Xboxlife forum

Xbox 360 CD indlæsnings problemer.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox 360 CD indlæsnings problemer.

Indlægaf louisepedersen » 3. dec 2016 22:53

Hej med jer.

Sagen er den at vi har købt en ældre xbox 360, i hvid. Vi har spillet på maskinen i godt og vel 14 dage, uden problemer. Sad så her den anden dag og spillede Call of Duty modern warfare 2, online multiplayer. Pludselig dukket der en boks op, med beskeden om at disken ikke kan aflæses.

Jeg rengøre CD, uden held. Genstarter konsollen, uden held. Prøver andre spil, virker fint - kun CoD MW2 der ikke virker. Somme tider kommet beskeden med at CD ikke kan aflæses allerede med det samme, andre gange kan jeg lige komme ind i spillet, men beskeden kommer så mens jeg venter på at komme ind i banen.

Vi købte så igår Call of Duty Ghost, i troen om at det var cd'en den var gal med. Desværre så gør det nye spil nøjagtig det samme. Afinstallere jeg spillet (eller blot opdateringerne), så virker det til at jeg fint kan surfe rundt i menuen. Men så snart jeg har installeret det og hentet de nødvendige opdateringer så kan CD'en igen ikke læses.

Har prøvet at koble net fra, og til igen. Testet det og alt et fint. Har prøvet st ligge konsollen ned (plejer at stå på højkant), ingen effekt. Har haft skilt konsollen af, renset den for støv (også i drevet), den larmer mindre men ellers ingen forandring. Har slettet catche (hedder det det?), inde i hard disken. Har også slettet alle de gemte spil, som keg ikke længere bruger. Pladsen er altså ikke det jeg mangler.

Økonomien er der ikke til at købe ny konsol, så håber selvfølgelig det er noget jeg selv kan fikse. Hvad skal jeg gøre? Kan det var noget med laseren at gøre - evt at den sidder skævt eller andet? Vil så gerne spille, så er godt træt af de problemer. Håber nogen af jer ved hvad jeg kan gøre.

Hilsen Louise.
louisepedersen
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Xbox 360 CD indlæsnings problemer.

Indlægaf louisepedersen » 4. dec 2016 14:09

Ikke en eneste?? :-)
louisepedersen
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Xbox 360 CD indlæsnings problemer.

Indlægaf Morten Skou » 4. dec 2016 14:20

Det lyder for mig desværre lidt, som om at det er drevet den er gal med - men i såfald er det jo lidt spøjst, at det kun er COD spillene som det ikke fungerer med. Har ikke umiddelbart noget bud på hvordan det kan fikses desværre, det er ikke sådan lige at skifte drevet i en Xbox så vidt jeg ved (og det kan næppe betale sig, Xbox 360 koster ikke alverden mere).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox 360 CD indlæsnings problemer.

Indlægaf louisepedersen » 4. dec 2016 17:29

Tusind tak for din kommentar :-) Jeg undre mig netop også over at andre spil fungere fint. Kan det være en fejl i den opdatering som CoD vil have man henter, inden man spiller?
louisepedersen
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Xbox 360 CD indlæsnings problemer.

Indlægaf louisepedersen » 4. dec 2016 17:31

Eller måske en fejl i forbindelse med xbox live? Samler den catche i live, eller er det kun hard disken i konsollen der gør det?
louisepedersen
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Xbox 360 CD indlæsnings problemer.

Indlægaf Slimjay DK » 5. dec 2016 21:07

Den eneste cache der er , er på harddisken.

Prøv at fjern updates og derefter clear cache ..

Den sidste mulighed kunne være i selve drevet .. Der sidder to metalstænger hvor laserhovedet køre på, de skal gerne være fri for støv og fedtede, hvis de ikke er det så kan laseren ikke køre smooth og det kan give problemer hvis data på disken ligger meget tæt .. Brug eventuelt noget WD40 på en vatpind og smør metalstængerne ind efter rengøring.

Billede
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron