Xboxlife forum

Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf Renoldo » 30. jan 2018 19:55

Hej

Jeg går med tanker om at købe et racing wheel, og samtidig et sæde eller wheel stang.

Er der nogen at jeg her på Xboxlife, der har, eller har prøvet et af følgende:

http://www.playseat.com/shop/eu/da/playseat-challenge-racing-seat.html

https://www.gtomegaracing.com/gt-omega-steering-wheel-stand

De får begge gode anmeldelser på youtube, men vil gerne høre jeres erfaringer.

René
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf BoblereN » 30. jan 2018 20:17

Jeg rene.
Jeg kører selv med et playseat evolution som er den mere statiske model sammenlignet med playseat challenge. Min svoger har et challenge som jeg tidligere har lånt og som for mit vedkommende ville være min foretrukne løsning hvis man tager plads og enkeltheden i betragtning..
Challenge giver mig en rigtig fed race position som ikke skal undervurderes i forhold til ens præstation, du kan køre komfortabelt længe uden at få ondt i lænd eller andre steder.. afstand til rattet er ikke justerbar udover den vinkel du slår sædet ud i, så det kan faktisk justeres. Jeg er selv 190 cm og til mig fungerede det fint. Kan varmt anbefale challenge, jeg er vild med at du har stand og sæde i et
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf Chokofanten » 30. jan 2018 21:53

Hej Rene.
Jeg har et gtomega seat. Ikke kun wheelstand, men hele pakken.
Jeg kan kun anbefale det.
Ratholderen Kan justeres op og ned. Sædet kører frem og tilbage på en skinne, ligesom en alm. Bil.
Ryglænet kan justeres som du vil.
Det kan ikke slås sammen, så det fylder lidt.
Jeg tog tæppet med, så kan jeg skubbe det til siden.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf Smolle » 31. jan 2018 07:11

Jeg har et Playseat Challenge og kan også varmt anbefale det. Der er selvfølgelig endnu mere solide løsninger derude, men de bliver jo også tilsvarende dyrere og med Playseat Challenge får du en løsning som er både stabil og komfortabel. Jeg har aldrig haft ondt nogen steder, selv efter flere timers kørsel i sædet. Derudover er det også rart, at det kan klappes sammen, så det er nemt at gemme væk. I hvert fald når man bor i en 3-værelses lejlighed, hvor pladsen i forvejen er begrænset ;)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf mrnybroe » 31. jan 2018 10:30

Jeg har også et Playseat Challenge og er fuldt tilfreds.
Den er nem lige at klappe sammen og gemme af vejen.

Jeg bruger min stol til at sidde og game i, ikke kun bilspil. Man sidder virkelig godt i det sæde.
Og det er super nemt lige at montere rat+pedaler til den. Jeg bruger et Thrustmaster TX - men den kan vist bruges til en masse forskellige rat+pedal sæt.

Det er en god løsning til "billige" penge
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf Renoldo » 31. jan 2018 19:42

Hej Alle

Tak for jeres svar, dejligt at i vil dele jeres erfaringer, og det lyder til at Challenge er et fint valg.

Jeg gamer i vores tv stue, så det er klar et plus, at det kan klappes sammen, selvom vi stort set ikke ser tv når vi har gæster, så er det nu meget rart, at det kan gemmes lidt af vejen.

Hvor stabilt oplever i Challenge er?
Jeg syntes, ud fra de videoer jeg har set, at det ser stabilt ud i side retningen, men at det giver sig lidt mere op og ned, når rattet bliver revet rundt. :-)
Men det giver måske ikke de store problemer?

Jeg syntes at GT ser lidt mere stabilt ud, og man kan vinkle rat og pedaler, men til gengæld fylder det også væsentlig mere, hvis det er den komplette pakke.

@ Chokofanten, hvor nemt er det at skille det ad på midten? Og har du prøvet kun at bruge den forreste del, sammen med en stol eller sofa?

René
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf Chokofanten » 1. feb 2018 13:12

@ Chokofanten, hvor nemt er det at skille det ad på midten? Og har du prøvet kun at bruge den forreste del, sammen med en stol eller sofa?



René[/quote]

Hej René.
Det kan godt skilles ad. Det er samlet på midten ved hjælp af håndspændte bolte. Hvor nemt det er at samle igen ved jeg ikke. Jeg har kun samlet det en gang.
At køre uden sædet har jeg ikke prøvet.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf Renoldo » 1. feb 2018 17:15

Chokofanten skrev:@ Chokofanten, hvor nemt er det at skille det ad på midten? Og har du prøvet kun at bruge den forreste del, sammen med en stol eller sofa?



René


Hej René.
Det kan godt skilles ad. Det er samlet på midten ved hjælp af håndspændte bolte. Hvor nemt det er at samle igen ved jeg ikke. Jeg har kun samlet det en gang.
At køre uden sædet har jeg ikke prøvet.[/quote]

Ok, takker.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Playseat Challenge vs. GT Omega Wheel stand

Indlægaf BoblereN » 1. feb 2018 19:08

Det er korrekt at challenge ikke er ligeså stabilt som en fast stand eller et playseat evo/revolution... Selv kører jeg med evolution som tidligere nævnt... Men i de 2-3 uger jeg kørte i challenge oplevede jeg det slet ikke som et problem... og slet ikke når man først var i en session :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster