Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 13. jun 2016 19:26

Morten Skou skrev:Xbox Scorpio = 6 teraflop

Jeg synes at jeg læste et sted, at PlayStation Neo ville have 4,19 teraflop...

YAY \:D/ ??!
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 13. jun 2016 19:29

Sony har små 6 timer til at lave nye Slides :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+3

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2016 19:30

IkkNico skrev:
Morten Skou skrev:Xbox Scorpio = 6 teraflop

Jeg synes at jeg læste et sted, at PlayStation Neo ville have 4,19 teraflop...

YAY \:D/ ??!


Det er da en pænt stor forskel hvis specs holder... så er forskellen større end imellem Xbox One og PlayStation 4.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 13. jun 2016 19:37

Morten Skou skrev:Det er da en pænt stor forskel hvis specs holder... så er forskellen større end imellem Xbox One og PlayStation 4.

Og det er fedt fordi?

Det er jo skolegårdskampen mellem Spectrum og C64 om igen. Det er sørgeligt at gaming er reduceret til specs og opløsning. HVorfor ikke bare bygge en moster PC for de 8000kr som de to seneste konsoller kostede
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2016 19:38

IkkNico skrev:
Morten Skou skrev:Det er da en pænt stor forskel hvis specs holder... så er forskellen større end imellem Xbox One og PlayStation 4.

Og det er fedt fordi?

Det er jo skolegårdskampen mellem Spectrum og C64 om igen. Det er sørgeligt at gaming er reduceret til specs og opløsning. HVorfor ikke bare bygge en moster PC for de 8000kr som de to seneste konsoller kostede


Det er fedt fordi jeg godt kan lide Xbox, og ser frem til at spillene bliver flottere på den platform end på den konkurrerende :wink: - Men lad os nu se hvad Sony kommer op med.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+3

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf himmelfisk » 13. jun 2016 19:39

Irriterende at Sony's briefing er så sen, må læse hvad de tryller frem i morgen så :)
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 13. jun 2016 19:43

Morten Skou skrev:Det er fedt fordi jeg godt kan lide Xbox, og ser frem til at spillene bliver flottere på den platform end på den konkurrerende :wink:

Er dine spil sjovere fordi de er flottere end konkurrentens?

Jeg forstår virkelig ikke denne logik. De PS4 spil jeg har, der (ifølge analyser med speciel værktøj) er flottere end XBO ditto, er jo ikke sjovere, fordi jeg ved konkurrentens spil er marginalt "grimmere"

Med al den P2P hosting, så foretrækker jeg klart den største spillergruppe
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2016 19:46

IkkNico skrev:
Morten Skou skrev:Det er fedt fordi jeg godt kan lide Xbox, og ser frem til at spillene bliver flottere på den platform end på den konkurrerende :wink:

Er dine spil sjovere fordi de er flottere end konkurrentens?

Jeg forstår virkelig ikke denne logik. De PS4 spil jeg har, der (ifølge analyser med speciel værktøj) er flottere end XBO ditto, er jo ikke sjovere, fordi jeg ved konkurrentens spil er marginalt "grimmere"

Med al den P2P hosting, så foretrækker jeg klart den største spillergruppe


Der er uden tvivl mange, der går efter at spille på den konsol hvor spillene ser bedst ud :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 13. jun 2016 19:50

Morten Skou skrev:Der er uden tvivl mange, der går efter at spille på den konsol hvor spillene ser bedst ud :)

Du svarer ikke på mit spørgsmål
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2016 19:52

IkkNico skrev:
Morten Skou skrev:Der er uden tvivl mange, der går efter at spille på den konsol hvor spillene ser bedst ud :)

Du svarer ikke på mit spørgsmål


Nej jeg synes ikke at spil er sjovere fordi de er flottere.. jeg er jo som bekendt heller ikke hoppet på PlayStation 4 som primær platform i stedet for Xbox One vel :) Men derfor synes jeg da alligevel at det er fedt, hvis den næste Xbox bliver den kraftigste af de to konsoller, da mange andre gerne vil spille det sted hvor tingene kører bedst.

Men no worries Nico, du kan sikkert få et fint indbytningstilbud, så du kan bytte din PlayStation 4 til en Xbox Scorpio og komme tilbage på den rigtige side :mrgreen: :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Benja190782 » 13. jun 2016 19:56

Jeg er så glad for MS har taget denne beslutning - tilbage til rødderne og bygge en maskine for gamere!
At alt mit Thrustmaster udstyr også passer dertil er MEGA win win!

Hvor kraftig er Scorpio egentlig i forhold til en alm. PS4?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2016 20:02

Benja190782 skrev:Jeg er så glad for MS har taget denne beslutning - tilbage til rødderne og bygge en maskine for gamere!
At alt mit Thrustmaster udstyr også passer dertil er MEGA win win!

Hvor kraftig er Scorpio egentlig i forhold til en alm. PS4?


(fra min tidligere post):

PlayStation 4 = 1,84 teraflop GPU
Xbox One = 1,31 teraflop GPU
Xbox Scorpio = 6 teraflop
PlayStation Neo = 4,19 teraflop (ubekræftet)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 13. jun 2016 20:02

Benja190782 skrev:JHvor kraftig er Scorpio egentlig i forhold til en alm. PS4?

Hvorfor spørger du ikke hvor kraftig i forhold til den Xbox One S de lige har annonceret? :)

Men den er 4,5 x kraftigere på GPU siden end Xbox One, den er lidt over 3 gange kraftigere end PS4. Ukendt vs PS4 Neo, da man ikke kender specs på den.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2016 20:12

Erroneus skrev:
Benja190782 skrev:JHvor kraftig er Scorpio egentlig i forhold til en alm. PS4?

Hvorfor spørger du ikke hvor kraftig i forhold til den Xbox One S de lige har annonceret? :)

Men den er 4,5 x kraftigere på GPU siden end Xbox One, den er lidt over 3 gange kraftigere end PS4. Ukendt vs PS4 Neo, da man ikke kender specs på den.


Det ville ikke undre mig, hvis Sony lige oppede specs en del så den overgik Scorpio... nu har de jo muligheden kan man sige.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 13. jun 2016 20:12

Og da vi ikke kender specs på Neo .. så er jeg nødt til at hoppe i seng nu og sætte uret til 02:58 så jeg kan se live om Sony har noget at byde på :)

Men Scorpio skal ejes hvis Neo ikke er kraftigere og er den ikke kraftigere og de ikke har noget der kan hamle op med Scorpio julen 2017, så kaster jeg nok ikke penge efter en Neo .... Så bliver MS igen min fortrukne platform :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster