Xboxlife forum

4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Grabovac88 » 15. jan 2018 22:16

Okay, tusind tak for input.
Må lige holde øje med om B7 kommer på bud.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 15. jan 2018 22:55

Regner med at jeg hopper ned og køber det her i morgen. https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue55mu6475

Der er sikkert mange bedre alternativer - men indenfor Samsung i det prisleje virker det til at være meget solidt.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf ShumwayDK » 15. jan 2018 22:58

Nåede at se de sidste minutter af ManU-Stoke og ingenting der blinker/hakker. Bruger selv ISF Ekspert profilen.

Den primære grund til jeg valgte C7, var at den kostede det samme som B7 på udsalg, og jeg kan simpelthen ikke lide sølvrammen på B7. Den tager for meget fokus synes jeg. Ihvertfalt i butikken. Det kan være anderledes hjemme. C7 har sort ramme.
Men betale 3000 mere for at få den sorte ramme, det havde jeg nok ikke gjort. Jeg syntes faktisk det er lidt frækt, at C7 er så meget dyrere, når kun rammen og foden er til forskel.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf hiver » 4. feb 2018 18:33

CaptainKicker skrev:Regner med at jeg hopper ned og køber det her i morgen. https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue55mu6475

Der er sikkert mange bedre alternativer - men indenfor Samsung i det prisleje virker det til at være meget solidt.


Hvordan gik det med det? Fik du købt? Overvejer selv 7005’eren...men ærgerligt de får så mange tæv i forhold til hdr
hiver
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 5. feb 2018 16:04

hiver skrev:
CaptainKicker skrev:Regner med at jeg hopper ned og køber det her i morgen. https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue55mu6475

Der er sikkert mange bedre alternativer - men indenfor Samsung i det prisleje virker det til at være meget solidt.


Hvordan gik det med det? Fik du købt? Overvejer selv 7005’eren...men ærgerligt de får så mange tæv i forhold til hdr


Jeps- jeg var nede og få det købt. Indtil videre er jeg selv, og folk der har været forbi og spille, se film/fodbold/WWE/Super Bowl været ovenud imponeret over hvor godt et billede det er. Det kører kanon med Xbox One X, og jeg kan tydeligt se forskel fra mit forrige TV til dette.

SMART hubben fungere kanon, og det er nemt at navigere med fjernbetjeningen.

Jeg vil klart anbefale det. Du kan sikkert få bedre for langt flere penge. Men indenfor den prisklasse tror jeg det er toppen af poppen. :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf kofoed » 7. feb 2018 15:23

hiver skrev:
CaptainKicker skrev:Regner med at jeg hopper ned og køber det her i morgen. https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue55mu6475

Der er sikkert mange bedre alternativer - men indenfor Samsung i det prisleje virker det til at være meget solidt.


Hvordan gik det med det? Fik du købt? Overvejer selv 7005’eren...men ærgerligt de får så mange tæv i forhold til hdr


Hvis jeg var dig ville jeg kigge på Sony XE9005 hvis du har behov for HDR, kant belysning LCD skærme er desværre ikke ret gode til HDR. XE9005 har været nede på 7000 for en 55", så det kommer de nok snart igen, der får man altså et rigtig godt TV, med gode HDR mulighedder for en god pris, vil man gerne give lidt mere, hedder det næste nok OLED.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf JohnH » 15. feb 2018 17:21

Lige et tip til de af jer med nyere Samsung TV.
Der er lige lagt en Yousee app op, kræver at man er Yousee kunde, samt at man har en tvboks fra dem.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 16. feb 2018 17:33

JohnH skrev:Lige et tip til de af jer med nyere Samsung TV.
Der er lige lagt en Yousee app op, kræver at man er Yousee kunde, samt at man har en tvboks fra dem.


Tusinde tak for tippet!
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf koopi » 24. jul 2018 13:36

Kan I stadig anbefale et LG OLED B7? Er det okay med input lag osv.?
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Justin_Anthony » 24. jul 2018 17:54

koopi skrev:Kan I stadig anbefale et LG OLED B7? Er det okay med input lag osv.?


Kan kun sige ja, der er næsten kun positive ting at sige om tv’et, perfekt sortniveau, rigtig HDR og lavt inputlag (21 ms endda i 4k HDR) for blot at nævne nogle ting :)
Justin_Anthony
Niveau 0
 
Indlæg: 19

+1

Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf JimmyDK » 26. jul 2018 07:45

Kører med et LG 55" C8 Oled :) Det spiller max på alle parametre. Det er på tilbud pt. til 14k. Man skal bare huske at aktivere ULTRA HDR Mode. Det havde jeg misset, så fik ikke helt fuldt udbytte ud af boxen de første par dage :)

J
Billede
JimmyDK
Niveau 4
 
Indlæg: 668


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Justin_Anthony » 26. jul 2018 09:59

Jeg ville hellere spare de 4000kr og købe et 55” B7. Det kan fås for 9999kr hos Elgiganten. Kan desuden kun anbefale at købe 65” versionen, dog koster det jo noget mere :)
Justin_Anthony
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf wMikkel » 26. jul 2018 10:43

Jeg fik et godt tilbud på et Sony 55", XF90.
Det spiller bare 100%.

Lav input lag på cirka 24ms, flotte farver og god sort gengivelse (selvfølgelig ikke helt som Oled).
Rigtig god til at håndtere bevægende billeder, der skulle Sony være mestre og det ses også.

4K HDR på PS4 Pro er bare så vild en oplevelse.

Før mit Sony havde jeg købt et B7, dog en demo model hvor der var burn in, det returnerede jeg selvfølgelig. Jeg har også haft plasma, Panasonic VT50, hvor jeg både oplevede image retention og burn in.

Efter at have undersøgt med Oled og burn-in, så besluttede jeg for ikke at ville leve med den risiko. Der er mange der skriver de ikke har haft problemer, men der er også rigtig mange som har oplevet det, og jeg er generelt uheldig med elektronik, så jeg ville ikke smide 10.000+ efter et tv som jeg skulle passe på med hvordan jeg bruger.
Jeg kan godt spille en hel dag, og så risikoen for burn-in ret stor, og jeg vil ikke gå på kompromis med hvor lang tid jeg bruge tv'et til de ting jeg vil.

Så kan jeg godt klare et sort niveau der er lidt under Oled og nogle knapt så gode betragtningsvinkler, for ikke at skulle leve i frygt :)
wMikkel
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: København


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Renoldo » 26. jul 2018 17:55

Jeg er hoppet på OLED vognen med et C8, og jeg kan kun sige at det ser fantastisk ud, både med 4k materiale og ikke mindst 4k hdr gaming.
Det var især fedt at se VM i 4k.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf A42Merlin » 6. aug 2018 11:22

Er der nogen der har erfaringer med dette O-led tv?

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 0000000000
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron