Xboxlife forum

VR briller til XBOX?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

VR briller til XBOX?

Indlægaf jensskoedt2 » 25. dec 2017 11:19

Hej gutter, som i måske har set er jeg ved at bytte en af vores xbox for at få en ps4, så jeg kan få VR briller.

Men allerhelst vil jeg gerne have VR briller til boxen.

Så hvad sker der med udviklingen af VR briller til XBOX?

Er det ikke noget i kunne tænke jer?
jensskoedt2
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Suldrup


Re: VR briller til XBOX?

Indlægaf Mysticurse » 25. dec 2017 13:04

Jo, jeg kunne rigtig godt tænke mig det. Har selv overvejet at anskaffe mig en PS4, bare for at kunne spille VR ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1127
By: Sønderborg


Re: VR briller til XBOX?

Indlægaf Niki Lauda DK » 26. dec 2017 04:51

Mht. Udviklingen af VR briller til Xbox, så kommer der ikke noget foreløbigt. Årsagen er at teknologien skal være bedre, forstået på den måde, at VR brillerne helst skal være trådløse og have egen computerkraft, så de er fri for ledninger og med bedre grafik end det der findes nu. Det estimerede salgstal er også i den lave ende, hvilket heller ikke hjælper på udgivelsen af en VR brille.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: VR briller til XBOX?

Indlægaf Morten Skou » 26. dec 2017 14:21

Jeg tror (håber) ikke at der kommer en VR brille til Xbox - for mig virker det sgu for besværligt at skulle sidde/stå og spille på den måde... det ville floppe på samme måde som Kinect og "Move" gjorde det.

Til gengæld er jeg ganske imponeret over HoloLens som jeg har leget lidt med de sidste par dage, også dette produkt virker dog lidt umodent og f.eks. kunne synesfeltet godt være bedre. Men det er sgu meget sjovt med AR og til virksomhedsbrug så tror jeg at der ligger nogle interessante businesscases og venter.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: VR briller til XBOX?

Indlægaf Niki Lauda DK » 26. dec 2017 18:59

I forhold til Bilspil, så lyder det fra PC-spillere, at når først man har prøvet én gang, så virker det forkert at spille foran en skærm, fordi det fungerer så godt med VR. Så jeg håber bestemt at der dukker noget op til os racingtosser :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: VR briller til XBOX?

Indlægaf dalingo » 27. dec 2017 13:34

Jeg har prøvet Project Cars med Oculus Rift og det er sku meget fedt. Desværre er opløsningen ikke høj nok til at man undgår at det store field of view ser noget gnidret ud.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: VR briller til XBOX?

Indlægaf BoblereN » 28. dec 2017 09:05

Bilsimulator i VR er rigtig fedt... Min bror har 2x oculus rift og 2x voldsomme PC'er...
I forhold til project cars 1, er det rigtigt at opløsningen er noget grynet, det er blevet væsentlig bedre i project cars 2.
Assetto corsa er også rigtig flot i VR :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: VR briller til XBOX?

Indlægaf JohnH » 28. dec 2017 12:21

Jeg tror ikke der kommer VR til Xbox, alle VR der kommer ud nu er jo standalone, dvs kræver intet hardware.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: VR briller til XBOX?

Indlægaf SilverFoxDK » 28. dec 2017 14:33

PS4 VR har ca. 1 million solgte VR enheder, hvilket er langt mere end HTC Vive og Oculus Rift, og det kræver ikke samme plads som visse spil til de to andre enheder, og det er vel der den store succes skal findes? At man kan side i sofaen og stadig nyde VR. Har selv et fuldt Oculus Rift sæt, og det er da en mega fed oplevelse, men fordi jeg mere eller mindre skal fjerne bord og stole hver gang jeg vil bruge det, tjaa...så bliver det sgu ikke brugt helt så meget som jeg havde håbet på.

Hvis der skal komme VR til Xbox så skal de nok se lidt til PS, og gøre som Apple, nemlig at kopiere koceptet med at kunne bruge VR foran sofa'en.
Original Xbox - 8 GB
Xbox 360 Slim - 250 GB
Xbox One - 500GB
Xbox One X - 1000GB
SilverFoxDK
Niveau 0
 
Indlæg: 23
By: Ishøj



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron