Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Phimosis » 17. nov 2014 12:18

Er det helt oppe igen, så os i Danmark kan købe på ud us store over vores Xbox ?
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf BuBubbi » 17. nov 2014 12:38

silentdk skrev:Hvilken browser bruger I på iPad.


Safari......
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Blauwy » 17. nov 2014 14:26

Ved ikke om nogle andre har snakket med dansk support angående det her.
Men hende jeg snakkede med idag sagde at MS havde strammet gevaldigt op og det er med vilje metoden er blevet lukket. Hun "truede" mig med at jeg ville blive bannet hvis jeg ikke skiftede min location fra US til DK. Sagde jeg og mange andre har haft den stående siden US launch uden problemer og til det svarede hun at det var fra nu af de havde strammet op på det, og flere ændringer ville komme.

Om det er fis ved jeg ikke, men der kunne være noget om det når folk har problemer med at tilføje DK kort til US profiler.
Tyder på det ikke blot er en fejl, men er gjort med vilje.

Fandens nederen. Jeg får brugt min XB1 endnu mindre fremover kan jeg se.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf famulor » 17. nov 2014 15:18

Hvis microsoft banner folk for at være på US mister de en kæmpe del af deres brugere så tvivler på der bliver gjort noget ved det :)

Jeg ved ihvertfald at jeg ville hoppe direkte på ps4 hvis jeg blev banned.. Hell det er ligefør jeg ville overveje det hvis jeg mistede muligheden for at købe spil i US fuldstændig
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Blauwy » 17. nov 2014 15:32

Ja det sagde jeg også til hende. Det har jo været imod deres regler lige fra begyndelsen af, selvom andre supportere opfordrede en til at sætte location til US. Ingen blev bannet dengang. Hun var sikker i sin sag så gad ikke starte en kæmpe debat om at jeg ikke tror nogle bliver bannet overhovedet. Men det mente hun og det har hun da helt ret til.

Bliver da spændende at se om MS kommer med en officiel udmelding om hvad de har tænkt sig.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf iPwnd94 » 17. nov 2014 15:33

Are you closing the oppurtunity for buy at the US store, if your location is in Denmark? My name: Nicolai :)
you: at 15:07:58
And if so, why?

Maco: at 15:13:22
Hi there Nicolai. Regarding your question. Let me clarify it. First of all. From the TOU, customers are only allowed to purchase on there own marketplace. Its to avoid region issues that causes multiple problems that will impact on the customers account. If you want to purchase a game that is not on your region, you need to migrate the account to that region. But region migrations are limited to 4 times a year. And another reason why customers should only purchase games for there region is that purchasing on other regions is called geo-fencing.

Maco: at 15:14:46
Even though there is no region lock for xbox one consoles, this is technically for the game discs only. But since there is no region lock. Customers can change the local to the region they want to check the marketplace. But if customers tries to purchase the games on that marketplace, it actually violates the terms of use for Marketplace purchasing.

you: at 15:13:35
But we were advised to do that, when the Xbox hit the shelfs? So i dont understand why all of sudden, that we can´t do it anymore?

you: at 15:14:42
And it will hit many customers and maybe consider an different console, sadly..

Maco: at 15:21:43
It was not advised Nicolai. It was only for those who owns a console where xbox live services is not yet applied. But for regions where there is xbox live, we don't recommend them to purchase games on a US region. The reason for this is also with your bank. When you purchase a game that is not on your region. Your bank will notice that it does not match the currency and will block the next charge. The system only applies the block that your bank have done because there is a risk applied on the transactions.

you: at 15:19:38
Okay. So last thing: That is why we have trouble buying games, because you are fixing the problem with the purchases from different regions?

Maco: at 15:27:15
Yes. Our engineers are trying to fix that issue because buying games from different regions creates multiple regions associated to the account. This regions are not removable or can be deleted once a purchase was done. These causes issues like migration issues and transferring gamertags to another Microsoft Account. So we can't recommend to customers to purchase a game on a different region if xbox live services is good on his region. Only to those countries that xbox live is not yet provided are the customers that we recommend to change the region but should be the nearest region where xbox live is provided.

Så det ser ud til at de lukker det ned, desværre... Nå men, det bliver i hvert fald ikke digitalt jeg køber så.

(undskylder for mit skiftlige engelsk, og den lange tekst, her er en fiktiv "potato")
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf MutantFoodStamp » 17. nov 2014 16:42

Indtil de giver mig lov til at bruge engelsk som sprog med danmark som min lokation (ikke kun fordi jeg bedre kan lide engelsk men også så jeg kan bruge min Kinect fuld ud, for lad os indse det, stemmestyringen kommer aldrig til at fungere med dansk) så bliver min X1 på engelsk. Hvis jeg bliver tvunget til at købe spil fra den danske butik så må det være det, det kommer så bare til at betyde at jeg køber færre spil fra MS store.
100% - Shadow Complex, LOST: Via Domus, Harm's Way, Dead Rising 2: Case Zero, Pixar's UP, Avatar: TLA: TBE, Fight Night 3, Surf's Up, Minecraft, NFS: Most Wanted, Generator Rex, Kinectimals (WP), Far Cry 3, Far Cry 3: Blood Dragon, CoD 4: MW, CoD: MW2, CoD: MW3, CoD: Black Ops, SAW, Borderlands 2, UNO, LocoCycle (X1), Wolfenstein: TNO (X1), CoD:AW (X1), Forza Horizon 2: F&F (X1), Lego Batman 3: BG (X1), Murdered: SS (X1)
MutantFoodStamp
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Theis Jensen » 17. nov 2014 16:58

Nu har jeg ikke kinect, men jeg synes, at det er til grin, at selvom vi blev lovet dansk stemmestyring tilbage på xbox 360, så er det stadig aldrig kommet, og heller ikke på xbox one, hvilket jeg husker bl.a. var en af grundene til den meget lange udsættelse af konsollen i bl.a. Danmark. Så jeg forstår godt dem der lader den stå på et andet land.

Jeg køber mine spil på US store, men får de engang lukket helt ned, så har jeg heldigvis andre muligheder, ps4/fysiske skiver/købe færre spil/lege med min penis mv.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf BuBubbi » 17. nov 2014 17:18

Ja min forbliver nu på engelsk, ellers kan jeg jo lige så godt pakke Kinecten væk, og det nægter jeg.
Jeg bruger min rigtigt meget, og det ville da være trist at skulle undvære den.

Så må bare bruge min VPN når der skal handles spil. :)
Det gør heller ikke så meget, så besværligt er det heldigvis heller ikke.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Phimosis » 17. nov 2014 17:22

Er desværre lidt uheldig på det område, har et barn der spiller Skylanders, så får at få det på dansk, skal jeg have min i England, i stedet for Usa og det bliver mine spil absolut ikke billigere af :/

Men vil også sige jeg kan ikke have min på dansk, gider ikke glo på det og ja så det med at ens Kinect ikke virker helt 100% er også skidt.
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf CaptainKicker » 17. nov 2014 17:34

VENT... Man kan ikke bruge engelsk, hvis man skifter til den danske store?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Major Oblivious » 17. nov 2014 17:42

Jeg har ikke noget konstruktivt at bidrage udover... ØV.. Nu bliver det 100% ekslusive titler, som købes på XB1 nu. Godt være at det er imod deres ToU og vi snyder med nogle afgifter, men jeg betaler sku så meget skat i forvejen, så her var mit helle.. ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf MutantFoodStamp » 17. nov 2014 17:46

CaptainKicker skrev:VENT... Man kan ikke bruge engelsk, hvis man skifter til den danske store?

Nope, for at vælge dansk store skal man sætte sproget til dansk og så slår den automatisk stemmestyring fra.
100% - Shadow Complex, LOST: Via Domus, Harm's Way, Dead Rising 2: Case Zero, Pixar's UP, Avatar: TLA: TBE, Fight Night 3, Surf's Up, Minecraft, NFS: Most Wanted, Generator Rex, Kinectimals (WP), Far Cry 3, Far Cry 3: Blood Dragon, CoD 4: MW, CoD: MW2, CoD: MW3, CoD: Black Ops, SAW, Borderlands 2, UNO, LocoCycle (X1), Wolfenstein: TNO (X1), CoD:AW (X1), Forza Horizon 2: F&F (X1), Lego Batman 3: BG (X1), Murdered: SS (X1)
MutantFoodStamp
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf CaptainKicker » 17. nov 2014 18:45

OK, så jeg tog lige en snak med Xbox support, og her er nogen key-words jeg fik ud af det:

Jeg skrev vedrørende om accounts var i fare for bans, hvis de er i en "forkert region":

Maggie: at 18:28:25
No worries, your account is not in danger.


Så kom jeg ind på det med kredit-kort:

Maggie: at 18:29:25
The lock we put on a payment instrument is only to protect you from fraud.


Mike: at 18:30:42
So to break it down. I am allowed to have the Xbox set to US, as long I don't use my credit card for transactions?
Mike: at 18:31:16
And its ok, if I use pre-paid cards to make my digital purchases?

Maggie: at 18:31:20
Yes, Mike. That is fine.
Maggie: at 18:31:35
Yes. You are correct as well.




Jeg synes deres supporter taler i øst og vest. Hun kom i øvrigt ind på geo-fencing, hvilket hun mente var bedst, at man købte spil når de også var udgivet I ens egen region.

Alt i alt, jeg ændre min billing adresse til en ægte adresse. Jeg tager sgu ikke den risiko mere. Så må jeg sgu købe pre-paid cards fremover. Det går vel. Kræver vel ikke en US adresse?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Mike JezZ » 17. nov 2014 18:48

Nå nu er det slut med køb af spil på udgivelses dagen. 550 kroner for et spil Lol...

Godt man nåede Halo, så ved jeg hvad min xbox skal bruges til de næste mange år...
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 94 gæster

cron