Xboxlife forum

4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. aug 2018 06:23

Øhh, det ved jeg faktisk ikke. Men i den prisklasse vil du selvfølgelig ikke få det maksimale ud af Xboxen.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Jespersippus » 19. aug 2018 14:11

Niki Lauda DK skrev:Øhh, det ved jeg faktisk ikke. Men i den prisklasse vil du selvfølgelig ikke få det maksimale ud af Xboxen.

Jeg købte et 49" LG til 2800 i Bilka, det virker perfekt.
Jespersippus
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf livekiller92 » 19. aug 2018 16:09

Jeg er imponeret over Samsung.
Sprang som sagt På deres Q9F 2018 QLED

Sammen med Xbox one X kan den kører free sync hvilket er ret imponerende!
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. aug 2018 19:13

Jespersippus skrev:
Niki Lauda DK skrev:Øhh, det ved jeg faktisk ikke. Men i den prisklasse vil du selvfølgelig ikke få det maksimale ud af Xboxen.

Jeg købte et 49" LG til 2800 i Bilka, det virker perfekt.


Med ''det maksimale'' snakker jeg om ultrakort responstid og top billedkvalitet efter 2018 standarder, hvilket et tv til 2800 næppe kan levere. Men det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke kan være tilfreds. Jeg gar selv et 2016 LG med en max opløsning på 1080p og det ser ganske fint ud når xboxen kører. Det kan dog ikke levere det samme som et OLED fra 2018 eller den QLED monitor jeg selv lige har købt, for at nævne to eksempler.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf FunkyXbox » 20. aug 2018 19:59

livekiller92 skrev:Jeg er imponeret over Samsung.
Sprang som sagt På deres Q9F 2018 QLED

Sammen med Xbox one X kan den kører free sync hvilket er ret imponerende!


Når du spiller spil i 4k opløsning og samtidig har free sync slået til, kan tv’et da samtidig vise HDR? Er der andre begrænsninger?
Jeg går selv med tanken om at købe samme skærm til min Xbox one X :D

På forhånd tak.
FunkyXbox
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf livekiller92 » 20. aug 2018 21:19

FunkyXbox skrev:
livekiller92 skrev:Jeg er imponeret over Samsung.
Sprang som sagt På deres Q9F 2018 QLED

Sammen med Xbox one X kan den kører free sync hvilket er ret imponerende!


Når du spiller spil i 4k opløsning og samtidig har free sync slået til, kan tv’et da samtidig vise HDR? Er der andre begrænsninger?
Jeg går selv med tanken om at købe samme skærm til min Xbox one X :D

På forhånd tak.


Godt spørgmål det må jeg prøve ;)
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Jespersippus » 21. aug 2018 06:10

Niki Lauda DK skrev:
Jespersippus skrev:
Niki Lauda DK skrev:Øhh, det ved jeg faktisk ikke. Men i den prisklasse vil du selvfølgelig ikke få det maksimale ud af Xboxen.

Jeg købte et 49" LG til 2800 i Bilka, det virker perfekt.


Med ''det maksimale'' snakker jeg om ultrakort responstid og top billedkvalitet efter 2018 standarder, hvilket et tv til 2800 næppe kan levere. Men det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke kan være tilfreds. Jeg gar selv et 2016 LG med en max opløsning på 1080p og det ser ganske fint ud når xboxen kører. Det kan dog ikke levere det samme som et OLED fra 2018 eller den QLED monitor jeg selv lige har købt, for at nævne to eksempler.


Så længe den kører 4k med hdr så er jeg fint tilfreds, med mit ydmyge budget forventer jeg ikke mere. Den var sat ned fra 5000.
Jespersippus
Niveau 0
 
Indlæg: 7

+2

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Niki Lauda DK » 21. aug 2018 17:15

Jamen så er det jo bare super :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf wMikkel » 23. aug 2018 14:42

Jespersippus skrev:Så længe den kører 4k med hdr så er jeg fint tilfreds, med mit ydmyge budget forventer jeg ikke mere. Den var sat ned fra 5000.


Bare fordi det kan køre med 4K HDR, er det ikke ensbetydende med, at det er godt.

Kvaliteten afhænger jo af meget mere end at funktionen er der.
wMikkel
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: København

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Jespersippus » 25. aug 2018 17:11

Okay, tror bare jeg hopper videre. Så længe jeg er tilfreds med fjernsynet, så er alt godt.

Philips har nu ellers fået gode anmeldelser, så jeg er ikke bekymret. Det holder langt under budget og det skal man også lige have i mente.
Jespersippus
Niveau 0
 
Indlæg: 7

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Cena » 11. sep 2018 18:52

Sønnike får sit eget værelse i næste uge, når vi flytter i hus, og har dermed “arvet” min BenQ monitor.
Så i dag har jeg bestilt sådan en her:
https://www.komplett.dk/product/1012386 ... d-el2870u#

Jeg ville gerne have en 4K monitor med HDR og den her var bedste bud hvis ikke den skulle koste 5+ k. Den har fået semi lukne anmeldelser men tror det er fordi folk sammenligner med den med OLED hdr, hvilken den naturligvis ikke kan leve op til, til den pris. Glæder mig super meget til at prøve den :) Den skal primært bruges til hygge gaming når mit OLED er optaget :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Cena » 14. sep 2018 08:00

Cena skrev:Sønnike får sit eget værelse i næste uge, når vi flytter i hus, og har dermed “arvet” min BenQ monitor.
Så i dag har jeg bestilt sådan en her:
https://www.komplett.dk/product/1012386 ... d-el2870u#

Jeg ville gerne have en 4K monitor med HDR og den her var bedste bud hvis ikke den skulle koste 5+ k. Den har fået semi lukne anmeldelser men tror det er fordi folk sammenligner med den med OLED hdr, hvilken den naturligvis ikke kan leve op til, til den pris. Glæder mig super meget til at prøve den :) Den skal primært bruges til hygge gaming når mit OLED er optaget :)


Fik lige prøvet skærmen et par timer i går og er positivt overrasket! Jeg synes billedet står skarpt og jeg er fint tilfreds med HDR også. Det er rart med en 4K monitor med HDR. Det var sku lidt tamt at gå fra OLED til 1080p monitor før :roll:

Laver nok et blog opslag med en mini anmeldelse, hvis nogle er interesserede. Skal bare lige flytte først :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Jespersippus » 14. sep 2018 11:30

Cena skrev:
Cena skrev:Sønnike får sit eget værelse i næste uge, når vi flytter i hus, og har dermed “arvet” min BenQ monitor.
Så i dag har jeg bestilt sådan en her:
https://www.komplett.dk/product/1012386 ... d-el2870u#

Jeg ville gerne have en 4K monitor med HDR og den her var bedste bud hvis ikke den skulle koste 5+ k. Den har fået semi lukne anmeldelser men tror det er fordi folk sammenligner med den med OLED hdr, hvilken den naturligvis ikke kan leve op til, til den pris. Glæder mig super meget til at prøve den :) Den skal primært bruges til hygge gaming når mit OLED er optaget :)


Fik lige prøvet skærmen et par timer i går og er positivt overrasket! Jeg synes billedet står skarpt og jeg er fint tilfreds med HDR også. Det er rart med en 4K monitor med HDR. Det var sku lidt tamt at gå fra OLED til 1080p monitor før :roll:

Laver nok et blog opslag med en mini anmeldelse, hvis nogle er interesserede. Skal bare lige flytte først :)

Sad faktisk og ventede på en tilbagemelding. Jeg skal lige være med, har den HDR?
Jespersippus
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Cena » 14. sep 2018 11:36

Jespersippus skrev:Sad faktisk og ventede på en tilbagemelding. Jeg skal lige være med, har den HDR?


Yes den understøtter 4K og har HDR. Det ser godt ud, men slår selvfølgelig ikke HDR fra et OLED tv. Men det giver helt klart ekstra dybde i farverne :) Prøvede lige kort Spider-man, God of War og Fifa som alle 3 understøtter HDR i spillene.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Jespersippus » 14. sep 2018 12:25

Cena skrev:
Jespersippus skrev:Sad faktisk og ventede på en tilbagemelding. Jeg skal lige være med, har den HDR?


Yes den understøtter 4K og har HDR. Det ser godt ud, men slår selvfølgelig ikke HDR fra et OLED tv. Men det giver helt klart ekstra dybde i farverne :) Prøvede lige kort Spider-man, God of War og Fifa som alle 3 understøtter HDR i spillene.

Jeg har kigget på en del skærme uden HDR men med 4k. Et eller andet sted kunne jeg godt forstille mig at det var unødvendigt at have en så lille skærm med hdr, eller er det eyecandy? Det er træls at jeg er nødsaget til at købe den over nettet.
Jespersippus
Niveau 0
 
Indlæg: 7


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron