Xboxlife forum

Xbox One X tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf trigger » 24. jun 2018 21:22

Min x1x står inde i et skab som er lukket. Dog har jeg fjernet bagbeklædningen.. men selve boksen bliver ikke særlig varm.. heller ikke i de her dage hvor der har været 27 grader indenfor :-)

Har ikke oplevet at den lukker selv ned.
trigger
Niveau 4
 
Indlæg: 475


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Rechain » 28. jun 2018 03:07

Jeg er glad for min Xbox One X som jeg nu har haft et par uger, men dashboardet er godt nok sløvt. Det kan ikke passe at Microsoft hver eneste gang får lavet det samme nummer. Min gode gamle PS4 føles som en supercomputer sammenlignet med! Den har også sine "sløvheder" men det er intet sammenlignet med Xbox One (X) som jeg er mega ærgerlig over. Har faktisk ville have mere fokus på Xbox Igen, derfor jeg opgraderede den først (PS4 venter til The Last of Us - PART II) - når jeg tænder den går der flere minutter før den er klar på dashboardet. TIl tider også ekstra minutter for at logge mig ind og loade mit tilpassede dashboard. Forstår det virkelig ikke. At benytte menuerne og guiden er også med forsinkelse og sløvhed størstedelen af tiden. Ser frem til mere gaming på min Xbox One X, men KOM MED ET HURTIGT DASHBOARD...TAK! #-o foruden det, så er det virkelig en lækker konsol 8)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Ronny73 » 28. jun 2018 06:42

jeg har lavet hurtig log in, dvs når jeg tænder for den controller jeg bruger til daglig, logges min profil på, dette sparer noget tid :-)

Edit. dette skulle have været svar til Rechain, og ikke et seperat indlæg
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 28. jun 2018 14:26

Det kører bare langsomt i det menusystem. Ærgeligt, men det er i det mindste mulighed for at lave strømstyring/opstart, så den starter op meget hurtigt i hovedmenuen. Jeg tog tid en dag og kunne konstatere at jeg kunne styre et fly inde i et spil 12 sekunder efter jeg trykkede på tændknappen. Det er da ikke helt tosset :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Rechain » 28. jun 2018 19:14

Ronny73 skrev:jeg har lavet hurtig log in, dvs når jeg tænder for den controller jeg bruger til daglig, logges min profil på, dette sparer noget tid :-)

Edit. dette skulle have været svar til Rechain, og ikke et seperat indlæg

Det gør min også, men det hjælper stadig ikke på tiden det tager. Desuden har jeg ikke hurtig opstart på da jeg slukker det meste efter brug så det ikke bruger standby strøm (har en del elektronik)

EDIT
Hmm, har byttet om på min Blu-Ray afspiller og Xbox One X mht standby (normalt slukkes alle konsoller, men ikke min Blu-Ray afspiller vha en kontakt) så nu prøvede jeg hurtig opstart, det gjorde en forskel. Må se hvad strømforbruget siger til det i morgen ellers må jeg nøjes med langsom opstart. Dashboard'et er en anden sag :roll:

Tjekkede lige online:

How Much More Electricity Does Instant On Use?

The only downside to using Instant On mode is that it uses more electricity–15 watts of power, to be exact. In Energy saving mode, the Xbox uses only 0.5 watts of power.

EDIT2
Indtil videre har det ikke været så slemt strømmæssigt, så benytter Instant On fremover. DOG kun når jeg ved der skal games med korte mellemrum, og så benytter jeg "full power off" via indstillinger (uden at skifte tilstand) når der skal slukkes helt og spare strøm når jeg ikke er hjemme i længere tid. De måtte dog meget gerne have en genvej til full power off via guide knappen når man normalt vil slukke, som nu automatisk benytter Instant On. Det har PS4 jo! :roll:

/Rechain
Senest rettet af Rechain 29. jun 2018 21:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf citysleeps » 29. jun 2018 12:33

Rechain skrev:... At benytte menuerne og guiden er også med forsinkelse og sløvhed størstedelen af tiden.


Sådan har det været det seneste halve års tid. Sjovt nok kun på X at jeg har oplevet det. Ved ikke om MS gider at gøre noget ved det.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf gydfs1 » 29. jun 2018 15:38

Sjovt at jeres dashboardet sløvt mit køre sku fint der er ikke nogle problemer
Billede
gydfs1
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 30. jun 2018 03:57

Der kom en update på et tidspunkt, som gjorde det hurtigere, men efter noget tid blev det sløvt igen. Der er dog nogle gange hvor det kører bedre end andre.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf baunevej » 1. jul 2018 16:14

Min X har haft en del problemer med og være sløv i menuer, den har også tit tabt net når den var slukket. Slog for 14 dage siden hurtig opstart fra, det har hjulpet en del. Nettet er der med det samme, og den føles mindre sløv i menuerne. Det tager så 1- 2 min og starte den op, men hellere det og så den virker mere stabil.
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Theis Jensen » 2. jul 2018 13:10

Jeg synes det er yderst tragisk, at man med verdens stærkeste konsol skal være overladt til en intern 5400rpm harddisk til operativ system. Giv nu kunderne mulighed for at smide OS på en ssd uden at bryde deres garanti, så en bare nogenlunde hastighed kan opnåes, for dette er da seriøst til grin!
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf The Baptizer » 2. jul 2018 17:06

Theis Jensen skrev:Jeg synes det er yderst tragisk, at man med verdens stærkeste konsol skal være overladt til en intern 5400rpm harddisk til operativ system. Giv nu kunderne mulighed for at smide OS på en ssd uden at bryde deres garanti, så en bare nogenlunde hastighed kan opnåes, for dette er da seriøst til grin!


Ja det kan godt virke fjollet. Men jeg tror faktisk ikke man får ret meget ud af det. Man vil naturligvis få en væsentlig kortere boot tid og hurtigere opstart af spil (hvilket jeg gerne betaler det ekstra for). Men det vil ikke hjælpe meget på en sløv menu eller give højere framerate eller lign inde i spillene.
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Theis Jensen » 2. jul 2018 19:28

The Baptizer skrev:
Theis Jensen skrev:Jeg synes det er yderst tragisk, at man med verdens stærkeste konsol skal være overladt til en intern 5400rpm harddisk til operativ system. Giv nu kunderne mulighed for at smide OS på en ssd uden at bryde deres garanti, så en bare nogenlunde hastighed kan opnåes, for dette er da seriøst til grin!


Ja det kan godt virke fjollet. Men jeg tror faktisk ikke man får ret meget ud af det. Man vil naturligvis få en væsentlig kortere boot tid og hurtigere opstart af spil (hvilket jeg gerne betaler det ekstra for). Men det vil ikke hjælpe meget på en sløv menu eller give højere framerate eller lign inde i spillene.


Det er så lige nøjagtigt hurtigere menuer der kunne være muligt, hvis OS’et lå på en ssd. Dette ses både på pc, PS4 og dem der har valgt at bryde deres garanti og smidt en ssd ind i deres Xbox one.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+3

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Rechain » 7. jul 2018 10:28

Nogle der ved hvad den nye ALERTS er til for i guide menuen?? Ville næsten have foretrukket at de havde flyttet APP & NOTIFICATION fra system tab'en helt yderst, for den burde være tættere på.

EDIT
Efter noget tid med Instant On, så er jeg ganske tilfreds. Umiddelbart bruger det ikke alt for meget ekstra strøm af den årsag, og så behøver jeg ikke altid lukke mit spil ned. Jeg vælger dog at slukke konsollen helt de gange hvor jeg ved at jeg ikke får gamet eller er væk hjemmefra i længere tid. Ville dog ønske de havde placeret en SLUK HELT genvej ved siden af normal sluk via controlleren da funktionen er godt gemt i indstillingerne :shock: det nye kategori system til spil/apps er dog awesome og hjælper en smule på det. XBOX ONE X :mrgreen:

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup

+2

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf BECH DK » 16. jul 2018 17:26

Så røg min Xbox one X til rep. Efter periodevis og få sort skærm, gik den helt i sort, gætter på det er hdmi porten der er i stykker, tager en lille måneds tid at få den retur.
LIVETAG: II BechDK II


[url=http://www.xboxlife.dk/gamerpoints][img]http://gamercard.xboxlife.dk/bech+dk.jpg[/img][/url]
BECH DK
Niveau 2
 
Indlæg: 180


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf citysleeps » 17. jul 2018 10:43

BECH DK skrev:Så røg min Xbox one X til rep. Efter periodevis og få sort skærm, gik den helt i sort, gætter på det er hdmi porten der er i stykker, tager en lille måneds tid at få den retur.


Surt. Du kan i mellem tiden blive latterlig god til kongespil eller stangtennis
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron