Xboxlife forum

4k og grøn skærm?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

4k og grøn skærm?

Indlægaf GrillBillerDK » 6. mar 2018 22:03

Jeg sidder lige og roder med mit nye 4K HDR tv.
Jeg får grøn skærm når jeg starter et 4k spil/film.

Er det noget i har prøvet? hvordan fik i det til at forsvinde?
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf JohnH » 7. mar 2018 05:56

Hvis du har en Xbox One S, har du opdateret den for nyligt? Det var nemlig en fejl de rettede sidste år. Er din Xbox sat rigtig op i indstillinger til 4k udgang?

https://support.xbox.com/da-DK/xbox-one ... y-settings
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf GrillBillerDK » 7. mar 2018 20:27

Jeg har en one x,
Hdmi testen siger grønt hak uden for alle modes.
Det der så snart jeg starter et spil eller film i 4k og har enabled HDR
Så bliver grafikken grøn.
Mit tv har også aktiveret hdmi 4.2.2
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf JohnH » 7. mar 2018 21:44

Prøv med et andet hdmi kabel, hvis du ikke har prøvet det endnu.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf Mysticurse » 8. mar 2018 09:06

Ved ikke rigtig noget om emnet. Men ved at hvis man skal køre 3D, så skal HDMI kablet være lavet til det... kan det være det samme problem her?
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1127
By: Sønderborg


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf CvKM » 8. mar 2018 16:59

Min Xbox One S kører fint 4K med det originale tilhørende kabel, men da jeg skulle flytte konsollen andetsteds brugte jeg bare et billigt kabel (det originale hænger gemt væk) og der var ikke nogle problemer. Ved selvfølgelig ikke om det er anderledes på Xbox One X.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf DanniLaursen » 15. mar 2018 08:07

Cvkm xbox one s kan man ikke bruge som samlingen da den kun laver et billede son er opskaleret til 4K og ikke indfødt 4k
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf JohnH » 15. mar 2018 10:26

DanniLaursen skrev:Cvkm xbox one s kan man ikke bruge som samlingen da den kun laver et billede son er opskaleret til 4K og ikke indfødt 4k


Det er ikke korrekt, udgangen er skam fuld 4K, den opskalerer indhold der ikke er 4K, men udgangen er 4K.

4K upscaling
In addition to supporting 4K video content when used in conjunction with a 4K TV, Xbox One S will also upscale non-4K content to display at 4K when paired with a 4K TV. When you set your console resolution to 4K UHD, everything on the console — Home, games, and apps—will display at 4K. 4K content is displayed in its native 4K resolution, and other content (like 1080p content) is upscaled to 4K.
Read more at https://news.xbox.com/en-us/2016/08/02/ ... GIuA18i.99
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf DanniLaursen » 15. mar 2018 15:43

Jeg synes bare de sagde at xbox s ikke ville kunne køre negativ 4k, men kun opskaleret tilstand...
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: 4k og grøn skærm?

Indlægaf The Baptizer » 15. mar 2018 16:38

DanniLaursen skrev:Jeg synes bare de sagde at xbox s ikke ville kunne køre negativ 4k, men kun opskaleret tilstand...


Det er også rigtig når vi snakker spil. Men hvis du ser en 4K film på den, så ser du den i native 4K.

Ellers ville det jo have været ret meget spild at sætte et 4K bluray drev i den ;)
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron