Xboxlife forum

Tilføjelse af kreditkort

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Tilføjelse af kreditkort

Indlægaf CvKM » 6. jul 2016 02:08

Som nogle måske kan huske, så var der på et tidspunkt for år tilbage, nogle måneder hvor folk med tilføjede kreditkort kunne få dem hacket og misbrugt. Det gik i sin enkelthed ud på, at den profil hvor kortet var på, blev overtaget af en (eller flere) personer, hvorefter de købte en hel masse guldkort, eller hvad det nu var, til Fifa og enten overførte til dem selv eller simpelthen bare tilføjede deres eget gamertag som ejer af kortet. Flere danske brugere var ramt, men det blev stoppet tilsidst. Hvad "gerningsmanden" så har fået ud af det, udover en kortvarig glæde af en virtuel spiller, vides ikke, men jeg ved ihvertfald, at jeg var en af de få der ikke blev ramt men alligevel fik enorm paranoia på og ringede ind til Microsoft for at få slettet mine kortoplysninger.

Nu til mit egentlige spørgsmål... Siden den dag har jeg ikke købt på Xbox Live uden først at have købt et pre-paid kort. Dejligt sikkert, for de kan ikke bruge mere end hvad der står på mit gamertag. Men det er samtidig også sk*de upraktisk, for jeg skal ind på nettet hver gang eller ned i GameStop for at købe disse. Så er det meget nemmere bare at tilføje et kreditkort, men min bekymring er; Hvor sikkert er det? Hvor nemt er det, at slette sine kortoplysninger igen (der skulle gå 30 dage førhen)? Kan man bruge andet end ens kreditkort og pre-paid cards?
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Tilføjelse af kreditkort

Indlægaf Mikael Nielsen » 6. jul 2016 14:07

Jeg har aldrig oplevet svindel med min visa/dankort hos microsoft og jeg vil da være ked af undvære det da det nemt at købe i store på xboxen. jeg er helt roligt da det er hos microsoft.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Tilføjelse af kreditkort

Indlægaf Mikael Nielsen » 6. jul 2016 14:10

Ps. du får en mail så snart du har købt noget og der går 30 sekunder ind til mailen går ind. så du bliver hurtig opmærksom hvis nogen trækker på xbox konto
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron