Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 1. okt 2016 11:42

Phil Spencer holder fat i at Scorpio bliver et "premium product": http://www.winbeta.org/news/microsoft-p ... ct-scorpio

Efter at Sony har lanceret PS4 Pro til kun 400$, hvilket overraskede mig at det var så lavt, så ser jeg det ikke utænkeligt at Scorpio også lander på 4-450$ om 12-14 md, men når Phil Spencer så holder fast i "premium product" udtalelsen, så er det svært at forudsige.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 1. okt 2016 12:25

Det er lige meget, jeg skal ha' den :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Askinas » 1. okt 2016 12:57

Jeg skal have dem begge :) og henter min PS4 Pro her 10 november. Og har min Xbox One S ;)
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Krisgebis » 1. okt 2016 15:53

Erroneus skrev:Phil Spencer holder fat i at Scorpio bliver et "premium product": http://www.winbeta.org/news/microsoft-p ... ct-scorpio

Efter at Sony har lanceret PS4 Pro til kun 400$, hvilket overraskede mig at det var så lavt, så ser jeg det ikke utænkeligt at Scorpio også lander på 4-450$ om 12-14 md, men når Phil Spencer så holder fast i "premium product" udtalelsen, så er det svært at forudsige.

Playstation 4 Pro er også blevet beskrevet som et Premium produkt, så tror du lægger for meget i Phils udtalelse, hvis du tror den varsler en væsentligt dyrere pris.

Regner selv med 400-450, med hang til 400, som dig.

Synes ikke Playstation 4 Pro er særligt billig. Prisen er god, marketingsmæssigt, da den erstatter den oprindelige lanceringspris, så det bliver "det nye udgangspunkt", men hvis man ser på hardwaren, så er forbedringen væsentlig billigere for Sony end Playstation 4 ved lancering - 2,2x grafik på 3år til samme pris er en smule i den lave ende, sammenlignet med almindeligt pc hardware og samme processor med 30% upclock i samme periode er virkeligt lavt.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 1. okt 2016 19:30

During an interview, Phil Spencer discussed the price of the upcoming Xbox Scorpio. He said that the console would be reasonably priced and not be something gamers haven't seen in this space before. It also looks like it'll have various hard drive size options.


http://www.icxm.net/x/xbox-scorpio-reas ... m-net.html

Uanset prisen så skal jeg hverken have Pro eller Scorpio
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Henrik_s » 1. okt 2016 21:26

Nogle der ved hvordan Scorpio bliver mht. Deling af spil? Synes nemlig det fungere mega godt på X1 dogkunne det være fedt at understøtte mere end to enheder.
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 2. okt 2016 13:09

Henrik_s skrev:Nogle der ved hvordan Scorpio bliver mht. Deling af spil? Synes nemlig det fungere mega godt på X1 dogkunne det være fedt at understøtte mere end to enheder.


Det er der ingen der ved .. men understøtte flere enheder kommer nok ikke til at ske :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niki Lauda DK » 2. okt 2016 17:08

Som jeg har forstået det, er det egentlig bare en hårdtpumpet Xbox One, som skal kunne trække Oculus Rift med høj nok billedhastighed, så man ikke bliver svimmel. Der vil komme få ekslusive titler, men ellers ingen forskel. Jeg skal ihvertfald have den uanset hvad :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 3. okt 2016 16:24

Krisgebis skrev:Synes ikke Playstation 4 Pro er særligt billig. Prisen er god, marketingsmæssigt, da den erstatter den oprindelige lanceringspris, så det bliver "det nye udgangspunkt", men hvis man ser på hardwaren, så er forbedringen væsentlig billigere for Sony end Playstation 4 ved lancering - 2,2x grafik på 3år til samme pris er en smule i den lave ende, sammenlignet med almindeligt pc hardware og samme processor med 30% upclock i samme periode er virkeligt lavt.

Det er nu 2,3x mere, men jeg er ikke helt enig. Hvis man kigger på hardwaren i Pro og hvad det vil kræve, f.eks. at bygge en PC med lign., specs så er pc stadigvæk lidt dyrere, det var lign. man så da PS4 udkom.

Jeg kan dog sagtens forstå din pointe, men jeg vil holde fast i at PS4 Pro prisen er fin og det er nærmere PS4 Slim og Xbox One S som er prissat alt for højt, når man kigger på deres specs, de burde ligge nede omkring 200$.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 4. okt 2016 12:47

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 8. nov 2016 17:44

PS Pro gennem DF møllen. Jeg bliver på min gode gamle PS4.



Her synes jeg, at det er værd at bemærke, at non-native og opskalerede resolutioner er OK for DF, det har det vist ikke altid været, bla. blev SF battelfront omtalt som blurry 720p. Derudover var der nogle diskussioner i den gamle Vs, der gik meget på, at dynamiske, skæve og non-native resolutioner ikke var så godt. Jeg tænker, at nogle mennesker måske ønsker at revidere deres syn på opskalering nu :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 12. nov 2016 15:43

IkkNico skrev:Her synes jeg, at det er værd at bemærke, at non-native og opskalerede resolutioner er OK for DF, det har det vist ikke altid været, bla. blev SF battelfront omtalt som blurry 720p.

Nå, men udover skæve resolutioner og opskaleringer, så brillererer Pro også med dårlige framerate end den orignale PS4.



Når jeg nu kigger igennem tidligere indlæg i den gamle vs tråd, så er nogle mennesker, der burde gå helt amok nu. De kunne i hvert fald ikke tidligere tåle opskaleringer, skæve resolutioner eller framerates, der ikke er konstante (og helst 60fps)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf JohnH » 12. nov 2016 16:38

IkkNico skrev:
IkkNico skrev:Her synes jeg, at det er værd at bemærke, at non-native og opskalerede resolutioner er OK for DF, det har det vist ikke altid været, bla. blev SF battelfront omtalt som blurry 720p.

Nå, men udover skæve resolutioner og opskaleringer, så brillererer Pro også med dårlige framerate end den orignale PS4.



Når jeg nu kigger igennem tidligere indlæg i den gamle vs tråd, så er nogle mennesker, der burde gå helt amok nu. De kunne i hvert fald ikke tidligere tåle opskaleringer, skæve resolutioner eller framerates, der ikke er konstante (og helst 60fps)


Spillene er vel heller ikke opgraderet/patchet til Pro endnu ??
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 12. nov 2016 16:50

Det skulle de da gerne være, hvis ellers playstation.blog er til at stole på

Men som Slim er inde på længere oppe, så har Pro heldigvis sin egen secret sauce i form af "enhanced" 16-bit half-float understøttelse. Ikke at det i sig selv er specielt hemmeligt eller nyskabende, men man kan altså ikke tage en 100kr seddel, rive den midt over, og så påstå, at man har 200kr :lol:

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... es-machine
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Elgaard » 12. nov 2016 18:30

IkkNico skrev:Her synes jeg, at det er værd at bemærke, at non-native og opskalerede resolutioner er OK for DF, det har det vist ikke altid været, bla. blev SF battelfront omtalt som blurry 720p.


Opskalering er en ligegyldig debat. Det betyder ingenting, men er bare en ren nødvendighed hvis du har et TV der kører en højere opløsning end spillet bliver rendered internt i konsollen. Kan konsollen ikke opskalere, så gør TV'et det.

Den eneste opløsning der betyder noget, er den som grafikkortet renderer spillet i, for det er den der sætter begrænsningen for detaljegraden - og hvis den opløsning hedder 720p, så vil slutresultatet være blurry, og det kan ingen mængde af opskalering ændre på. Er udgangspunktet til gengæld 1080p eller måske 1440p, så er det opskalerede slutreslutat også langt bedre.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster