Xboxlife forum

Xbox one tuner

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox one tuner

Indlægaf seiko1980 » 26. dec 2014 18:20

Hejsa, hvor har i købt jeres henne, og er der noget man skal være opmærksom nå man køber den i udlandet. .
seiko1980
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Kalundborg


Re: Xbox one tuner

Indlægaf Bavi » 26. dec 2014 21:51

Xbox's tyske store.

Du skal være opmærksom på, at den ikke er udkommet i DK endnu og mangler derfor i den danske menu. Ved at køre UK, bliver det derved ikke helt så optimalt som det er meningen med TV Tuneren.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox one tuner

Indlægaf ALIE » 27. dec 2014 03:30

Er intet blevet nævnt om dansk udgivelse :?:
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Xbox one tuner

Indlægaf JohnH » 27. dec 2014 09:19

ALIE skrev:Er intet blevet nævnt om dansk udgivelse :?:


Microsoft Danmark bekræfter overfor recordere.dk at de p.t. tester på tv-tuneren med henblik på en senere dansk lancering.

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... z3N5HzkyeF
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox one tuner

Indlægaf seiko1980 » 27. dec 2014 11:53

hej igen og tak for alle svarene :)

kan man godt skrive en dansk adresse ind i den tyske store?. og en anden ting,nå det så bliver lanceret i DK, skal man så have den danske tuner før det virker optimalt ??

m.v.h
Seiko
seiko1980
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Kalundborg


Re: Xbox one tuner

Indlægaf Bavi » 28. dec 2014 10:13

seiko1980 skrev:hej igen og tak for alle svarene :)

kan man godt skrive en dansk adresse ind i den tyske store?. og en anden ting,nå det så bliver lanceret i DK, skal man så have den danske tuner før det virker optimalt ??

m.v.h
Seiko


Ja. Dansk adresse er intet problem i den tyske store.

Hvad angår hvorvidt du skal have en dansk tuner, er det kun MS der kan vide det. Det kan næppe afvises at der kan forekomme enkelte ændringer til et dansk marked, selvom jeg finder det underligt hvis dette er tilfældet. Jeg har satset og købt en, derved håber jeg at det er et identisk produkt der bliver lanceret, når det kommer til Danmark. At kanalerne så også fint render igennem hvis boxen sættes til UK, taler jo så yderligere for, at det bliver et identisk produkt, der mangler blot at blive åbnet for softwaren under DK's sprogunderstættelse.

Men det virker alligevel ikke helt optimalt før den officielt er ude. Så vent hellere med at købe en. Hvis du altså ønsker din box skal stå til DKDK.
Så er du også sikret hvis der skulle ske ændringer på TV tuneren.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox one tuner

Indlægaf seiko1980 » 30. dec 2014 20:45

nu har jeg modtaget mit tuner, og har sat maskinen til uk, tog et postnummer fra london, og udbyder freeview. men jeg kan ikke se alle kanaler. er der en som kan sige hvad jeg gør forkert ?

/seiko
seiko1980
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Kalundborg


Re: Xbox one tuner

Indlægaf Gosche » 30. dec 2014 21:03

@Bavi. Har du kanalnumre på OneGuide?. Jeg har købt en tuner og har Yousee kabel tv i hovedstaden, men ingen kanalnumre, og heller ikke alle kanaler. Xboxen er sat til UK.
Kan vi få et eksempel på en opsætning der virker ? (UK postnr og udbyder)
På forhånd tak
/Gosche
Gosche
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Kongens Lyngby


Re: Xbox one tuner

Indlægaf Gosche » 30. dec 2014 21:06

Korrektion: Alle kanalnumre after tuning, viser kanal 0
/Gosche
Gosche
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Kongens Lyngby


Re: Xbox one tuner

Indlægaf Jakobsen » 31. dec 2014 00:25

Hej Gosche,

Jeg er selv på vippen til at bestille en så jeg ikke skal betale for YouSee's digitale boks. Hvilken programmer mangler du? Så vidt jeg har forstået det, så virker One Guiden ikke. Men kan du stadig skifte mellem programmerne? Og fandt du alle programmerne eller hvordan?
Jakobsen
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Xbox one tuner

Indlægaf Gosche » 31. dec 2014 17:45

Hej Jacobsen, Jeg har ikke gennemgået alle programmer og sammenlignet med dem jeg har på TV'et, men f.eks TV2 kan jeg ikke finde.
Jeg kan fint skifte mellem de kanaler der er der.
Det ville være rigtig dejligt, hvis en der har en fungerende opsætning, ville dele opsætnings informationerne med os :-)
/Mvh Gosche
Gosche
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Kongens Lyngby


Re: Xbox one tuner

Indlægaf LQkke » 9. jan 2015 18:20

Jeg har samme problem.

Oneguide virker ikke - dog kan den godt hente information om et specifikt program, når man ser det(?!) Alle kanaler står på nr. 0. Dette inklusivt alle de krypterede kanaler, jeg ikke har adgang til, hvilket er enormt uhensigtsmæssigt. Jeg har også oplevet, den brugte lydspor fra en kanal over billedet fra en anden kanal. Jeg går ud fra, dette er en følgefejl til faktummet, at alle kanaler har nr. 0.

Derudover er der fejl i billedet på nogle kanaler, når XBOXen står i 720p. Jeg har indrapporteret det til MS, som siger, de fikser fejlen inden længe.

Generelt mener jeg ikke, det kan anbefales at købe den endnu, og jeg har da også selv sluttet signalet fra og tilbage i TVet..
LQkke
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: Aarhus


Re: Xbox one tuner

Indlægaf Tbigum » 10. jan 2015 09:22

Har nu haft den i et par måneder nu, og den virker ikke optimalt herhjemme. Feks. Manglende kanaler, man er nød til at søge adskillige gange før den finder dem, og DR1 og 2 finder den uden problemer, men jeg kan ikke se dem, den skriver bare at denne kanal ikke er tilgængelig. EPG. Og oneguide virker heller, men det er fordi, at den ikke er lanceret herhjemme, så man kan vælge feks. yousee. Kanal-skift er også noget langsomt og streaming til smartglass, både på min Ipad og Nokia 1520, driller også en gang imellem, her kan man godt se, at det stadigvæk er et beta-produkt. Når/hvis den en gang kommer herhjemme og man kan vælge de Danske udbydere, så EPG. og oneguide virker + forbedret software til både smartglass og tuneren, så skal den nok blive et hit. Det sidste der så bare mangler, er muligheden for at optage.
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Xbox one tuner

Indlægaf seiko1980 » 12. jan 2015 16:10

Jeg går så ud fra der er ingen setup der virker.
seiko1980
Niveau 0
 
Indlæg: 19
By: Kalundborg


Re: Xbox one tuner

Indlægaf Zt3pH » 12. jan 2015 16:15

Oneguide er skam oppe i DK. Det virker fint hvis man f.eks har en boks igennem Yousee.
Brugbarheden af det kan man så diskutere, men virke det gør den :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron