Xboxlife forum

4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Cena » 14. sep 2018 11:36

Jespersippus skrev:Sad faktisk og ventede på en tilbagemelding. Jeg skal lige være med, har den HDR?

Yes den understøtter 4K og har HDR. Det ser godt ud, men slår selvfølgelig ikke HDR fra et OLED tv. Men det giver helt klart ekstra dybde i farverne :) Prøvede lige kort Spider-man, God of War og Fifa som alle 3 understøtter HDR i spillene.
Billede
Cena
Niveau 7

By: You can't see me!

Indlægaf Jespersippus » 14. sep 2018 12:25

Cena skrev:
Jespersippus skrev:Sad faktisk og ventede på en tilbagemelding. Jeg skal lige være med, har den HDR?

Yes den understøtter 4K og har HDR. Det ser godt ud, men slår selvfølgelig ikke HDR fra et OLED tv. Men det giver helt klart ekstra dybde i farverne :) Prøvede lige kort Spider-man, God of War og Fifa som alle 3 understøtter HDR i spillene.

Jeg har kigget på en del skærme uden HDR men med 4k. Et eller andet sted kunne jeg godt forstille mig at det var unødvendigt at have en så lille skærm med hdr, eller er det eyecandy? Det er træls at jeg er nødsaget til at købe den over nettet.
Jespersippus
Niveau 0

Indlægaf kofoed » 15. sep 2018 12:36

Jespersippus skrev:
Cena skrev:

Jeg har kigget på en del skærme uden HDR men med 4k. Et eller andet sted kunne jeg godt forstille mig at det var unødvendigt at have en så lille skærm med hdr, eller er det eyecandy? Det er træls at jeg er nødsaget til at købe den over nettet.

Det er lige den anden vej rundt, med en lille skærm vil 4K måske ikke være alt for meget værd, men så frem at den skal vise HDR godt er det helt sikkert noget værd.
kofoed
Niveau 7

Indlægaf Cena » 16. sep 2018 07:02

Jeg er ret godt tilfreds med 4K delen! HDR er OK, men så heller ikke mere. Men det er nok fordi jeg sammenligner med mit OLED. Hvis det er første ganske gang man ser HDR på sådan en skærm, så kan jeg godt forstå hvis man synes det er en gimmick.

Så man skal ikke købe skærmen fordi den har hdr. Så ville jeg hellere smide det ekstra og købe et tv i stedet. Men jeg er nu godt tilfreds med skærmen alligevel, da den har et fedt billede og er større end min gamle :)
Billede
Cena
Niveau 7

By: You can't see me!

Indlægaf Grabovac88 » 10. nov 2018 14:57

Hej folkens.
Jeg har længe været på udkig efter et nyt 4K tv, til dagligt brug og til gaming i form af simulator bilspil.
Har haft et godt øje til LG OLED B7 og C7, men synes bedre om den måde som Samsungs OS fungere.
Er der et Samsung tv, som kan måle sig med de to nævnte tv og ca. samme prisklasse.
Ser frem til at høre fra jer.
Grabovac88
Niveau 1

By: Silkeborg

Indlægaf Xbox-Andy » 11. nov 2018 09:02

Objektivt svar: Uden at der skal gå religion i det så er mit umiddelbare svar at det kan du langt hen af vejen med en undtagelse. OLED HDR oplevelsen, Dolby Vision og næsten ægte sort. Samsung anvender QLED (LCD teknologi) med de begrænsninger som den teknologi har.

Subjektivt svar: Køb ikke et High end Samsung QLED TV, du betaler mange penge for ældre teknologi. Hvis du gerne vil have Samsung som vent til de frigiver deres microled TV. De har samme (og lidt til) fordele som OLED.
Xbox-Andy
Niveau 0

By: KBH

Foregående

Tilbage til Generelt