Xboxlife forum

Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC)?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC)?

Indlægaf Niculla » 29. apr 2015 13:11

I må vælge ét spil, og gerne komme med en forklaring på, hvad der præcis gjorde den oplevelse ekstra interessant. Fokus er på spillet og ikke en kamp mellem platforme. Det kan være der er nogle oversete perler imellem.

Personligt har jeg været rigtig glad for Forza Horizon 2, selvom det måske ikke ligefrem er en overset perle. Hele stemningen omkring et bilspil, og selve online-delen sad lige i skabet. Grafisk er det smukt og med et åbent landskab, som er en fornøjelse at drøne rundt i. Jeg har heller ikke prøvet det gamle Horizon, så skal ikke kunne sige, hvor ens de er. Jeg har dog sjældent prøvet et så gennemført bilspil.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+1

Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf CaptainKicker » 29. apr 2015 13:33

Jeg spiller det ikke mere men min må være Titanfall. Ekstrem hype, og en "konsol-sælger". Kan huske jeg ventede spændt på at kunne hente spillet, og jeg sad hooket foran skærmen i 2 måneder streg, fordi Titanfall var så fantastisk. Sjovt, innovativ, og smukt. Det føltes som et ægte "next-gen"-spil, og ikke mange andre XO, PS4- og Wii U spil har givet samme "wauw"-effekt. Selvom der sidenhen har været nogen rigtig prangende spil - bare ikke på Titanfall-niveau.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf tue69 » 29. apr 2015 13:37

The Last of Us: Remastered er nok min titel, men det tæller ikke rigtigt som current-gen.

Alien: Isolation var virkeligt godt og Shadow of Mordor virker lovende (har netop fået nallerne i det), men hidtil synes jeg at Outlast har været det bedste. Sublim lydside og ægte horror. Det har givet mig nogle gode timer!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf Scooter dk » 29. apr 2015 14:40

CaptainKicker skrev:Jeg spiller det ikke mere men min må være Titanfall. Ekstrem hype, og en "konsol-sælger". Kan huske jeg ventede spændt på at kunne hente spillet, og jeg sad hooket foran skærmen i 2 måneder streg, fordi Titanfall var så fantastisk. Sjovt, innovativ, og smukt. Det føltes som et ægte "next-gen"-spil, og ikke mange andre XO, PS4- og Wii U spil har givet samme "wauw"-effekt. Selvom der sidenhen har været nogen rigtig prangende spil - bare ikke på Titanfall-niveau.


Helt enig i alle dine synspunkter om spillet. Spillede Titanfall nonstop indtil gen10 var gennemført. Bedste fps jeg har spillet i mange år, hvis ikke det allerbedste overhovedet og faktisk også det eneste fps der er værd at spille efterhånden imo. Cod prøver bare at være en dårlig efterligning af titanfall og failer grumt. Battlefield har aldrig fanget min interesse.

Ser meget frem til Titanfall 2
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf IkkNico » 29. apr 2015 14:43

Titanfall Frontier Defense med Bruun og tante Helse.

De første 3 runder handler som regel mest om majsolie og svine hinanden til, og så i 4-5 runde taber vi, og ingen forstår hvorfor. Så får den lige et retry, hvor vi rent faktisk samarbejder og laver call-outs, inden hele seancen gentages i en ny runde.

Jeg har endnu BC2 på 360 oplevelsen til gode på XBO.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf A42Merlin » 29. apr 2015 15:05

Titanfall er min favorit. Det er stadig et spil jeg vender tilbage til. Jeg har nok brugt omkring 100 timer på den nu :)
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf spif2001 » 29. apr 2015 15:08

Diablo III: Ultimate Evil Edition - det er bare lækkert tidsfordriv :)

...men jeg satser meget på, at The Witcher III: Wild Hunt kommer til at blive min nye bedste oplevelse.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf Zt3pH » 29. apr 2015 15:12

Alien Isolation no doubt!

Titanfall som runner up. Den fedeste shooter i lang tid og den bedste MP oplevelse på den nuværende konsol.
Jeg synes bare at Alien har været klasser over alle andre spil. Ved dog heller ikke om det er en "rigtig next-gen" titel, men jeg spillede den kun på den nye generation, så det ligegyldigt hvad den bedste oplevelse for mit vedkommende indtil videre

Har stadig drømme om at gå rundt i mørke korridorer med en flammekaster med at for lidt brændstof på :(
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf Psymatiq » 29. apr 2015 16:06

Alien Isolation
Resident Evil Remaster
Outlast
Middle Eart: Shadow Of Mordor
Dying Light


Klart min top 5 den her gen so far

og har 63 spil på XB1
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf Redman DK » 29. apr 2015 16:21

Man ved bare at den her generation har startet sløvt, når alle spil nævnt indtil videre også fås til de gamle konsoller :P
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf citysleeps » 29. apr 2015 16:24

Jeg vil også tilslutte mig Alien Isolation. Eminent lydside, fantastisk design og et ganske intelligent spil.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf propagandapanda » 29. apr 2015 17:55

Middle-Earth: Shadow of Mordor er helt klart min bedste oplevelse, og tror den er gået under radaren for mange.

Ellers har jeg haft fornøjelse af Dead Rising 3, Sniper Elite 3, Forza Horizon 2 og Alien Isolation. Tildels Dragon Age: Inquisition som dog blev noget trægt i længden...

Spil der tilgengæld SKUFFER mig er faktisk nogle af de store titler, såsom Far Cry 4, Advanced Warfare og Sunset Overdrive....
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf Skillfulsheep » 29. apr 2015 18:08

Har ikke haft nogle ekstremt fede oplevelser med current-gen endnu. Glorie: Mesterhøvdingesamlingen må dog være min fedeste oplevelse (hvis den kan kategoriseres som ét spil). Årsagen hertil skyldes dels det nostalgiske element og dels gametplayet.
Skillfulsheep
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf Aaliyahchili » 29. apr 2015 18:36

Min fedeste spil oplevelse på X1 er Resident Evil HD, for mig er det stadig verden bedste spil og at det så er med bedre grafik, end da det udkom til ps 1 er jo bare lækkert...
Historien i resident evil er i sindsygt spændende og fangede mig lige med det samme og hold fast jeg blev forskrækket 1 x da hundene hoppede i gennem vinduet, en ting jeg stadigvæk husker efter alle disse år...
Mangler nu bare med et remake af resident evil 2 og 3.....
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Bedste oplevelse på nuværende generation (X1,WiiU,PS4,PC

Indlægaf Emilius » 29. apr 2015 18:48

Alien Isolation var godt. Rigtig godt. Glæder mig til at spille det igen. Det var virkelig flot (både grafisk og lydmæssigt) og stemningen var eminent.

Jeg har dog en fornemmelse af, at Dragon Age III kommer til at tage prisen, når jeg engang får det prøvet. ^^
Billede
Emilius
Niveau 4
 
Indlæg: 599


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster