Xboxlife forum

XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf IkkNico » 20. jun 2015 11:50

Som de fleste vist godt ved, så annoncerede MS til E3 2015 bagud kompatibilitet for XB360 spil på XBO. Denne feature er så fed, at jeg synes den fortjener sin helt egen tråd, hvor vi kan samle al viden og info.



I det følgende forudsættes det, at XB360 spil der omtales er en del af XBO b/c programmet (for ikke at skulle tage dette forbehold igen og igen).


Generel info
B/c er en MS udviklet emulator, der kan afvikle Xbox 360 spil på Xbox One. App'en er indtil videre kun i beta fasen, og er derfor kun tilgængelig for preview medlemmer. Der er ikke annonceret en officiel udgivelse for "almindelige" XBO ejere endnu, men der skulle blive åbnet for alle senest til julen 2015.
Hvis man bare ikke kan vente på denne julegave, kan man jo bede om en invitation til preview programmet i XO preview invite-tråden.


Officiel side
Den officielle XBO bagud kompatibilitets side er her: http://www.xbox.com/da-DK/xbox-one/back ... patibility
Bemærk den er stadig kun på engelsk


Hvordan virker b/c?
Et billede siger mere end 1000 ord, og en film siger mere end 1000 billeder, så her vil jeg lade Major Nelson og Bill Stillwell få ordet.



Man kan altså spille alle XB360 spil direkte på sin XBO, forudsat at spillet er en del af b/c programmet. Den enkelte udvikler eller udgiver afgør om et spil skal tilføjes programmet.

Derudover skal spillet være knyttet til brugerens gamertag, ex. være købt digitalt på XB360 eller selve disc'en skal sidde i XBO drevet. Ja, det betyder, at man nu gå ned i den lokale GameStop, købe et brugt XB360 spil (for en slik) og gå hjem og spille det på sin XBO. Eller man kan logge på sin 360, købe et spil digitalt og derefter spille det på sin XBO (ikke dumt hvis man har downloadet en masse GwG titler de sidse par år). Tredje mulighed er at købe 360 spillene direkte på xbox.com, derefter er de knyttet til dit gamertag, og kan downloades i b/c app'en.


Online og b/c
XB360 spillere kan spille med og mod XBO b/c spillere, og kan endda gå i party sammen, forudsat XBO spillerne sidder i party via b/c app'en.


Diverse
Performance:
Der er en performanceforbedring for nogle XB 360 spil, primært i form af mere stabil framerate. Dette skyldes at XB360 emulatoren har flere rå kræfter til rådighed end den fysiske konsol har (emulatoren afvikles på væsentligt bedre hardware).

Det er dog også set, at enkelte spil performer dårligere via b/c app'en end på XB360. Dette er foreløbigt kommet til udtryk i form af enkelte framedrops (1-2 frames) i et af de mere grafiktunge spil; Mass Effect. Dog ikke så slemt, at det påvirker spiloplevelsen.

Kinect (og USB):
Man kan IKKE benytte USB enheder eller Kinect med b/c app'en.

Gemte spil:
Gemte spil kan overføres fra XB360 til XBO. Man skal blot gemme sit spil på XB360 i skyen, hvorefter det bliver tilgængeligt på XB360 i b/c app'en. Jep, det betyder at man kan fortsætte sine spil fra 7. generation i 8. generation.

Guide til at gemme i skyen er her: http://support.xbox.com/da-DK/xbox-360/ ... save-games

Guld abonnement
Der kræves ikke Xbox Live guld abonnement for at kunne benytte b/c app'en, men det vil stadig kræve guld for at gøre brug af online dele, der kræver dette i XB360 spil.

Achievements:
Achievement er knyttet til dit gamertag, så alle achievements man har åbnet på sin XB360 er også åbnet via b/c app'en. Man kan (eller skal) altså ikke åbne achievement igen.


Tilgængelige spil (21)
I betaen er der foreløbig 21 spil tilgængelige. Når der åbnes for alle skulle dette tal (ifølge MS) være 100+
Mens vi venter, kan man stemme og/eller komme med nye ønsker til spil på uservoice: http://xbox.uservoice.com/forums/298503 ... patibility

Tilgængelige spil for preview medlemmer:

A Kingdom for Keflings
A World of Keflings
Alien Hominid HD
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
BattleBlock Theater
Defense Grid
Geometry Wars Evolved
Hexic HD
Jetpac Refuelled
Kameo
Mass Effect
N+
Perfect Dark
Perfect Dark Zero
Super Meat Boy
Toy Soldiers
Toy Soldiers: Cold War
Viva Piñata
Viva Piñata: TIP
Zuma


Kendte fejl (og mangler)
Sprog:
Hvis XBO står med dansk som sprog og lokation, så er Xbox 360 spillene på tysk.
Workaround er at skifte sprog og lokation til England eller USA (men dette besværliggør til gengæld køb fra Store)

Home Screen Tile performance:
Hvis man spiller et Xbox 360 spil i den store home tile på sin XBO, kan både lyd og billede forringes. For at forhindre dette bør b/c spil afvikles i fuld skærm.

ESRB vises ikke
Bemærk at ESRB skærmen ikke vises før spil i b/c app'en.

Langsom opstart
Efter Xbox 360 opstarts animationen kan der gå op til 15 sekunder før XB360 spillet loades. Bare vær tålmodig.

Kun US disce kan benyttes
Det er i preview kun muligt at benytte XB360 disce fra USA (NCTS). PAL disce virker KUN hvis de ikke er regionslåste (fx. Viva Piñata: Trouble in Paradise). Når b/c app'en åbnes for alle, er det planen at spil fra alle regioner supporteres.

FAG
Her prøver jeg at samle spørgsmål fra tråden, som det giver god mening, at smide i dette indlæg.

Skal 360 disken sidde i hver gang man skal spille feks.. Gears of war 2 eller bliver spillet "låst " fast til Xbox One efter download og disken således bilver overflødig ....?
XB360 spil disken skal sidde i XBOens drev, for at man kan spille via b/c app'en.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+5

Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf tue69 » 20. jun 2015 13:19

Superlækker sammenfatning af en superlækker feature, Nico! Tak.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf Snemonster » 20. jun 2015 14:27

Lyder fantastisk. Hvad så med sådan en som mig fx som aldrig har haft en Xbox 360. Kan jeg bare købe et spil digitalt (online), og så spille det på min Xbox one, hvis selvfølgelig det spil er på listen ?
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf IkkNico » 20. jun 2015 15:00

Snemonster skrev:Lyder fantastisk. Hvad så med sådan en som mig fx som aldrig har haft en Xbox 360. Kan jeg bare købe et spil digitalt (online), og så spille det på min Xbox one, hvis selvfølgelig det spil er på listen ?

Du kan ikke købe digitalt via b/c app'en. Der er du nødt til at købe en 360 disc og sætte i din XBO, eller købe en brugt 360, og så købe digitalt på den, og så hente spillet en gang til via b/c app'en på din XBO

Gav det mening?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf Snemonster » 20. jun 2015 15:20

Jep forstår hvad du mener... Det jo skod så :( Så kan jeg ikke bruge dette til noget som helst.
Hmm men kan jeg egentlig heller ikke i forvejen, da jeg egentlig helst vil have de X360 spil som er party spil med Kinect.
Men alt i alt, en SUPER fed feature fra MS må jeg sige...
Tak for info :)
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf Morten Skou » 20. jun 2015 15:26

IkkNico skrev:
Snemonster skrev:Lyder fantastisk. Hvad så med sådan en som mig fx som aldrig har haft en Xbox 360. Kan jeg bare købe et spil digitalt (online), og så spille det på min Xbox one, hvis selvfølgelig det spil er på listen ?

Du kan ikke købe digitalt via b/c app'en. Der er du nødt til at købe en 360 disc og sætte i din XBO, eller købe en brugt 360, og så købe digitalt på den, og så hente spillet en gang til via b/c app'en på din XBO

Gav det mening?


Jeg mener også, at man kan købe dem på Xbox.com? :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf IkkNico » 20. jun 2015 15:44

Morten Skou skrev:
IkkNico skrev:
Snemonster skrev:Lyder fantastisk. Hvad så med sådan en som mig fx som aldrig har haft en Xbox 360. Kan jeg bare købe et spil digitalt (online), og så spille det på min Xbox one, hvis selvfølgelig det spil er på listen ?

Du kan ikke købe digitalt via b/c app'en. Der er du nødt til at købe en 360 disc og sætte i din XBO, eller købe en brugt 360, og så købe digitalt på den, og så hente spillet en gang til via b/c app'en på din XBO

Gav det mening?


Jeg mener også, at man kan købe dem på Xbox.com? :-)

Fisk, men det giver god mening, hvis man kan ... og det ville jo løse Snemonsters problem
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf Morten Skou » 20. jun 2015 15:55

Man kan i alle tilfælde købe Perfect Dark f.eks.: (mener at det er den version der er tilgængelig?):
http://marketplace.xbox.com/da-DK/Produ ... 02584109c2
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf Aaliyahchili » 20. jun 2015 23:12

Skal 360 disken sidde i hver gang man skal spille feks.. Gears of war 2 eller bliver spillet "låst " fast til Xbox One efter download og disken således bilver overflødig ....?
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf BuBubbi » 20. jun 2015 23:15

Aaliyahchili skrev:Skal 360 disken sidde i hver gang man skal spille feks.. Gears of war 2 eller bliver spillet "låst " fast til Xbox One efter download og disken således bilver overflødig ....?

For at spille de 360 spil du ejer på skive, skal skiven selvfølgelig sidde i for at kunne spille dem på Xbox One.
Ellers ville man jo bare kunne låne et spil af en ven eller på biblioteket og så "eje" det efterfølgende.

De spil du har købt digitalt på 360'en kan man spille uden på Xbox One, såfremt de selvfølgelig kommer med i bagudkompatibilitets-halløjet.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf Slimjay DK » 21. jun 2015 00:42

Af kendte mangler i beta'en / preview er også at ikke alle PAL disk spil virker .. PAL spil virker kun hvis de ikke er region låst.

Viva Piñata: Trouble in Paradise er region free og skulle virke ;)


Q: Why are my Disc based copies of approved games are not working?

A: Currently we are only supporting game disc’s from the North America region. We are working on making all games available via disc. This will be fully supported when the program launches for everyone.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf IkkNico » 21. jun 2015 08:40

OP opdateret, tak Slin :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf Totepiccolo » 22. jun 2015 10:02

IkkNico: Hvordan overfører man så sin save data fra X360 til XOne, og får det til at virke på XOne? Tak :)
Totepiccolo
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf IkkNico » 22. jun 2015 11:01

Jeg har ikke selv b/c app'en, men som jeg forstår det, så skal du ...

1) På din XB360 gemme dine spil i skyen (guoide her: http://support.xbox.com/da-DK/xbox-360/ ... save-games)
2) Logge på din Xbo, og fra b/c app'en åbne dine gemte spil fra skyen.

Nogen der har prøvet dette må meget gerne komme med flere detaljer, så opdaterer jeg første post.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: XBO bagud kompatibilitet info (b/c)

Indlægaf JohnH » 22. jun 2015 13:13

Fandt lige lidt info om den tekniske del af det, lader til at MS har nogle troldmænd der kan udnytte hardwaren i Xbox One optimalt for at kunne køre X360 emulatoren optimalt på Xbox One ;-)

How Microsoft virtualised the CPU is where things get even more interesting - the notion of replicating a tri-core 3.2GHz PowerPC processor on a hex-core 1.75GHz cluster would surely have been a mammoth challenge. Well, as we understand it, the Xbox 360 CPU has two threads per core, and that threading is handled in a fairly primitive manner, with the processor effectively working as six 1.6GHz threads. If we had to guess, we'd say that the virtual machine assigns a thread to each x86 core and works from there.

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-xbox-one
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron