Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Bavi » 24. aug 2016 18:14

tue69 skrev:Bare lige et mindre indspark. Tænd og sluk knappen er også ændret på de nyeste almindelige ps4 modeller. Jeg skiftede konsol og jeg er glad for de nye knapper. De ser ikke så flashy ud men de fungerer godt.


Hvis knapperne er gode nok til Tue, er de også gode nok til mig.
Jeg sadler hermed om! Ihh hvor er det en pæn konsol og hold da op nogle smarte ikke-så-flashy knapper. :)
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 24. aug 2016 20:27

Ha ha. Nu tordner salget i vejret. Jeg har blot ventet på at kunne komme med ovenstående anbefaling.

Jeg må dertil indskyde at jeg overordnet set er enig i at det ligner en budget udgave frem for en egentlig slim:)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 7. sep 2016 20:14

Det kan egentligt godt være, at Sony har lavet et klogt valg med PS4 Pro.

I stedet for at kaste sig ud i en ny konsolgeneration, så laver man en Xbox 360 Elite-pendant og fastholder, at man "opgraderer" i generationen frem for at kalde det en ny konsol.

Det bliver spændende at se, hvad Microsofts Scorpio projekt vælger at gøre. På sin vis kan der være noget at hente ved at sige, at man er den første i en ny konsolgeneration, men omvendt set kan man risikere at blive kørt over blot et par år efter.

Jeg bryder mig dog fortsat ikke om den nuværende udvikling, hvor konsollerne har flere varianter i samme generation. Men jeg er sgu også en gammel mand :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 7. sep 2016 20:29

PlayStation 4 Pro. Puh, jeg tror de får svært ved, at sælge den maskine. Det ser flottere ud, men det er godt nok meget begrænset hvor 'flottere' det ellers bliver. Hvorfor skulle man punge 3000,- ud for en ny PS4, samt smide en helvedes masse penge på 4k TV for de små visuelle opgraderinger? Ingen snak om fps eller andet, og så vidt jeg kan forstå lider PS4'ern under fps-problemer i nogen spil, og sekvenser.

Ud fra Reddit osv. er folk hellere ikke begejstret og publikummet i salen er ret dødt. Virker til Sony presser 4k frem for hurtigt. Man skal være godt blød i bolden for at gide punge penge ud for det her på dag 1. Ja, selv år 1.

Og ja, selv hvis Xbox havde gjort det samme ville mit råd være, at købe en Gaming PC i stedet for.

EDIT: Hahaha ham fra Activision. "There's nothing quite like call of duty" - Håber Battlefield 1 smadre dem i salgstal.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 7. sep 2016 20:30

tue69 skrev:Det kan egentligt godt være, at Sony har lavet et klogt valg med PS4 Pro.

I stedet for at kaste sig ud i en ny konsolgeneration, så laver man en Xbox 360 Elite-pendant og fastholder, at man "opgraderer" i generationen frem for at kalde det en ny konsol.

Det bliver spændende at se, hvad Microsofts Scorpio projekt vælger at gøre. På sin vis kan der være noget at hente ved at sige, at man er den første i en ny konsolgeneration, men omvendt set kan man risikere at blive kørt over blot et par år efter.

Jeg bryder mig dog fortsat ikke om den nuværende udvikling, hvor konsollerne har flere varianter i samme generation. Men jeg er sgu også en gammel mand :)


Nu så jeg desværre ikke Sonys event, men er det ikke en konsol tilsvarende Xbox One S som de har annonceret? Med 4K til film og HDR?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 7. sep 2016 20:34

Morten Skou skrev:Nu så jeg desværre ikke Sonys event, men er det ikke en konsol tilsvarende Xbox One S som de har annonceret? Med 4K til film og HDR?


Hold da kæft du har da ret, ud over at der, så vidt jeg kan se, er 4K til spil.

I så fald ved jeg ikke hvor smart det er. Det er nok for at købe noget tid frem til Xbox Scorpio præsentationen, da man kan pakke "Neo-konceptet" ind som værende PS4 Pro... Måske, det er lidt konspiratorisk, men jeg tror at Scorpio tog Sony på sengen.

CaptainKicker skrev:PlayStation 4 Pro. Puh, jeg tror de får svært ved, at sælge den maskine. Det ser flottere ud, men det er godt nok meget begrænset hvor 'flottere' det ellers bliver. Hvorfor skulle man punge 3000,- ud for en ny PS4, samt smide en helvedes masse penge på 4k TV for de små visuelle opgraderinger? Ingen snak om fps eller andet, og så vidt jeg kan forstå lider PS4'ern under fps-problemer i nogen spil, og sekvenser.

Ud fra Reddit osv. er folk hellere ikke begejstret. Virker til Sony presser 4k frem for hurtigt. Man skal være godt blød i bolden for at gide punge penge ud for det her på dag 1. Ja, selv år 1.

Og ja, selv hvis Xbox havde gjort det samme ville mit råd være, at købe en Gaming PC i stedet for.


Ja jeg ved sgu snart heller ikke. For mig er 4K lidt en mærkelig størrelse på konsol-fronten. Jeg frygter at de første forsøg bliver noget mak.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 7. sep 2016 20:37

YES! Så blev PS4 præsentationen sgu lige efterårets højdepunkt. Skide være med de nye konsoller, men Mass Effect Andromeda gameplay!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 7. sep 2016 20:38

tue69 skrev:
Ja jeg ved sgu snart heller ikke. For mig er 4K lidt en mærkelig størrelse på konsol-fronten. Jeg frygter at de første forsøg bliver noget mak.


Altså, jeg har det lidt sådan, at det ser da lovende ud. Men Watch Dog 2 ser ikke meget bedre ud end Xbox One-versionen af GTA V.

Går folk virkelig så meget op i, at sandbunkerne er detaljeret, og at en gut har en detaljeret træls orange farve på hans trøje? Er det virkelig 15.000 kroner værd? Det nye Call of Duty bliver ikke bedre end MW2 fordi, at stjernehimlen er 4k "omfg so beautiful"...
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 7. sep 2016 20:42

CaptainKicker skrev:
tue69 skrev:
Ja jeg ved sgu snart heller ikke. For mig er 4K lidt en mærkelig størrelse på konsol-fronten. Jeg frygter at de første forsøg bliver noget mak.


Altså, jeg har det lidt sådan, at det ser da lovende ud. Men Watch Dog 2 ser ikke meget bedre ud end Xbox One-versionen af GTA V.

Går folk virkelig så meget op i, at sandbunkerne er detaljeret, og at en gut har en detaljeret træls orange farve på hans trøje? Er det virkelig 15.000 kroner værd? Det nye Call of Duty bliver ikke bedre end MW2 fordi, at stjernehimlen er 4k "omfg so beautiful"...


Det er jo nok den samme gamle sang om opløsning (EDIT: den kan godt læses på flere måder kan jeg se herefter, men det jeg mente var at jeg er enig i ovenstående. Høj opløsning er ikke nødvendigvis lig med høj kvalitet).

Man skal selvfølgelig dog huske på, at 4K ikke indebærer en 15.000 investering længere - det halve er efterhånden brugbart. Men hvis det er 3.500 til en ny konsol hvert 4. år, samt spil, diverse abonnementer og TV-grej, så bliver det da en halvdyr fornøjelse.

Det ændrer ikke på, at jeg er lidt lunken ved det her opgraderingsværk. Det er lidt en glidebane.

Nu blev det så offentliggjort, at HDR vil blive tilgængeligt på samtlige PS4-konsoller via en firmware-opdatering. Det var da altid noget.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 7. sep 2016 20:50

Oooog det bliver omkring 3000,-

Hold nu op en mellemfinger til folk der har købt PS4 indenfor de sidste par år. Virker til, at det her måske var konsollen de skulle have udgivet ved launch? Men igen, hvorfor ændre noget, når det sælger. 40 millioner, hvilket er mere utroligt end flot, siger jo alt. Man kan tillade sig mere. Ingen snak om fps, INTET om specs, lyder den som et fly der letter, hvor meget strøm den bruger, og hvordan det gavner gameplay. Kun flottere solstråler, og detaljeret Spiderman-kostumer.

Vi behøver ikke snakke om udseendet. Kan godt være mange var efter den orginale Xbox One, men holy shit PS4 Pro ser forfærdelig ud.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 7. sep 2016 20:52

For mig er det store spørgsmål, om Microsoft og Sony begge har forsøgt at købe sig noget tid med udgivelserne af Xbox One Slim og PS4 Pro. De minder lidt om hinanden, hvor Slim har mere lagerplads og størrelsen til sin fordel, mens Pro har 4K til gaming. Formålet virker dog som at være det samme: Køb tid til Scorpio og Neo så MS og Sony kan ligge og lure hinandens specs af.

Medmindre Pro selvfølgelig var Neo.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf ALIE » 7. sep 2016 20:55

Mass Effect \:D/ glæder mig til at spille det på Xbox one og så igen på Scorpio. Sorry Sony bruger bare ikke Ps4 nok til en opgradering giver mening.

Nåde ikke at se det men sagde de noget om hvor meget stærkere den bliver i sammenligning med hvad vi ved om Xbox Scorpio.

Edit pro er vel Neo ellers giver intet mening. Der var jo en slim ved siden af den? Eller var det originalen
Senest rettet af ALIE 7. sep 2016 20:57, rettet i alt 1 gang.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 7. sep 2016 20:56

Så er Moderator fanboyen på banen .. gotta love it :) wuuhuuu

Men ja, det er jo bare Sony's svar på en Xbox One S .. må dog erkende at jeg er vildere med Xbox designet på den front. Men som med Xbox One, så beholder jeg min PS4, ingen grund til update ..

Nu kommer HDR jo også til den nuværende konsol via firmware upgrade =D>

Men mon ikke Scorpio allerede bliver kørt over til E3 2017, når det viser sig at Neo æder den og udkommer holiday 2017 :mrgreen: Et eller andet skal de jo gøre

Billede
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 7. sep 2016 20:59

ALIE skrev:Mass Effect \:D/ glæder mig til at spille det på Xbox one og så igen på Scorpio. Sorry Sony bruger bare ikke Ps4 nok til en opgradering giver mening.

Nåde ikke at se det men sagde de noget om hvor meget stærkere den bliver i sammenligning med hvad vi ved om Xbox Scorpio.

Edit pro er vel Neo eller giver intet mening


Pas. Kan se at andre sites fortæller at Neo er Pro. Så er bolden på Xbox's banehalvdel i min optik og den ligger godt til en scoring. Jeg holder dog fortsat fast i min egen konspiration med at det IKKE er Neo, og at der kommer noget nyt til E3 næste år. Men hvad ved jeg :D

Den skulle have en dobbelt så hurtig GPU og VR kompatabilitet. Det var det eneste spec-mæssige jeg fangede ud over HDR.
Senest rettet af tue69 7. sep 2016 21:00, rettet i alt 1 gang.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 7. sep 2016 20:59

Moderator-fanboy? Hvad er jeg fanboy af? Jeg anbefaler en gaming PC, og siger, at hvis Microsoft havde en Xbox One Pro, så havde jeg haft samme reaktion. Kom nu op på hesten. :-)

By the way.

Billede
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster

cron