Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 26. maj 2016 15:47

Mike JezZ skrev:Jeg synes mange misforstå konceptet. Hvorfor føler i jer tvunget til at købe den nyeste konsol? Hvis i er tilfredse med den i har, hvorfor så købe en ny?

Fordi med ny hardware, dør den "gamle generation" hurtigt ud, og så er man tvunget til at købe ny konsol, hvis man vil have de nyeste spil.
Det her er jo blot en smart måde for Sony og MS at halvere en konsolgeneration på ... og det mest uhyggelige er at folk labber det i sig (derfor min Apple reference i første indlæg). De eneste der har fordel af dette er producenterne.

Konsoller har alle dage stået for nytænkning og innovation, og PC handler om æstetikken. Spil som Samba de Amigo, Seaman, Just Dance og et uendeligt antal andre originale koncepter, havde aldrig set dagens lys på PC. En konsol er ikke uddateret efter 3-4 år, da grafik ikke er dens force. De bedste og sjoveste spil kommer ofte efter det 4. år, hvor udviklerne har opnået intimt kendskab til maskinerne, og der er overskud til at få alle de nye ideer med.
Med 8. generation er fokus lige pludselig flyttet over på opløsning og framerate, hvilket har betydet en lang række remaster/remakes, og ikke så mange nye ideer, og det er hvad vi primært får for fremtiden med de her korte konsolgenerationer.

Hvis folk virkelig vil have ultra høj opløsning, så burde de købe en PC. den kan de så opgradere hvert 2-3. år, hvis de vil bibeholde Ultra settings i alle deres spil.

Så nej, dette handler ikke om jantelov, det handler om en for mig at se slutbrugerfjendtlig forretningsmetode
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+4

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Rasbred » 26. maj 2016 17:06

Jeg skal have begge :) men kan jeg ikke stemme :P
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 26. maj 2016 17:49

Mike JezZ skrev:
JohnH skrev:Så køb dog en pc, hvis i så gerne vil opgradere hvert halve år...... ;-)



Jeg købte en PC for et år siden der stadig kan køre alle spil på Ultra :)

Hvorfor må folk ikke have et valg, fordi du ikke vil ha det?

Bliver din oplevelse ødelagt af at andre får bedre hardware end dig? Suk med den jantelov :roll:


Det siger du bare fordi du har en PC. Du var skidesur i hele tiden du havde en xbox one som det primære.

#jantelov #HvornårKommerFullHD #HambarrøgTilAften
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 26. maj 2016 18:11

Rasbred skrev:Jeg skal have begge :) men kan jeg ikke stemme :P

Ups, den tænkte jeg slet ikke over
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Dinz » 26. maj 2016 18:17

IkkNico - jeg kan sagtens se hvad du mener, men ligegyldigt hvor meget du prøver, så får du mig aldrig overbevist om at en konsol ikke er uddateret efter 3-4 år. 360'eren haltede edermagerme de sidste par år, fordi udviklerne hele tiden ville presse bedre, og bedre grafik og performance ud af noget hardware der mildest talt ikke kunne klare opgaven. Det resulterede i spil med direkte uspillelige, voldlaggende sekvenser så snart der skete lidt for meget på skærmen og generelt bare dårlig framerate. Hvis man kun vil spille Just Dance & LEGO, så er det heller ikke et issue.. nødvendigvis.. det er bare ikke alle der vil det.
Selv min X1 kan have det tungt i diverse sekvenser allerede, på trods af (de fleste?) spil kun kører 30FPS og mildest talt ikke har voldsomt imponerende grafik.

Hvadend man vil det eller ej, så udvikler vores samfund altså bare i en retning hvor forbrugerne i højere grad forlanger produkter med bedre udseende og højere performance. Det gælder alt, lige fra telefoner til brødristere, cykler og computere. Det hele skal gå hurtigere, se bedre ud og køre mere gnidnigsfrit. Så selvfølgelig følger Microsoft / Sony også med. Det er helt naturligt at de prøver at leve op til nogle af de urimeligt høje krav forbrugere efterhånden stiller til deres produkter.

Jeg syntes det er en arrogant holdning at have, at folk bare må købe PC, hvis de vil have flotte spil der kører ordentligt. Der er sgu nok en grund til at de i første omgang ikke har købt en PC (hvis valget da har stået mellem de to). Det er to fuldstændig anderledes oplevelser man får, to forskellige platforme, med hver deres spil og hver deres publikum.

Jeg er fløjtende ligeglad med om spillene kører med ultra settings, men jeg forlanger af min konsol at den kan levere en tidssvarende, tilfredsstillende grafik og performance. Derfor syntes jeg bestemt det er nødvendigt at konsollerne indgår i en ny cyklus hvor der hvert 3-4 år bliver foretaget hardware opgraderinger.
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 26. maj 2016 18:23

Jeg er begyndt at acceptere at mit 20+ års partnerskab med Sony er ved vejs ende. Hvis rygterne om generation 2.0 er rigtige, så vil jeg hellere bruge min sparsomme gamer-tid på en PC klasket på TV´et.

Så må det koste dét mere, men dette her gider jeg ikke rigtigt. Jeg accepterer nemlig også fint en dårligere grafik for et stabilt gameplay. Hvilket denne generation ikke kan pryde sig af, og med potentielt 4 platforme at optimere til #-o
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221

+3

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 26. maj 2016 20:07

Dinz skrev:Jeg er fløjtende ligeglad med om spillene kører med ultra settings, men jeg forlanger af min konsol at den kan levere en tidssvarende, tilfredsstillende grafik og performance.

Ser vi bort fra at det har bare aldrig været konsollens lod, og at tiderne åbernbart ændrer sig, så taber konsolejerne alligevel.
Uanset hvor meget du opgraderer din konsol, så vil den aldrig kunne levere grafik på linie med en PC, eller tidssvarende, som du selv siger. Hvad er tidssvarende? Sammenligner du med PC?
Det første år kan dette måske lade sig gøre, hvis du virkelig betaler kassen for sidste nye hardware som skal specielbygges ned i en kasse med et Xbox eller Sony logo på, men ellers vil PC med sin modulære opbygning (i hvert fald indeni) altid have en fordel.

Det er et kapløb som konsollen har tabt på forhånd, med mindre producenterne laver konsollerne modulære, dvs. du kan købe en ny grafik enhed, du kan plugge ind i stedet for den gamle. Det er dog en superdyr løsning ifht at købe et nyt grafikkort til din PC (igen special design), og det vil reducere din konsol til en andenrangs PC, fordi det aldrig bliver lige så godt som "den ægte vare" (altså det er ikke en PC).

Med 3-4 års konsolcyklusser og et helt misforstået fokus på kræfter, forstærkes konsollens status som en andenrangs PC, fordi grafik og framerate altid vil hænge efter alligevel. Køb en PC til 6500kr, og så et lækkert nyt grafik kort til 1500kr efter 3-4 år, og så vil din opløsning, detaljegrad og framerate til hver en tid slå konsollen ... og du vil have betalt præcis det samme.

Derudover ryger al innovation ud til højre, mens vi drukner i en lind strøm af remakes og remasters.
Konsoller er netop alternativet til os, der er ligeglade med grafik (uanset om den er ultra eller tidsvarende). Det skal bare være nemt. Slut dyret til TVet, sæt spillet i med det rigtige logo og spil. her er ingen bekymringer om drivers, om specs er gode nok mm. Det er det man betaler for; nem tilgængelighed, og ingen bekymringer de næste mange år. Lidt ligesom at købe et TV.

Jeg kan simpelthen ikke se at Scorpio eller Neo på nogen måde kommer andre end producenterne og deres aktionærer til gode ... Når alt er sagt og skrevet, så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at disse nye maskiner vil sælge som varmt brød
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf VIC » 26. maj 2016 20:18

Dinz skrev:...360'eren haltede edermagerme de sidste par år, fordi udviklerne hele tiden ville presse bedre, og bedre grafik og performance ud af noget hardware der mildest talt ikke kunne klare opgaven....

Njaah, du skal måske også lige sammenligne den grafik man så i de første X360 med dem man så mod slutningen. Der skete godt nok en stor forbedring. I starten var det jo ikke meget bedre end Xbox/PS2 grafik, men så lærte udviklerne ad udnytte hardwaren bedre.
Med en refresh cycle på 3-4 år, så starter du med middelmådig hardware (ifht. en high-end pc) og når aldrig at realisere det fulde potentiale, da udviklerne ikke får presset den til det yderste.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf JohnH » 26. maj 2016 20:49

IkkNico skrev:
Derudover ryger al innovation ud til højre, mens vi drukner i en lind strøm af remakes og remasters.
Konsoller er netop alternativet til os, der er ligeglade med grafik (uanset om den er ultra eller tidsvarende). Det skal bare være nemt. Slut dyret til TVet, sæt spillet i med det rigtige logo og spil. her er ingen bekymringer om drivers, om specs er gode nok mm. Det er det man betaler for; nem tilgængelighed, og ingen bekymringer de næste mange år. Lidt ligesom at købe et TV.



Det er nemlig derfor jeg er glad for min Xbox, ingen driverproblemer, spillet virker når man starter det , sætter det i (for det meste ihvertfald, og hvis det ikke er et COD-spil ) .
Selvfølgelig er det flot med et spil i 4K og +60 fps, det er bare urealistiske specs man skal op i for at kunne køre det, og det koster kassen! Er sgu godt tilfreds med det vi har set indtil videre på den de nuværende konsoller.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Dinz » 26. maj 2016 22:02

IkkNico skrev:Uanset hvor meget du opgraderer din konsol, så vil den aldrig kunne levere grafik på linie med en PC, eller tidssvarende, som du selv siger. Hvad er tidssvarende? Sammenligner du med PC?


Jeg har på intet tidspunkt sammenlignet med en PC, eller hvad man få banket ud af sådan en sag. Jeg er helt klar over at det til en hver tid er en dårlig deal at købe konsol hvis man vil have den sprødeste grafik. Det var sådan set overhovedet ikke det min kommentar omhandlede.
Derudover forstår jeg simpelthen ikke hvorfor I bliver ved med, gang på gang at sammenligne en konsol med en PC. Det giver umiddelbart ikke ret meget mening.

Tidssvarende.. Ja.. hvad fa'en er det.. Det jeg mener er jo i virkeligheden bare at der fra år til år, sker en udvikling i grafikken, ligesom vi så det på X360. Jeg vil bare gerne undgå at spiludviklerne går i stå med grafik og tiltag, fordi de ikke har råstyrke nok at arbejde med.

Hvis det ender med at konsollerne kun har en livssyklus på 4 år, så holder de (I manges tilfælde) stadig længere end de fleste meget dyrere brugsgenstande vi render rundt med (TV, computer, telefoner osv).

IkkNico skrev:IkkNico skrev:
Derudover ryger al innovation ud til højre, mens vi drukner i en lind strøm af remakes og remasters.
Konsoller er netop alternativet til os, der er ligeglade med grafik (uanset om den er ultra eller tidsvarende). Det skal bare være nemt. Slut dyret til TVet, sæt spillet i med det rigtige logo og spil. her er ingen bekymringer om drivers, om specs er gode nok mm. Det er det man betaler for; nem tilgængelighed, og ingen bekymringer de næste mange år. Lidt ligesom at købe et TV.


Jeg tror ikke på at innovationen bliver tilsidesat, bare fordi der oftere kommer ny hardware. At der kommer en frygtelig masse remakes lige nu? Det er bare en trend. Den skal såmen nok dø hen igen. Men spilproducenterne har nogle gode spil i porteføljet som forbrugerne efterspørger. De bruger så de huller der er op til release af deres egentlige spil, til at introducere remakes. Det er sådan set meget smart. Så bliver interessen for serien holdt ved lige. Jeg tror til gengæld ikke der bliver tilsidesat projekter, til fordel for at lancere remakes.
Men hvad mener du egentlig når du skriver innovation? For det er umiddelbart lige så udefinerbart som tidssvarende :P
At det skal være nemt og bare fungere, det kan vi godt blive enige om. Men derfor kan man jo godt udvikle nogle spil der ser fornuftige ud og stemmer overens med brugernes forventninger (nej, her sammenligner jeg ikke med en PC eller 4K opløsning).

Der er selvfølgelig mange holdninger til hvad en konsol skal være. Men et alternativ til folk der er ligeglad med grafik? Det syntes jeg bestemt ikke de er (måske med undtagelse af Wii). Lige så langt jeg kan huske tilbage har det handlet om flot grafik (Sega Mega Drive, PSX, N64), flydende gamplay og dét at man endelig fik gjort gaming mere mainstream ved at føre det ind i stuerne. At der senere så er kommet ekstra innovative accessiories i form af kinect, just dance måtter, wii skateboard osv. det er jo bare en bonus. Men som jeg ser det, så er det hele kommet ud af en vision om at give en god og nem gaming oplevelse, med den flottest mulige grafik. Det at der nu kommer flere kræfter som spiludviklerne kan lege med, oftere end der tidligere har gjort, det må da være en gave. Så er der mere råderum til at få ført nogle af alle deres sindssyge idéer ud i verden som tidligere måske ikke har været mulige grundet mangel på råstyrke.
Senest rettet af Dinz 26. maj 2016 22:09, rettet i alt 2 gange.
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Dinz » 26. maj 2016 22:05

VIC skrev:Njaah, du skal måske også lige sammenligne den grafik man så i de første X360 med dem man så mod slutningen. Der skete godt nok en stor forbedring. I starten var det jo ikke meget bedre end Xbox/PS2 grafik, men så lærte udviklerne ad udnytte hardwaren bedre.
Med en refresh cycle på 3-4 år, så starter du med middelmådig hardware (ifht. en high-end pc) og når aldrig at realisere det fulde potentiale, da udviklerne ikke får presset den til det yderste.


Ja du har helt ret. Der skete ekstremt meget gennem årene for den kære X360. Men de sidste 1-2 år begyndte den at have ret mange problemer med laggende sekvenser og lav framerate. Det var ihvertfald sådan jeg oplevede det :-)
At de nye konsoller ikke når at blive presset til det yderste, det har jeg det egentlig fint med. Så er der da en lille chance for at vi kan få et nogenlunde flydende gameplay :-)
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf JohnH » 26. maj 2016 22:09

Dinz skrev:Derudover forstår jeg simpelthen ikke hvorfor I bliver ved med, gang på gang at sammenligne en konsol med en PC. Det giver umiddelbart ikke ret meget mening.



Både Xbox One og PS4 er jo faktisk pc'er, og Xbox One kører jo nu også på Windows 10.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Dinz » 26. maj 2016 22:14

JohnH skrev:
Dinz skrev:Derudover forstår jeg simpelthen ikke hvorfor I bliver ved med, gang på gang at sammenligne en konsol med en PC. Det giver umiddelbart ikke ret meget mening.



Både Xbox One og PS4 er jo faktisk pc'er, og Xbox One kører jo nu også på Windows 10.


Jebus. Så fordi der sidder en motor i både en traktor og en sportsvogn, så får man samme oplevelse af begge kørtøjer? og har købt dem til samme formål? Konsoller og PC'er er simpelthen ikke det samme. Forskellig oplevelse, målgruppe og spiltyper.
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf JohnH » 27. maj 2016 06:04

Dinz skrev:
JohnH skrev:
Dinz skrev:Derudover forstår jeg simpelthen ikke hvorfor I bliver ved med, gang på gang at sammenligne en konsol med en PC. Det giver umiddelbart ikke ret meget mening.



Både Xbox One og PS4 er jo faktisk pc'er, og Xbox One kører jo nu også på Windows 10.


Jebus. Så fordi der sidder en motor i både en traktor og en sportsvogn, så får man samme oplevelse af begge kørtøjer? og har købt dem til samme formål? Konsoller og PC'er er simpelthen ikke det samme. Forskellig oplevelse, målgruppe og spiltyper.


Jaja, sådan var det engang, men f.eks. Xbox One er jo faktisk en pc, spillene kan spilles på pc eller konsol, da de begge kører på Win 10, indmaden i Xbox One er jo ikke andet end en mellemklasse pc. Xbox 360 havde specielle chips m.m., det har den nuværende ikke.

Dem der har Xbox One og PS4 , de spiller jo det samme på dem som de ville på pc, tidligere var konsollerne mest til partyspil (kinect), børnespil mm. , sådan er det ikke mere.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Dinz » 27. maj 2016 06:46

JohnH skrev:Jaja, sådan var det engang, men f.eks. Xbox One er jo faktisk en pc, spillene kan spilles på pc eller konsol, da de begge kører på Win 10, indmaden i Xbox One er jo ikke andet end en mellemklasse pc. Xbox 360 havde specielle chips m.m., det har den nuværende ikke.

Dem der har Xbox One og PS4 , de spiller jo det samme på dem som de ville på pc, tidligere var konsollerne mest til partyspil (kinect), børnespil mm. , sådan er det ikke mere.


Sådan er det da i høj grad stadig (heldigvis). Ellers er jeg da af den opfattelse at man køber en konsol af de forkerte årsager. Der er stadig rigeligt med lækre spil du ikke kan spille på PC så som fx Uncharted, Destiny, Gears of War 4, Halo 5 mm. Man køber jo en definitivt anderledes spilopledelse ved at købe en konsol, der i meget højere grad kan være til glæde for hele familien ifht. en PC. Det er måske lidt for genereliserende at sige, at folk kun vil spille det samme som på PC, eftersom flere af de store titler, der virkelig kan trække nye konsolejere til, er konsol exclusive. Jeg vil da vove den påstand at langt de fleste også ejer en PC/Mac hvorpå de også har muligheden for at få PC oplevelsen. Alligevel køber de en konsol, for at få en helt anden spiloplevelse.. og selvom hardwaren i høj grad ligner PC'ernes mere og mere, så er det stadig custom udviklet CPU og GPU der bliver benyttet (ihvertfald i X1).
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster