Xboxlife forum

Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. sep 2017 20:28

Jeg har lige bestilt den længe ventede Buttkicker Gamer 2, 2017 model som er en revideret udgave uden børnesygdomme og med kraftigere effekt.

Billede

Den er næsten umulig at opstøve til en fornuftig pris i Europa, men heldigvis fandt jeg den her til ''billige'' penge: http://shakercentre.co.uk/aspbite/produ ... _gamer_2#3

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man tilkobler den, da de selv oplyser at man muligvis skal have en omformer fra digital til analog signal, hvis man har Xbox One eller PS4. Så hvis nogen herinde har erfaring med Buttkickeren vil jeg meget gerne høre nærmere.

Jeg vender stærkt tilbage med mere info når pakken ankommer :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. sep 2017 12:38

Buttkickeren bruger analogt signal og Xboxen kan kun udsende digitalt signal, så jeg har undersøgt nærmere hvordan man får lyden billigst muligt over i buttkickeren uden at forringe kvaliteten. Det jeg endte ud med var en omformer, som fungerer ved at man fører et toslink kabel fra xboxen og ind i omformeren. Herfra kan man så tilkoble Buttkickeren analogt.

Omformeren er netop ankommet:
http://www.av-connection.dk/?PGr=7527&g ... gyEALw_wcB

- Så mangler jeg bare Buttkickeren, som også gerne skulle dukke op i dag ifølge track and trace [-o<
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. sep 2017 14:16

Og så kom den sørme. Det tog 5 minutter at pakke op og 5 minutter at tilslutte det hele. Ledningerne roder lige nu, men alt virker.

Jeg har testet lidt i GTA5 hvor der blev fløjet i den store Savage kamphelikopter med missiler og minigun med explosive rounds. Jeg kan meget hurtigt konstatere at det er vanvittigt tilfredsstillende at skifte vinkel udefra og ind i cockpittet, da man ligepludselig både kan høre den fede flop-flop rotorlyd, men også samtidig mærke den i hele kroppen. Når missilerne bliver sendt afsted kan man sagtens mærke der sker noget fra buttkickeren, hvorefter man spændt venter på at den rammer noget og så når man. F.eks rammer et køretøj, så kan man mærke eksplosionen. Det er et fedt stykkeisenkram og jeg er flere gange gange brudt ud i mandelatter og ''hårhårhår'' grin.

Det skal helt sikkert gamers henover weekenden og ikke mindst eksperimenteres med simracing på xboxen.

Far er rigtig glad lige nu :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Mysticurse » 8. sep 2017 16:40

Har flere gange overvejet om jeg skulle investere i det, men efter at have set prisen på den buttkicker du har købt, så tror jeg ikke det bliver aktuelt. Synes godt nok 180£ er mange penge, for noget som egentlig bare er en "vibrator". Så måske en dag når jeg vinder i lotto, men nok ikke før.
Skal dog gerne indrømme at jeg er lidt misundelig ;-) :-P
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg

+1

Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. sep 2017 17:29

Ja det er ikke billigt. Den samlede pris inkl. Fragt og omformeren blev ca. 2150 kr.
Jeg har dog et månedsbudget udelukkende til gaming og det er længe siden jeg har købt noget dyrt, så da den nye Buttkicker dukkede op blev jeg nødt til at slå til :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Mysticurse » 8. sep 2017 17:43

Ja det er nu lidt en pebret pris. Mere end min kontanthjælp lige giver råd til :-P Men det er uden tvivl en drøm at få det en dag ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. sep 2017 17:55

Nogle af pc gamerne bruger noget software der hedder Simvibe, som gør at de kan have en buttkicker for hvert hjulophæng fordi den trækker på telemetridata, så de kan mærke hvad sker i hvert hjørne. Og så stikker prisen fuldstændigt af :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Mysticurse » 8. sep 2017 18:47

Okay, vildt nok O_O
Det ville så nok også bare være mega overkill her hos mig, da jeg skal have det monteret under sofaen ;-) Men det kunne da uden tvivl være fedt at få lov til at prøve med sådan et setup..?? ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. sep 2017 23:44

Ja mega fedt. Min store drøm er et komplet Fanatec setup med et fedt racersæde, VR briller, motion sim og 4 buttkickere. Så kan man ikke forlange meget mere :o

-men der er lige noget med kontoen der skal ændres først :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Buttkicker 2 (ny 2017 udgave)

Indlægaf Niki Lauda DK » 14. sep 2017 21:33

En lille opsummering:

Efter at have prøver lidt af hvert er der ingen tvivl om at det giver noget ekstra at spille med en Buttkicker. Man skal sørge for at montere den tæt under sig og isolere så godt som muligt ned mod gulvet, da vibrationerne simpelthen er for voldsomme og får hele huset til at rumle hvis der er direkte adgang. Effekten er også dårligere uden isolering. Rystelserne flyder nærmest ud i overdreven rumleri, hvorimod at hvis man isolerer, så forbliver svingningerne på et meget mindre område og er langt mere hårdtslående og præcise.

Lydmæssigt er et headset at foretrække da det hele går op i en højere enhed og fungerer perfekt sammen. Man kan sagtens bruge den med alm. Højttalere, men headsetmetoden er bare bedre.

Musik i spil er noget hø, da rumleeffekten opstår af dybe toner - hvilket vil sige ca.halvdelen af alle lyde i elektronisk musik, som betyder at det er alt for meget bass-arm på en gang. Så ingame musik skal mutes !

Hvilke spil er så gode med en buttkicker ?
GTA 5 er ganske enkelt fremragende, da lysiden er rigtig god og man får fuld valuta for pengene, særligt i first person view da man vitterligt føler at man kan mærke eksplosionerne, rekylet fra våbnene, kanstene man kører henover og hvad der ellers sker i spillet.

Bilspil fungerer generelt også godt. Dog forsvinder effekten under høje omdrejninger, fordi man går op i de høje toner. Til gengæld kan man mærke bump i vejen, gearskift, kollisioner - og biler med V8 motorer lyder også rigtig godt, hvis de holdes nogenlunde nede i omdrejninjer.

Jeg vil mene at FPS og racing er der hvor man får mest ud af apparatet. Måske en gang Fifa også kunne være fedt.

Men summen af det hele er at jeg er godt tilfreds med købet og har i forlængelse af det, søsat et lille diy projekt som jeg poster mere om inden længe :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster