Xboxlife forum

Xbox One X tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf citysleeps » 22. aug 2017 08:34

Nu er den kommet på Coolshop https://www.coolshop.dk/produkt/xbox-on ... ole/AG2H4N

Til 4199;- uden prisgaranti - hmm..
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2017 08:55

Slimjay DK skrev:Den er en del af xbox familien, så der kommer ikke noge eksklusivt til den, det hele skal kunne afvikles på den nuværende Xbox ... Du vil dog få glæde at højere opløsning, bedre grafiske effekter (eller flere), bedre textures, bedre framerate, så det er bare op til udviklerne at give den gas ..

Spørgsmålet er hvad de gør ved Multiplayer i spillene, For det må helt klart være en fordel at spille på One X i en højre opløsning (native 4K 60FPS) , når man på den nuværende konsol måske må nøjes med 900P 30FPS :shock:



Jeg ved udmærket godt, at der ikke kommer eksklusive titler til den, og det har jeg det helt ok med. Budskabet med maskinen er at den afvikler alt flottere, og det har jeg det helt fint med. Faktisk, så er grunden til at jeg skal have den muligheden for en mere stabil framerate. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at spille Sniper Elite 4, på grund af den ekstremt voldsomme screen tearing der er gennem hele spillet. Forhåbentligt klarer One X problemer som disse.

Selvfølgeligt gør det en forskel online, Jeg tror dog ikke at 4K mod 1080p gør en stor forskel. Alt under 1080p er jo grynet på en HD-skærm, netop fordi opløsningen er for lav i forhold til displayet. 4K-fjernsyn står skarpt med både 4K og 1080p, hvor 4K har den fordel, at man i den opløsning ikke behøver AA, da opløsningen er så høj.

Selvfølgeligt vil 60 fps i online mod 30 fps gøre en stor forskel for seriøse spillere, men der findes jo en stor, solid mængde konsolspillere der hverken kan mærke eller se om de spiller med 30 eller 60 billeder i sekundet, så mon ikke folket overlever?

Jeg ville være mere pissed over at købe en PS4 Pro, hvor det kun er SP-spil der boostes, mens onlinedelen er det samme, fremfor en One X, hvor jeg får en boost i begge verdener. Men jeg spiller også primært online, så det betyder meget for mig om man også får en forbedring der eller ej.

citysleeps skrev:Det er vel lidt en mellemvej, men den bliver nok ikke udskiftet om få år. Med alt sandsynlig kommer vi ikke til at se nye fede titler kun til One X, men en pænere udgave af de almindelige One titler. Og jeg er næsten sikker på, at den bliver holdt tilbage af One.


Vi får se. Jeg kan dog ikke se hvorfor den skulle holdes tilbage af One. PC bliver på sin vis holdt tilbage af de nuværende konsoller, men maskinen formår stadig at have langt flottere grafik end sine konsolkonkurrenter.

citysleeps skrev:
Slimjay DK skrev:Spørgsmålet er hvad de gør ved Multiplayer i spillene, For det må helt klart være en fordel at spille på One X i en højre opløsning (native 4K 60FPS) , når man på den nuværende konsol måske må nøjes med 900P 30FPS :shock:


Jeg tror det bliver en simpel sag: One og One X multiplayer spil bliver helt identiske. 30FPS og whatever opløsning. Mid-gen consoles FTW #-o


Microsoft har da været ude at sige, at online også bliver afviklet bedre end One? Ellers er der igen ingen idé i at købe maskinen.

citysleeps skrev:Nu er den kommet på Coolshop https://www.coolshop.dk/produkt/xbox-on ... ole/AG2H4N

Til 4199;- uden prisgaranti - hmm..


Og CDON tager ikke længere imod forudbestillinger.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2017 09:31

Hvis MP bliver afviklet bedre på en One X, så har man en klar fordel .. I min verden bliver man nødt til at mødes et sted hvor det er tæt på at være ens om du har en One X eller en One ..

Når man vil lave en update af en konsol, så går jeg 100% ind for at det kun er SP delen der boostes. Man skal ikke sidde med en fordel på MP delen. [-X

Og selvfølgelig vil 4K vs 1080P gøre en forskel, da du kan opnå en bedre drawdistance, hvilket må være en stor fordel, for ikke at snakke om den præcision man kan opnå ved en højere framerate.

Men det er vel i bund og grund sådan det altid har været for PC gamere, at den med det bedste udstyr har en klar fordel :)
Senest rettet af Slimjay DK 22. aug 2017 09:33, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf citysleeps » 22. aug 2017 09:32

Mike JezZ skrev:
Microsoft har da været ude at sige, at online også bliver afviklet bedre end One? Ellers er der igen ingen idé i at købe maskinen.



Okay, har du et link? Destiny 2 bliver f.eks 30fps, både på One og One X. Nogen spil vil sikkert være pænere og bedre i multiplayer. I princippet er vi nok også for tidligt ude med denne debat.

Mike JezZ skrev:
citysleeps skrev:Nu er den kommet på Coolshop https://www.coolshop.dk/produkt/xbox-on ... ole/AG2H4N

Til 4199;- uden prisgaranti - hmm..


Og CDON tager ikke længere imod forudbestillinger.


Coolshop, ikke CDON :- )
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2017 09:33

Slimjay DK skrev:Hvis MP bliver afviklet bedre på en One X, så har man en klar fordel .. I min verden bliver man nødt til at mødes et sted hvor det er tæt på at være ens om du har en One X eller en One ..

Og selvfølgelig vil 4K vs 1080P gøre en forskel, da du kan opnå en bedre drawdistance, hvilket må være en stor fordel, for ikke at snakke om den præcision man kan opnå ved en højere framerate.

Men det er vel i bund og grund sådan det altid har været for PC gamere, at den med det bedste udstyr har en klar fordel :)


Du får ikke nødvendigvis en bedre draw distance af en højere opløsning. Draw distancen afgøres af styrken af dit grafikkort. Hvis draw distance er sat til 500 meter, er det fløjtende ligegyldigt om du spiller 1080p eller 4K.

citysleeps skrev:
Mike JezZ skrev:
Microsoft har da været ude at sige, at online også bliver afviklet bedre end One? Ellers er der igen ingen idé i at købe maskinen.



Okay, har du et link? Destiny 2 bliver f.eks 30fps, både på One og One X. Nogen spil vil sikkert være pænere og bedre i multiplayer. I princippet er vi nok også for tidligt ude med denne debat.


Ja, lige her. At Destiny 2 kører 30 fps på både One og One X er Bungie's valg. Microsoft har udtalt, at udviklerne har fuldstændigt frie hænder til hvordan den ekstra kraft skal bruges.


citysleeps skrev:
Mike JezZ skrev:
citysleeps skrev:Nu er den kommet på Coolshop https://www.coolshop.dk/produkt/xbox-on ... ole/AG2H4N

Til 4199;- uden prisgaranti - hmm..


Og CDON tager ikke længere imod forudbestillinger.


Coolshop, ikke CDON :- )


I know, men det var blot for at nævne, at CDON nu heller ikke tager imod forudbestillinger, og at coolshop efterhånden er det eneste sted hvor du kan håbe på en Scorpio-udgave. Det var måske lidt en kluntret måde jeg skrev det på, sorry :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2017 10:43

Enig .. men hvis f.eks. drawdistance er ens for begge maskiner, selvom den ene køre native 4K og den anden kun køre 1080P eller mindre, så er vi tilbage til at One X ikke bliver bedre i MP, hvilket er fint med mig, men ikke for dig ;) Og hvis man ikke har tænkt sig at benytte den høje opløsning til noget i MP, så er det spild af tid for udviklerne at bruge kræfter på det ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2017 10:56

Slimjay DK skrev:Enig .. men hvis f.eks. drawdistance er ens for begge maskiner, selvom den ene køre native 4K og den anden kun køre 1080P eller mindre, så er vi tilbage til at One X ikke bliver bedre i MP, hvilket er fint med mig, men ikke for dig ;) Og hvis man ikke har tænkt sig at benytte den høje opløsning til noget i MP, så er det spild af tid for udviklerne at bruge kræfter på det ....


Hvis spillet kører stabilt 30 fps, eller endda ryger op til 60 fps pga. One X online, så har jeg fået det ud af mine penge som jeg ønskede :)

Jeg husker ikke nogle spil jeg har spillet for nyligt, hvor jeg har været utilfreds over draw distance. Men jeg husker tydeligt spil der har problemer med billedhastigheden, og som godt kunne være skarpere grafisk (1080p+ i stedet for 900p fx).
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Benja190782 » 22. aug 2017 11:02

Nu skal vi jo lige huske at Xbox One X (som MS selv siger) er bygget til de "hardcore" gamere. Så der vil uden tvivl være en voldsom stor folkemængde, som er ligeglade med deres 30 FPS på XB1, og andre seriøse gamere, som har ventet længe på dette kraftoverskud.

De folk der virkelig går op i den slags, køber jo en One X.

Jeg kan f.eks. ikke leve med at Assetto Corsa ikke kan trækkes på en One, så jeg køber en One X.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2017 11:46

Benja190782 skrev:Nu skal vi jo lige huske at Xbox One X (som MS selv siger) er bygget til de "hardcore" gamere. Så der vil uden tvivl være en voldsom stor folkemængde, som er ligeglade med deres 30 FPS på XB1, og andre seriøse gamere, som har ventet længe på dette kraftoverskud.

De folk der virkelig går op i den slags, køber jo en One X.

Jeg kan f.eks. ikke leve med at Assetto Corsa ikke kan trækkes på en One, så jeg køber en One X.


Ja i singleplayer skal de give den max gas, men det vi snakker om er om det er fair at det kraftoverskud skal være en fordel i MP.

For er det fair hvis den normale xbox kan trække et spil 1080P 30FPS og ham man spiller i mod sidder på en One X og trækker spillet i 4K 60FPS eller 1080P 60FPS..
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2017 12:01

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Enig .. men hvis f.eks. drawdistance er ens for begge maskiner, selvom den ene køre native 4K og den anden kun køre 1080P eller mindre, så er vi tilbage til at One X ikke bliver bedre i MP, hvilket er fint med mig, men ikke for dig ;) Og hvis man ikke har tænkt sig at benytte den høje opløsning til noget i MP, så er det spild af tid for udviklerne at bruge kræfter på det ....


Hvis spillet kører stabilt 30 fps, eller endda ryger op til 60 fps pga. One X online, så har jeg fået det ud af mine penge som jeg ønskede :)

Jeg husker ikke nogle spil jeg har spillet for nyligt, hvor jeg har været utilfreds over draw distance. Men jeg husker tydeligt spil der har problemer med billedhastigheden, og som godt kunne være skarpere grafisk (1080p+ i stedet for 900p fx).


Jeg forstår godt hvad du vil have. Jeg tror dog bare ikke du skal forvente at trække 60FPS ud af et spil i MP på One X, som kun kan trækkes med 30FPS på den normale One ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2017 12:07

Slimjay DK skrev:
Benja190782 skrev:Nu skal vi jo lige huske at Xbox One X (som MS selv siger) er bygget til de "hardcore" gamere. Så der vil uden tvivl være en voldsom stor folkemængde, som er ligeglade med deres 30 FPS på XB1, og andre seriøse gamere, som har ventet længe på dette kraftoverskud.

De folk der virkelig går op i den slags, køber jo en One X.

Jeg kan f.eks. ikke leve med at Assetto Corsa ikke kan trækkes på en One, så jeg køber en One X.


Ja i singleplayer skal de give den max gas, men det vi snakker om er om det er fair at det kraftoverskud skal være en fordel i MP.

For er det fair hvis den normale xbox kan trække et spil 1080P 30FPS og ham man spiller i mod sidder på en One X og trækker spillet i 4K 60FPS eller 1080P 60FPS..


Er det fair, at en konsol til 4000 kroner bliver holdt tilbage af en konsol der er nu 4 år gammel? Nej, vel?

Folk har muligheden for at vælg om de vil opgradere eller ej. Ingen tvinger dem til at opgradere, og de kan stadig spille de samme spil, omend grimmere og med dårligere ydeevne.

Heldigvis for dig, så giver Pro jo en marginal bedre SP-oplevelse og ingen bedre onlineoplevelse, så du må jo være fint tilfreds med Pro :) Du skal jo slet ikke have en One X, så hvorfor så utilfreds?

Slimjay DK skrev:
Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Enig .. men hvis f.eks. drawdistance er ens for begge maskiner, selvom den ene køre native 4K og den anden kun køre 1080P eller mindre, så er vi tilbage til at One X ikke bliver bedre i MP, hvilket er fint med mig, men ikke for dig ;) Og hvis man ikke har tænkt sig at benytte den høje opløsning til noget i MP, så er det spild af tid for udviklerne at bruge kræfter på det ....


Hvis spillet kører stabilt 30 fps, eller endda ryger op til 60 fps pga. One X online, så har jeg fået det ud af mine penge som jeg ønskede :)

Jeg husker ikke nogle spil jeg har spillet for nyligt, hvor jeg har været utilfreds over draw distance. Men jeg husker tydeligt spil der har problemer med billedhastigheden, og som godt kunne være skarpere grafisk (1080p+ i stedet for 900p fx).


Jeg forstår godt hvad du vil have. Jeg tror dog bare ikke du skal forvente at trække 60FPS ud af et spil i MP på One X, som kun kan trækkes med 30FPS på den normale One ...



Vi har set spil som Tomb Raider, hvor det kører 60 FPS på PS4 og kun 30 FPS på Xbox One. Eftersom at Xbox One halter efter PS4, og Xbox One X er langt kraftigere, hvor Xbox One så halter en del efter, forventer jeg at se flere titler der kører 60 fps online på XOX frem for Xbox One. Jeg kan selvfølgeligt blive skuffet, men sådan må det være.

jeg håber at der kommer spil med bedre billedhastighed i både SP og online, men det er alene op til udviklerne. Så vidt jeg kan se, så låser udviklerne ikke alle spillerne til 720p og low settings på PC, bare fordi alle ikke kan trække det.

Xbox One som platform bliver mere som en PC. Hvis man vil nøjes med en lavere ydeevne, hvilket længe har været standarden på konsol, kan man holde sig til de forrige modeller af konsollerne, hvor, hvis man vil have en ultimativ oplevelse, må punge ud og derfor får hvad man betaler for.

Fortæl mig hvorfor det fungerer på PC, men ikke ville på et konsolmarked? Den eneste forskel på Xbox One/One X er at de udvisker generationer.

Er det bedre, at når der kommer en ny maskine, så mister man ALLE spil man har købt, eller er det ikke lidt federe, at man rent faktisk ikke behøver at købe den nye maskine på release, og når man så en dag køber den, så bliver alle ens spil rent faktisk opgraderet til den bedre version som hører til den pågældende konsol?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2017 14:51

Den bliver da ikke holdt tilbage, så længe de kan give den fuld skrue på SP delen .. Du må nok bare se i øjnene at det nok ikke bliver sådan på MP delen, det er bare det jeg prøver at sige ;) .. I virkeligheden er det nok mere dig der er utilfreds, fordi du ikke nødvendigvis får performance fordele i MP og bliver holdt tilbage af hardware der er 4 år gammelt.

Hvorfor virker det så på PC ?? Fordi sådan har det altid været :) og fordi der ikke er nogle der har lovet at alle PC spil skal kunne afvikles på alle PC'er.MS har lovet at der ikke kommer noget der kun virker på One X.

Jeg er 100% enig med dig i at det er fedt med en ny maskine hvor ens spil så bliver opgraderet til den pågældende hardware. Men som jeg siger og gerne skriver igen, så tror jeg ikke du skal regne med at det gælder MP.

I øvrigt har jeg ikke sagt at jeg ikke skal have den ?? jeg står bare ikke først i køen til release ;)

Og sidst men ikke mindst, så kan jeg slet ikke forstå du har et behov for at bringe PRO ind i samtalen ..

Men lad os se hvad der sker :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2017 14:55

Forskellen på PS4 Pro og Xbox One X er jo netop at Sony kræver at der er parity mellem PS4 og Pro, det gør Microsoft ikke.

Og fordi det altid har været sådan på PC, så virker det sådan, men det kan det ikke på en konsol? Det er første gang nogensinde at vi ser en mid-gen-opgradering, så hvorfor skal det andet ikke kunne lade sig gøre?

Og min fejl, jeg fik opfattelsen af at du tidligere nævnte at du slet ikke skulle have den :)

Grunden til at jeg bringer Pro ind, er vel reelt fordi PS4 Pro og Xbox One X er konkurrerende maskiner. Begge to er mid-gen-opgraderinger, og begge skal bringe en bedre oplevelse end den forrige maskine.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Niculla2 » 22. aug 2017 14:58

Giv mig bare 60 fps stabilt i vores online bilspil, så kan resten være ligemeget :)
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2017 15:08

Niculla2 skrev:Giv mig bare 60 fps stabilt i vores online bilspil, så kan resten være ligemeget :)


Det har Forza Motorsport-bilserien da allerede :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron