Xboxlife forum

Rygte: MS vil købe EA

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf IkkNico » 30. jan 2018 22:05

Acquisition rumors

Some of the names being thrown around as possible acquisitions by Microsoft are, frankly, astounding, even unthinkable. But the fact that they are doing the rounds is instructive. The most recent one we heard (from a reliable source close to Microsoft) was, in fact, Electronic Arts. We also heard a whisper about Valve and about Korean outfit PUBG Corp., which Microsoft last year signed to a timed exclusive for its hit survival shooter, PlayerUnknown’s Battlegrounds.

“Because of where we are in the lifecycle of all these things, I’m expecting to hear Microsoft announce something very, very shortly,” said van Dreunen.


Kilde: https://www.polygon.com/2018/1/29/16930 ... -microsoft
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Slimjay DK » 31. jan 2018 09:01

Valve og EA, jeg tvivler .. PUBG Corp. kunne dog være en mulighed.

Men hvis det sker må det jo så betyde at alle EA's fremtidige spil skal direkte i Game pass :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. jan 2018 11:42

^Jeg tror at det lige netop ER en god idé at opkøbe EA for at styrke Xbox brandet, men også fordi EA sælger til alle platforme. MS har så mange penge at det svarer til, at dansk supermarked bygger en ny Bilka eller noget i den stil, som så på sigt bliver en solid overskudsforretning, når investeringen er tjent hjem.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Slimjay DK » 31. jan 2018 12:54

Hvis de skal styrke xbox branded, så skal de hellere bruge de 35 milliarder+ som EA koster på noget eksklusivt :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. jan 2018 13:49

Nu er EA jo i sig selv en god forretning og de 35 mia. Bliver da 'hurtigt' tjent hjem med MS ved roret og de muligheder der vil blive åbnet op for. Og hvorfor skulle EA stoppe med at producere spil til PS ? Det vil da lige netop være smart at også kunne tjene penge på konkurrentens kunder.

I mine ører lyder det ihvertfald som et naturligt opkøb og en god mulighed for at fremtidssikre sin position på gamermarkedet.

Og nu vi taler styrkelse af xbox, så kan de ved at eje EA f. Eks. Relase samtlige titler på Xbox før Playstation, lave særtilbud på DLC og hvad de nu ellers kan finde på.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Slimjay DK » 31. jan 2018 14:09

Ved at eje EA og release titler på xbox før anden platform kræver også at dem der ejer licensen er med på den, EA ejer jo ikke FIFA, Star Wars, NHL, NBA, NFL branded, det er noget de lejer og i den kontrakt står der sikkert noget der forhindre at det bliver aktuelt.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. jan 2018 14:22

Om et spil bliver solgt til den ene eller anden platform og i hvilken rækkefølge, kan i bund og grund være ligegyldigt for dem du nævner. Så længe tallene ser gode gode ud på, det samme antal kunder uanset hvilken platform de køber til, er de i bund og grund fløjtende ligeglade. Jeg siger ikke at jeg er 100% sikker på et opkøb, men forsøger bare at se muligheder og tænker at det vil give MS en fordel på sigt. Men nu må vi se hvad det bliver til :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Slimjay DK » 31. jan 2018 15:29

Hvilken rækkefølge tror jeg ikke er lige meget .. Jeg tror f.eks. ikke at MS solgte flere konsoller da de fik Tomb Raider exclusivt i et år, men der i mod tror jeg det gik ud over salget af spillet da det udkom på PS4.

var det kommet samtidigt på begge platforme tror jeg det havde set anderledes ud.

Den hårdeste måde kunder kan straffe et firma på er ved at boycutte produkterne .. Battlefront 2 er et godt eksempel på det, da det vist ikke helt har solgt det de havde forventet.

Fifa 18 har solgt 7.48 millioner på PS4 og kun 1.85 millioner på Xbox .. spørgsmålet er så om PS4 playerne vil købe en Xbox One hvis Fifa kommer først på xbox One og dato'en for PS4 er ukendt. :roll:

Men lad os se hvad der sker, jeg er klar :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf VIC » 31. jan 2018 16:27

Noget der taler for et køb: MS har i en årrække prøvet at forene PC/Windows og Xbox med crossplatform spil og en samlet appstore, men på spilfronten er det kun deres egne 'in-house' titler (Forza, GoW etc), der er blevet crossplatform. Med et smæk vil de kunne tilføje denne funktionalitet til alle fremtidige EA titler og kraftigt underbygge funktionaliteten.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+1

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. jan 2018 18:56

Det er jo rent gætværk ud fra rygter uanset hvor mange smileys med rullende øjne man poster ;-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf tue69 » 1. feb 2018 08:36

Niki Lauda DK skrev:^Jeg tror at det lige netop ER en god idé at opkøbe EA for at styrke Xbox brandet, men også fordi EA sælger til alle platforme. MS har så mange penge at det svarer til, at dansk supermarked bygger en ny Bilka eller noget i den stil, som så på sigt bliver en solid overskudsforretning, når investeringen er tjent hjem.


Det er en relativ dyr Bilka i så fald. EA har en marketcap på 40 mia USD og Microsoft på 730. Prisen for EA bliver naturligvis ikke de 40 mia dollars men nok nærmere 50. Hvis investorerne da i øvrigt har tænkt sig at sælge, og det har jeg min tvivl om.

Jeg må anbefale at man læser noget andet materiale end Polygon, der sikkert kan en masse om spil men helt åbenlyst ikke aner et klap om økonomi.

Først og fremmest er der den ovenstående antagelse om, at Microsoft bare kan købe hvem de vil fordi at de er Microsoft. Nu afhænger pris og resultat nok i nogen grad af Microsofts planer med EA men lad os antage at man opkøber med tanke på eksklusivitet i nogen omfang, da vil aktionærerne i EA sandsynligvis modsætte sig opkøbet da der er større værdi i at lade selskabet køre i den nuværende form grundet omsætningsfordelingen på Microsofts og Sonys platform. Microsoft har, om man vil det eller ej, bare en mindre del af EA forretningen end de andre.

Alternativt må Microsoft så komme med et bud der er interessant nok til at friste EA aktionærerne, og her slår 50 mia nok ikke til. EA aktien har haft et forrygende 2017 og har slået markedet pænt, investorerne vil alt andet lige kræve noget af et overbud for at slippe selskabet.

Alt det pladder med total eksklusivitet og at man lukker for multiplatform er der forhåbentligt ingen der tror på. Hvis Microsoft køber et selskab til voldsom overpris alene med det formål at fjerne 70 procent af omsætningen i håb om at man i det lange løb kan få synergier i selskabets Xbox division er så langt ude, at kun en gaming-journalist fra Polygon ville tro på det. Man ser heller ikke Novo Nordisk opkøbe konkurrenter for at indstille produktionen af deres produkt.

Og hvis ikke man ønsker eksklusivitet, hvad er så ideen? Så køber man jo bare dyr omsætning ind og det giver da slet ingen mening.

Som Michael Pachter korrekt skriver, og det er ellers ikke hver dag at han rammer noget, så giver det mere mening at eksempelvis Disney køber EA. Men med prisen taget i betragtning så sker det nok ikke.

Skulle Microsoft ende med at opkøbe EA, så æder jeg selvfølgelig alt i mig igen.... Alt imens at jeg stopper hele pensionen ind i short-certifikater på Microsoft-aktier og trækker mig tilbage fra arbejdsmarkedet samme dag.

Og så er det trods alt også værd at huske at selskaber konstant har mulige fusioner i kikkerten. Det er bare så forsvindende få af mulighederne der bliver til noget, da et opkøb i denne størrelse ikke bare er noget man gør. Det er en lang og vanvittig dyr proces, specielt når EA står i den position de gør.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf citysleeps » 1. feb 2018 10:54

2019 MS opkøber EA
2020 EAs spil er stadig ligeså ringe og strømlinet
2020 Sony kommer med modsvar og finder eksklusive og kompetente udviklere
2021 Sony vinder E3 for deres nye innovative sport- og shooterspil
2022 MS/EA udgiver FIFA 17.5
2023 Xbox går konkurs
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf CaptainKicker » 1. feb 2018 13:28

citysleeps skrev:2019 MS opkøber EA
2020 EAs spil er stadig ligeså ringe og strømlinet
2020 Sony kommer med modsvar og finder eksklusive og kompetente udviklere
2021 Sony vinder E3 for deres nye innovative sport- og shooterspil
2022 MS/EA udgiver FIFA 17.5
2023 Xbox går konkurs


Troede lige jeg var på PSLife eller NEOGAF i et kort øjeblik
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+2

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Justin_Anthony » 1. feb 2018 14:18

CaptainKicker skrev:
citysleeps skrev:2019 MS opkøber EA
2020 EAs spil er stadig ligeså ringe og strømlinet
2020 Sony kommer med modsvar og finder eksklusive og kompetente udviklere
2021 Sony vinder E3 for deres nye innovative sport- og shooterspil
2022 MS/EA udgiver FIFA 17.5
2023 Xbox går konkurs


Troede lige jeg var på PSLife eller NEOGAF i et kort øjeblik


Jeg havde nøjagtig samme tanke mht. pslife, sikke dog noget PlayStation fanboy vrøvl :)
Justin_Anthony
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf citysleeps » 1. feb 2018 17:21

Justin_Anthony skrev:
CaptainKicker skrev:
citysleeps skrev:2019 MS opkøber EA
2020 EAs spil er stadig ligeså ringe og strømlinet
2020 Sony kommer med modsvar og finder eksklusive og kompetente udviklere
2021 Sony vinder E3 for deres nye innovative sport- og shooterspil
2022 MS/EA udgiver FIFA 17.5
2023 Xbox går konkurs


Troede lige jeg var på PSLife eller NEOGAF i et kort øjeblik


Jeg havde nøjagtig samme tanke mht. pslife, sikke dog noget PlayStation fanboy vrøvl :)


Det er nemlig helt korrekt; sæt Xbox i lidt negativ lys og jeg er automatisk en PS fanboy =D>

Lidt nyttig læsning
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google Adsense [Bot] og 22 gæster