Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 12:01

At udgive den før vinteren 2019, synes jeg i hvert fald er at røvrende forbrugeren. Personligt tror jeg mest på 2020.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 12:39

Noget andet er udviklerne. Hvis PS5 udkommer i 2018, vil det betyde at udviklerne er i gang med launch titlerne. Ikke kun exclusives. Og det tror jeg ærlig talt ikke de vil finde sig i. PS4eren har solgt godt, men der er satme stadig mange, der ikke har taget springet endnu. Og annoncerer de PS5 til E3, vil disse folk skippe PS4eren fuldstændigt. Og folk der overvejer at opgradere til PS4 Pro vil nok også tænke en ekstra gang. Det virker som den dårligste salgsstrategi i mands minde. Samt en røvpuling af forbrugere og udviklere. Ærlig talt er Sony nok mest interesserede i at høste nogle år endnu. De tjener jo også styrtende på deres exclusives.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 10. sep 2016 12:48

Ifølge flere kilder kommer PS5 i slutningen af 2019. Det tror jeg altid har været meningen.
Microsoft har været nød til at udgive en ny konsol i 2017, grundet (forholdsvis) dårlige salgstal.
PS4 Pro har også været på skemaet længe før annonceringen af Scorpio til E3, så det er ikke et forsøg på at komme MS i forkøbet, men simpelthen bare at forlænge denne generation indtil 2019.

For mig bliver PS4 Pro ikke så aktuel - hvis jeg kan få en god indbytningspris for min PS4 skifter jeg, men ellers venter jeg til 2019. Scorpio har ikke noget jeg ikke kan få på PC - ihvertfald ikke nogle af de spil jeg er interesseret i, så min Xbox One bliver heller ikke skiftet ud.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 13:14

2019 er også ok. Men lad os nu liiiiige tage rygter med et gran salt. Jeg ved ikke, om du kan huske hvor mange år i træk at PS4'eren rygtedes at udkomme i sin tid. Tror det var 4-5 år i træk inden den egentlig udkom. Så jeg håber fortsat på 2020 eller derefter. 2018 er uacceptabelt dog.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 10. sep 2016 15:14

Forskellen fra den her generation til den tidligere, er at hardwaren virker hurtigere "gammel" end tidligere generation. Hvis man forventer 6 år for denne generation vil PS5 i 2019 give mening og så passer det også præcis med at PS4 Pro udkommer halvvejs i generation.

Men altså de kunne lige så godt kalde PS5 for PS4 Pro Pro, fordi modsat de tidligere generationer så ser jeg ikke at der kommer de store skift i arkitektur. Nu hedder det x86(PC) arkitektur i lang tid, hvilket betyder nye konsoller får fuld bagudkompatibilitet og udviklerne skal ikke ud og opfinde den dybe tallerken hver gang der kommer en ny "generation". De kalder den naturligvis PlayStation 5 dog, for at fortælle der kommer et stort hop i hardware.

Spørgsmålet er om Microsoft mener Scorpio er et stort nok hop til at kalde den Xbox One 2. Hvis man kigger på hoppet fra Xbox 360 til Xbox One, så er det faktisk et lignende hop de tager fra One til Scorpio. Så det ville ikke overraske mig, hvis denne generation for Microsoft stopper når Scorpio udkommer, men hvis den er fuldt bagudkompatibel og nye spil virker med begge konsoller, så det vel heller ikke et problem.

Fremtiden lugter af vi får konsoller hurtigere, men man er ikke helt så bundet som før, så man kan godt hoppe en enkelt konsol over.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 10. sep 2016 16:15

Lord Beef Jerky skrev:Det tror jeg du har misforstået. Xbox One S er en afløser for Xbox One - ligesom PS4 Slim er det for PS4. De synes, det var sært at annoncere noget så lang tid i forvejen.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... nouncement


Det kan du selvf. havde ret i. Jeg ser dog One S som en noget større opgradering end PS4 slim er. Da PS4 slim kontra den nuværende PS4 kun er opgraderet på wifi delen når vi kigger hardware....

Jeg kan på ingen måder se formålet i at opgradere min PS4 til en PS4 slim, men kunne sagtens se formålet i at bytte min One ud med en One S, hvis det ikke var fordi de havde annonceret en Scorpio.

Så jeg har ikke misforstået noget når jeg siger jeg synes det er underligt at annoncere en Scorpio samtidigt med en One S. Men du kunne jo ikke vide at jeg snakker om egen personlig mening.
Senest rettet af Slimjay DK 10. sep 2016 16:33, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 10. sep 2016 16:32

Fuck it .. vi køber det hele :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 16:58

Microsoft har uden tvivl gjort deres Slim mere attraktiv end Sony. Jeg overvejede også kort at opgradere. Sony har jo bare valgt, at udgive en discount PS4 med deres Slim. En lidt anden strategi end Microsoft. Either way - jeg holder mig nok bare til Scorpio og måske Pro - skal dog lige se den i action før jeg beslutter mig.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Krisgebis » 10. sep 2016 19:12

Nu udskiftes ejerskabet af de overlegne multiplatform titler snart og sammen med det, vil store mængder af gamere nu også skifte holdning om en grafisk overlegenhed har betydning eller ej.

Jeg var faktisk overrasket over, at Sony pressede SÅ meget på, hvad angår 4K ved deres annoncering. De har selvfølgeligt også TV de gerne vil sælge, men tænkte de havde set den bitre respons overfor Microsofts 4K snak, og kommet på bedre tanker. De har sandsynligvis goodwill'en til at kunne blive taget seriøst.

Ud fra kilderne (som tidligere er blevet bekræftet) og Microsoft annoncering, så svarer Scorpio til Sonys Pro/Neo, så det bliver ingen ny generation eller hvad der ellers spekuleres i. Udstyr og spil bliver stadig forlæns- og baglæns-kompatible (som med Neo).
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 10. sep 2016 19:41

Lord Beef Jerky skrev: Sony har jo bare valgt, at udgive en discount PS4 med deres Slim. En lidt anden strategi end Microsoft.

Aaah det er ikke korrekt. Slim er på alle leder og kanter en bedre maskine end den originale PS4.
Den er MEGET lydløs, mere lydløs end PS4 C modellen og Xbox One S. Den bruger meget lidt strøm, i nogle tilfælde halvt så lidt som den originale PS4 udgave og så har den fået tilføjet 5Ghz Wifi support. Den kommer med en opdateret Dualshock 4 controller, den er mindre (ikke at det betyder meget) og den har fysiske knapper, wooo!
Så bestemt ikke en discount version, men den skulle have været prissat på 250$, når man tænker på den ikke har 4K upscaling og 4K blu-ray support som Xbox One S.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 20:18

Nu snakker jeg rent økonomisk. Den er, så vidt jeg har forstået, billigere end den oprindelige PS4 - derfra ordvalget. Og så ser den også ekstremt billig ud. Ligner noget crap der går i stykker, bare man kigger på den =)
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 11. sep 2016 08:33

Lord Beef Jerky skrev:Nu snakker jeg rent økonomisk. Den er, så vidt jeg har forstået, billigere end den oprindelige PS4 - derfra ordvalget. Og så ser den også ekstremt billig ud. Ligner noget crap der går i stykker, bare man kigger på den =)

På den måde. Så jo set på prisen, ja så er det en discount model :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Blade Dk » 12. sep 2016 15:36

Nogen der ved hva gamestop "gir" for den originale xbox one når man sælger til dem
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mike JezZ » 12. sep 2016 15:43

Blade Dk skrev:Nogen der ved hva gamestop "gir" for den originale xbox one når man sælger til dem


Det variere, så det bedste du kan gøre er at ringe til dem ,eller gå derned med dit habengut og få det vurderet.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 12. sep 2016 18:49

Mener det er ca. 1000 kr i bytte eller 700 kontant.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron