Xboxlife forum

Windows 10, hvad synes I?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Morten Skou » 29. jul 2015 20:21

Jeg er netop gået i gang med at installere den fulde udgave af Windows 10 - godt nok som en virtuel maskine, men tænkte at jeg ville prøve det af. Er dog i tvivl om jeg har plads nok, den skrev noget med 60GB, men nu må vi se.

Billede

Eneste tip jeg kan komme med lige pt. er, at I skal huske at slå Wi-Fi deling fra. Ellers skulle Windows 10 automatisk dele jeres Wi-Fi kodeord med folk fra jeres kontaktliste i Outlook, og det er der nok ikke så mange der har lyst til.

Opdateringen fra Windows 8 til Windows 10 er jo i øvrigt ganske gratis det næste år.

Hvad synes I er de fedeste nye ting?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf mortnDK » 29. jul 2015 20:41

Det virker virkelig lækkert og strømlinet, kører vildt lækkert til trods for jeg mangler SSD diske. Og den nye Xbox app er dælme lækker!
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf tue69 » 29. jul 2015 20:47

Hvad i alverden er årsagen til at man vælger at lave en så latterlig feature som at dele wifi med hele outlook listen? Det lyder fuldstændigt hovedløst.

Udover det så lyder det da lovende! Glæder mig til at få det hentet og prøvet. Det er en fed service Microsoft sender i hænderne på os, og endda uden at betale en krone :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf BuBubbi » 29. jul 2015 20:52

Venter med Win 10 til jeg får købt en lidt større SSD.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Morten Skou » 29. jul 2015 21:06

Det kører overraskende godt på den virtuelle maskine på min Macbook Air:
Billede

tue69 skrev:Hvad i alverden er årsagen til at man vælger at lave en så latterlig feature som at dele wifi med hele outlook listen? Det lyder fuldstændigt hovedløst.


Ja, jeg fatter heller ikke helt hvad de har tænkt - særligt når det er slået til som standard åbenbart. At de automatisk antager, at man stoler på alle man har i sin kontaktbog, det fatter jeg ikke.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Theis Jensen » 29. jul 2015 21:18

Det kører stabilt og hurtigt, men alle programmer der følger med Windows 10 er ikke mulige at bruge, hvis man opgradere fra en mindre lovlig udgave af windows 7/8. ;)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Callista » 29. jul 2015 21:23

jeg venter lige til weekenden med at knalde det på maskinerne herhjemme.. men tror da lige jeg vil prøve at installere det på en pc imorgen og se hvad det er for noget ;)
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Morten Skou » 29. jul 2015 21:34

Argh.. fordi jeg kører det som delt netværk internt på min Mac, så kan jeg selvfølgelig ikke fange min Xbox One fra Xbox One Smartglass. og så er Windows 10 jo ikke meget værd ;)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Callista » 29. jul 2015 21:50

Hvad bruger du til at køre den virtuelle pc.. VMWare f.eks kan du bare ændre den til at gå ud gennem dit netkort
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Morten Skou » 29. jul 2015 21:55

Callista skrev:Hvad bruger du til at køre den virtuelle pc.. VMWare f.eks kan du bare ændre den til at gå ud gennem dit netkort


Jeps Fusion og der er fint hul igennem, skal bare lige omkonfigurere til at den får sin egen IP i stedet for en intern IP i vmwaren kun :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf citysleeps » 29. jul 2015 22:39

@Morten Skou

Gider du (har du sikkert planer om alligevel) at teste stream af Xbox One til Mac igennem Windows 10 og så melde tilbage med dit indtryk? Er spændt på hvordan det virker:-)
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Henrik_s » 29. jul 2015 22:56

Det er super fedt!

Jeg er meget positiv, synes det køre godt, ser lækkert ud og har de funktioner der skal til.

Xbox streaming køre virkelig godt! thumbs up MS!
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840

+1

Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf VIC » 30. jul 2015 07:20

tue69 skrev:Hvad i alverden er årsagen til at man vælger at lave en så latterlig feature som at dele wifi med hele outlook listen? Det lyder fuldstændigt hovedløst.


Altså, som jeg forstår det, så er det ikke noget med, at dine kontakter modtager en mail med din wifi kode i eller sådan noget. Det er nok nærmere sådan, at Windows modtager koden 'bag kulissen, sandsynligvis i et hashed format, så koden aldrig er synlig eller kendt for nogen. Kan godt til dels se det smarte for private, da man så ikke skal til at bede om wifi koden, når man er på besøg hos bekendte.
Der hvor det er pænt farligt er hos virksomheder, hvor man måske har flere hundrede på sin kontaktliste, som måske ikke lige skal have adgang til firmaets wifi, men der burde så gerne være en it-afdeling som får det slået fra på alle maskiner, sandsynligvis gennem nogle policies.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf tue69 » 30. jul 2015 07:42

VIC skrev:
tue69 skrev:Hvad i alverden er årsagen til at man vælger at lave en så latterlig feature som at dele wifi med hele outlook listen? Det lyder fuldstændigt hovedløst.


Altså, som jeg forstår det, så er det ikke noget med, at dine kontakter modtager en mail med din wifi kode i eller sådan noget. Det er nok nærmere sådan, at Windows modtager koden 'bag kulissen, sandsynligvis i et hashed format, så koden aldrig er synlig eller kendt for nogen. Kan godt til dels se det smarte for private, da man så ikke skal til at bede om wifi koden, når man er på besøg hos bekendte.
Der hvor det er pænt farligt er hos virksomheder, hvor man måske har flere hundrede på sin kontaktliste, som måske ikke lige skal have adgang til firmaets wifi, men der burde så gerne være en it-afdeling som får det slået fra på alle maskiner, sandsynligvis gennem nogle policies.


Jo jo jeg er som sådan godt klar over, at det næppe er noget der bliver skiltet med direkte på ens profil, men selv MS bør vel vide, at når noget er tilgængeligt, også "bag kulissen", så kan det findes. Selv MS er ikke sikret på det område.

Derudover kan jeg ved et hurtigt kig på det som MS beskriver som værende min outlook-kontaktbog konstatere, at der findes personer, som jeg har haft en mailudveksling på 2-3 mails med for år tilbage, måske i forbindelse med noget handel på dba. Jeg er godt klar over, at det selvfølgelig er min egen opgave at rydde op i min outlook-kontaktbog, men der må jeg nok erkende, at jeg ikke havde forestillte mig, at man pludseligt åbnede min wi-fi for kontaktpersoner. Nå, men den er jo ikke længere at den kan slås fra, men det var da rart at blive gjort opmærksom på det fra Skou.

Mine gæster må finde sig i at spørge efter koden fremadrettet :)

Jeg kan bedre se det fra firmaernes side, såfremt man har mulighed for at begrænse det til dele af kontaktbogen. Såfremt det tæller alle Outlook-kontakter, så tvivler jeg på at det er noget der vil blive brugt i firmaer, da har en større kundeflade.

Men jeg er sgu også en gammel og paranoid stodder efterhånden! :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf VIC » 30. jul 2015 07:56

@tue69: Vi er som sådan enige langt hen ad vejen. Jeg synes som sådan det er en udmærket ide, men den er måske ikke implementeret helt rigtigt. At den bare dækker alle i ens kontaktbog er måske lidt overkill. Hvis det i stedet dem man havde angivet som 'foretrukne/favoritter' ville det give lidt mere mening. Og for virksomheder ville det nok give mest mening, hvis man gav kontakter adgang til et gæste-netværk. Ellers ville det blive et sikkerheds-helvede for it-administratorerne :-)
Men det kan jo være der er/kommer et administrations tool, så man får mere indflydelse på det.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron