Xboxlife forum

Windows 10, hvad synes I?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf CaptainKicker » 30. jul 2015 16:12

Gik lige i Football Manager 2015, og det virkede som om det ikke kørte optimalt. Da jeg gik ud af spillet, var skærmindstillingen helt tåbelig. 1024 x 7-og et eller andet fremfor 1980.. Hvorfor gør den det?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Jay » 30. jul 2015 16:46

jeg har godt nok ik fået mit win 10 i nu, efter som den har prøvet 5 gange ved godt nok ikke lige hvorfor jeg ik kan få min. :(
Jay
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Odense


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf A42Merlin » 30. jul 2015 18:20

Jay skrev:jeg har godt nok ik fået mit win 10 i nu, efter som den har prøvet 5 gange ved godt nok ikke lige hvorfor jeg ik kan få min. :(


Heller ikke mig :shock:
jeg havde ellers håbet med at en surface pro 2 ville være en af de første til at få win10 :(
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf fodbod1232 » 30. jul 2015 19:45

A42Merlin skrev:
Jay skrev:jeg har godt nok ik fået mit win 10 i nu, efter som den har prøvet 5 gange ved godt nok ikke lige hvorfor jeg ik kan få min. :(


Heller ikke mig :shock:
jeg havde ellers håbet med at en surface pro 2 ville være en af de første til at få win10 :(


https://www.microsoft.com/da-dk/softwar ... /windows10
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf ALIE » 30. jul 2015 20:21

Har været i beta siden starten.
Har ikke haft andet ind gode oplevelser, men jeg har vandmærke på nu, support siger det er en fejl og burde gå væk nu hvor det er officielt ude.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf movern » 30. jul 2015 21:40

CaptainKicker skrev:Gik lige i Football Manager 2015, og det virkede som om det ikke kørte optimalt. Da jeg gik ud af spillet, var skærmindstillingen helt tåbelig. 1024 x 7-og et eller andet fremfor 1980.. Hvorfor gør den det?


Har du opdateret grafik-driveren?
movern
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: København S


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Jay » 30. jul 2015 22:37

ALIE skrev:Har været i beta siden starten.
Har ikke haft andet ind gode oplevelser, men jeg har vandmærke på nu, support siger det er en fejl og burde gå væk nu hvor det er officielt ude.

ohhh nice med det link som stod her på i en besked, det er nu i gang med at hente win 10 ned nu weee
nu håber jeg så bare den kan installer det også :) må vente og se hva der sker [-o<
Jay
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Odense


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf KingHans » 31. jul 2015 00:01

hvor fanden finder man xbox appen?
KingHans
Niveau 4
 
Indlæg: 335


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf CaptainKicker » 31. jul 2015 02:48

KingHans skrev:hvor fanden finder man xbox appen?


Den var under "Oplev og undersøg" ved mig, når du klikker Windows-ikonet.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf morten p » 31. jul 2015 09:23

Indtil videre kører alle programmer bedre eller lige så godt efter opgraderingen. Min computer er faktisk gået fra at slet ikke at kunne køre autodesk maya brugbart, til at køre det uden problemer. Om det så er fordi Windows 10 gør det bedre eller fordi jeg har fået 2016 versionen af maya i stedet for 2015 ved jeg ikke :p

Det eneste problem jeg har er at når jeg åbner stifinderen eller andre programmer, så er der en lille forsinkelse på at den reagerer, men det er også en gammel computer efterhånden ;)
morten p
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf VIC » 31. jul 2015 10:00

KingHans skrev:hvor fanden finder man xbox appen?

Du kan også bare søge efter den i søgefeltet ved siden af 'Start-menuen'.
Og derefter pinne den til proceslinjen
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Cloudy » 31. jul 2015 10:43

fodbod1232 skrev:
A42Merlin skrev:
Jay skrev:jeg har godt nok ik fået mit win 10 i nu, efter som den har prøvet 5 gange ved godt nok ikke lige hvorfor jeg ik kan få min. :(


Heller ikke mig :shock:
jeg havde ellers håbet med at en surface pro 2 ville være en af de første til at få win10 :(


https://www.microsoft.com/da-dk/softwar ... /windows10



Andre der har problemer som jeg.

Har prøvet at installere både med win 7 og win 8 key og får bare besked om den ikke er brugbar til trods for at begge er lovlige versioner. Win 8 er købt digitalt.
[URL=https://www.trueachievements.com/gamer/Erathia96][IMG]https://www.trueachievements.com/gamercards/Erathia96.png[/IMG][/URL]
Cloudy
Niveau 7
 
Indlæg: 3727
By: Broager, Sønderborg


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf VIC » 31. jul 2015 11:04

Cloudy skrev:Andre der har problemer som jeg.

Har prøvet at installere både med win 7 og win 8 key og får bare besked om den ikke er brugbar til trods for at begge er lovlige versioner. Win 8 er købt digitalt.


Hvis jeg forstår dig ret, så kan det ikke lade sig gøre. Du kan ikke bare installere Win10 clean og bruge en 'gammel' Win7/8 key. Du skal have det originale OS installeret med den gyldige key og så køre en upgrade. Under installationen bliver din gamle key 'konverteret' til en Win10 key og du kan så lave en clean install med den nye nøgle.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Cloudy » 31. jul 2015 11:14

VIC skrev:
Cloudy skrev:Andre der har problemer som jeg.

Har prøvet at installere både med win 7 og win 8 key og får bare besked om den ikke er brugbar til trods for at begge er lovlige versioner. Win 8 er købt digitalt.


Hvis jeg forstår dig ret, så kan det ikke lade sig gøre. Du kan ikke bare installere Win10 clean og bruge en 'gammel' Win7/8 key. Du skal have det originale OS installeret med den gyldige key og så køre en upgrade. Under installationen bliver din gamle key 'konverteret' til en Win10 key og du kan så lave en clean install med den nye nøgle.


Jeg har skam både win7 og win 8.1 installeret på forhånd og prøver at køre en upgrade men uden held.
[URL=https://www.trueachievements.com/gamer/Erathia96][IMG]https://www.trueachievements.com/gamercards/Erathia96.png[/IMG][/URL]
Cloudy
Niveau 7
 
Indlæg: 3727
By: Broager, Sønderborg


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Erroneus » 31. jul 2015 11:40

Hvis man bruger deres værktøj til at lave en USB nøgle, så vil den tjekke om ens maskine er godkendt til opgradering og oprette et unikt hardware id. Det hardware id bliver så uploadet til Microsoft og hvis man så installerer en frisk Windows 10 på samme maskine, så vil den tjekke online for hardware-id'et og ens Windows 10 vil blive aktiveret.

http://winsupersite.com/windows-10/how- ... -activated
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron