne gavekort både fysisk og digitalt? Så det ville slet ikke undre mig.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf tue69 » 30. okt 2020 18:38

Niki Lauda DK skrev:Jeg har hørt at det er den russiske mafia som står bag G2A og hvis det er rigtigt, så er det nok forventeligt at man kan blive røvrendt.


Jeg har lidt svært ved at tyde om du er ironisk.

Det er rimeligt vildt hvis ikke i al fald...
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf CaptainKicker » 30. okt 2020 21:05

tue69 skrev:
Niki Lauda DK skrev:Jeg har hørt at det er den russiske mafia som står bag G2A og hvis det er rigtigt, så er det nok forventeligt at man kan blive røvrendt.


Jeg har lidt svært ved at tyde om du er ironisk.

Det er rimeligt vildt hvis ikke i al fald...


Jeg skal ikke kunne sige om der er forbindelse til noget mafia-gejl.

Men jeg er ret sikker på at G2A flere gange er blevet beskyldt for at sælge stjålne nøgler - og det er altså kun dem der er blevet opdaget. Derudover, så er der markedsplads fyldt med falske sælgere og svindel-lignende taktikker ift. "beskyttelse" og andre "goder".
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. okt 2020 00:46

tue69 skrev:
Niki Lauda DK skrev:Jeg har hørt at det er den russiske mafia som står bag G2A og hvis det er rigtigt, så er det nok forventeligt at man kan blive røvrendt.


Jeg har lidt svært ved at tyde om du er ironisk.

Det er rimeligt vildt hvis ikke i al fald...


Det er ikke ironisk. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. Det er dog plausibelt at det er rigtigt
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf tue69 » 1. nov 2020 08:34

Det er alligevel vildt. Mon det er en eller anden hvidvaskting?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Svindel fra G2A.com?

Indlægaf AllanAnd » 3. nov 2020 11:28

Det er ufine metoder, men umiddelbart ikke svindel. Jeg har selv været faldet i. Det er frustrerende og lidt dyre lærepenge, men så kan man jo selv vælge, om man vil handle med sådan et firma en anden gang. Personligt har jeg fundet alternativer...

Allan, Fitnesshelp.dk
AllanAnd
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Horsens



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron