Xboxlife forum

Rygte: MS vil købe EA

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Morten Skou » 1. feb 2018 17:37

tue69 skrev:Og hvis ikke man ønsker eksklusivitet, hvad er så ideen? Så køber man jo bare dyr omsætning ind og det giver da slet ingen mening.


De er jo netop heller ikke gået eksklusiv med Minecraft, så det er næppe deres plan - det giver bare ingen mening at gøre det. Men kunne man mon ikke tænke at et opkøb af EA kunne give Microsoft noget mere "volumen" indenfor gaming? Det er vel trodsalt et område som må formodes fortsat at vækste fremover - måske noget synergi?

Men 50 mia er sgu mange penge, som det vil tage et godt stykke tid at få ind igen gætter jeg på :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf tue69 » 1. feb 2018 18:32

Morten Skou skrev:
tue69 skrev:Og hvis ikke man ønsker eksklusivitet, hvad er så ideen? Så køber man jo bare dyr omsætning ind og det giver da slet ingen mening.


De er jo netop heller ikke gået eksklusiv med Minecraft, så det er næppe deres plan - det giver bare ingen mening at gøre det. Men kunne man mon ikke tænke at et opkøb af EA kunne give Microsoft noget mere "volumen" indenfor gaming? Det er vel trodsalt et område som må formodes fortsat at vækste fremover - måske noget synergi?

Men 50 mia er sgu mange penge, som det vil tage et godt stykke tid at få ind igen gætter jeg på :mrgreen:


Jo det vil helt sikkert booste microsoft-omsætningen markant. Men Xbox divisionen fylder i forvejen en del af omsætningen og spørgsmålet er, om ikke det bliver et alt for dyrt opkøb, fordi at EA er så etablerede.

I min optik giver Minecraft opkøbet langt bedre mening da der er tale om et lille og talentfuldt studie som man kan udvikle i en anden retning. Jeg tror det er mere sandsynligt at Microsoft går efter en mindre udvikler med et stort potentiale.

Problemet med EA er jo, at der groft sagt er svært at drive EA-omsætningen markant bedre end det de gør nu, fordi at de et så store på markedet, at de i forvejen følger den generelle udvikling.

Kunne man i stedet finde et mindre studie med stort potentiale og ressourcemangler, så kan man løfte det. Præcis som ved Minecraft, som var et super forretningsmæssigt træk.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Stefan070483 » 1. feb 2018 19:03

De kan bare købe PUBG og samtidig gøre det eksklusivt PC/XBOX, det må da kunne tjenes ind igen plus det løse...
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf tue69 » 1. feb 2018 19:15

Stefan070483 skrev:De kan bare købe PUBG og samtidig gøre det eksklusivt PC/XBOX, det må da kunne tjenes ind igen plus det løse...


Hvorfor? Det er jo Xbox og PC eksklusivt lige nu i forvejen? Hvad skulle den ekstra profit være ved at gøre noget det er i forvejen?

De burde vel nærmere købe det og køre det multiplatform med det samme?

Edit: kunne dog godt se Microsoft opkøbe PUBG selskabet. Det er ungt, succesfuldt og med enorme udviklingsmuligheder hvis de kunne få adgang til Microsofts enorme maskinrum.
Senest rettet af tue69 1. feb 2018 22:36, rettet i alt 1 gang.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf ALIE » 1. feb 2018 20:32

Lad os være realistisk hvis Microsoft kunne få sådan et opkøb og man kunne gøre spil som FIFA, Madden osv exclusive til Microsoft platforme.
Ville det havde uhørte konsekvenser for Playstation.

Vi kender sikkert alle folk som kun spiller FIFA.

Rygterne sagde også valve :D
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. feb 2018 21:06

Hvis Microsoft køber EA, så er der et citat eller to fra denne tråd der vil indgå i min signatur fremover :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Competa » 1. feb 2018 22:19

tue69 skrev:
Skulle Microsoft ende med at opkøbe EA, så æder jeg selvfølgelig alt i mig igen.... Alt imens at jeg stopper hele pensionen ind i short-certifikater på Microsoft-aktier og trækker mig tilbage fra arbejdsmarkedet samme dag.



Ligemeget om MS køber EA eller ej, så tror jeg det er en dårlig ide at shorte MS, så kan du godt vinke din opsparing væk :lol: :lol: :lol:
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse

+1

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf tue69 » 1. feb 2018 22:21

Competa skrev:
tue69 skrev:
Skulle Microsoft ende med at opkøbe EA, så æder jeg selvfølgelig alt i mig igen.... Alt imens at jeg stopper hele pensionen ind i short-certifikater på Microsoft-aktier og trækker mig tilbage fra arbejdsmarkedet samme dag.



Ligemeget om MS køber EA eller ej, så tror jeg det er en dårlig ide at shorte MS, så kan du godt vinke din opsparing væk :lol: :lol: :lol:


Bare roligt. Det bliver ikke nødvendigt.

Sidste gang jeg hørte noget a la ovenstående var i øvrigt om Novo Nordisk ;)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf tue69 » 1. feb 2018 22:24

ALIE skrev:Lad os være realistisk hvis Microsoft kunne få sådan et opkøb og man kunne gøre spil som FIFA, Madden osv exclusive til Microsoft platforme.
Ville det havde uhørte konsekvenser for Playstation.

Vi kender sikkert alle folk som kun spiller FIFA.

Rygterne sagde også valve :D


Ja og uhørte konsekvenser for omsætningen i EA.

Tror du helt seriøst at man kunne trække samtlige FIFA-spillere fra PlayStation til Xbox? Altså samtlige? Og flere til.

Hvis ikke er det jo en dårlig handel af Microsoft.

Og lad mig da lige slå fast at jeg ingenlunde forklejner Microsofts position i markedet eller økonomiske styrke, slet Ikke, de er jo gigantiske på begge områder. Jeg kan bare ikke se dem opnå nogen gunstigere position ved at opkøbe EA.

Hvis jeg tager fejl må jeg så leve med at have pisset min opsparing væk på værdiløse Microsoft-shorts samt at have mine skråsikre postulater stående i Nikki Laudas signatur. Det ville i øvrigt være helt på sin plads! :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. feb 2018 22:35

Bare rolig Tue, jeg går alligevel ikke ind for voksenmobning og har på ingen måde sat mig ind de dybereliggende overvejelser omkring hvad et sådant køb ville betyde for alle parter. Du får sikkert ret når sandhedens time kommer :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Rygte: MS vil købe EA

Indlægaf tue69 » 1. feb 2018 22:39

Niki Lauda DK skrev:Bare rolig Tue, jeg går alligevel ikke ind for voksenmobning og har på ingen måde sat mig ind de dybereliggende overvejelser omkring hvad et sådant køb ville betyde for alle parter. Du får sikkert ret når sandhedens time kommer :-)


Ha ha - taget det nu ikke som voksenmobning men en fin joke. Det skal der være plads til i debatten :)

Ingen aner i bund og grund hvad der sker men Microsoft kunne da utvivlsomt tiltvinge sig store markedsandele ved at opkøbe EA.

Egentligt kunne det da være spændende at se, hvad Microsoft kunne gøre ved nogle af EA-titlerne. Her tænker jeg specielt på de titler, der lider under meget korte udviklingstider.

Jeg tror da under alle omstændigheder at BioWare gerne ville tilbage i Microsoft folden igen. Der får de nok mere tid og kunstnerisk frihed end hos EA!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron