Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Brandstrup » 24. feb 2016 15:48

AliBabah skrev:Er godt klar over det med nedbruddet, forsøgte både før, og efter.

Det med at "provokere" den, vil jeg prøve, for den blev ved med at gå ind på xbox.com/da-dk ..

Mht. at klare den over xboxen, skal jeg tænde for konsollen, og skifte konsollens region? Det har jeg nemlig ikke prøvet endnu.

Min VyprVPN er ved at udløbe nu, efter jeg har forsøgt som en sindsyg, så skal også til at finde et alternativ, til vyprVPN :(
Bruger nemlig free som kun giver 500 mb om måneden.

Jeg oplever også dette nogle gange. Men jeg lukker simpelthen hele min browser ned med cmd+q eller luk den via pc ved ctrl+alt+del og find processen til din browser. Derefter ved åbning af ny browser, virker det 100%. Jeg har så problemer med at mine cookies bliver gemt, så nogle gange når jeg vil besøge den danske uden at bruge VPN, så bliver den ved med at låse mig til Rusland eller Argentina, eller hvor jeg købte noget sidst :) Små problemer jeg gerne godtager, for at få billigere spil. OG min xbox er TÆNDT hver gang jeg har købt, den står dog til US, men mine downloads starter også altid automatisk
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf klarityDk » 24. feb 2016 15:57

Skal Xbox'en være sat til den argentinske store, eller er det ligemeget?
klarityDk
Niveau 3
 
Indlæg: 234
By: Holstebro


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf EagleConcept » 24. feb 2016 16:09

klarityDk skrev:Skal Xbox'en være sat til den argentinske store, eller er det ligemeget?


Som udgangspunkt nej. Du skifter region på nettet når du har logget ind.
UCOS Gaming™
EagleConcept
Niveau 4
 
Indlæg: 388
By: 3000 Helsingør


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Brandstrup » 24. feb 2016 18:34

klarityDk skrev:Skal Xbox'en være sat til den argentinske store, eller er det ligemeget?

Nej det er lige meget. Dit xboxlive logon er det som styrer dine spil og apps. Alle køb du laver, uanset om du er i DK, på ferie i udlandet "hvor man tager sin xbox med :)" eller snyder dig til dette via VPN, de bliver "låst" til din konto. Dvs, at alle spil altid vil være tilgængelige online klar til at blive downloaded i hele verden :)
Thumbs up til microsoft for dette!
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Phimosis » 24. feb 2016 19:25

Tænkte kan man bare hoppe rundt som det passer en, mellem de forskellige lande uden problemer ?
Har selv holdt mig til Usa, da jeg var lidt bange for at MS måske lagde mærke til en, og man derfor blev lukket ned!
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf DePeCHe DK » 24. feb 2016 20:39

Phimosis skrev:Tænkte kan man bare hoppe rundt som det passer en, mellem de forskellige lande uden problemer ?
Har selv holdt mig til Usa, da jeg var lidt bange for at MS måske lagde mærke til en, og man derfor blev lukket ned!

Den der lever stille, lever godt- eller noget i den retning :wink:
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Phimosis » 24. feb 2016 20:52

DePeCHe DK skrev:
Phimosis skrev:Tænkte kan man bare hoppe rundt som det passer en, mellem de forskellige lande uden problemer ?
Har selv holdt mig til Usa, da jeg var lidt bange for at MS måske lagde mærke til en, og man derfor blev lukket ned!

Den der lever stille, lever godt- eller noget i den retning :wink:


Haha! har din xbox også mistet alt dens interesse efter de lukke den sidste beta ;)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach

+1

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf klarityDk » 24. feb 2016 21:03

Phimosis skrev:Tænkte kan man bare hoppe rundt som det passer en, mellem de forskellige lande uden problemer ?
Har selv holdt mig til Usa, da jeg var lidt bange for at MS måske lagde mærke til en, og man derfor blev lukket ned!

Har også selv tænkte på dette, da man spare en masse penge på det :)
klarityDk
Niveau 3
 
Indlæg: 234
By: Holstebro


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf DePeCHe DK » 24. feb 2016 21:04

Phimosis skrev:
DePeCHe DK skrev:
Phimosis skrev:Tænkte kan man bare hoppe rundt som det passer en, mellem de forskellige lande uden problemer ?
Har selv holdt mig til Usa, da jeg var lidt bange for at MS måske lagde mærke til en, og man derfor blev lukket ned!

Den der lever stille, lever godt- eller noget i den retning :wink:


Haha! har din xbox også mistet alt dens interesse efter de lukke den sidste beta ;)

Hehe prøver at overleve til den 8. :wink:
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Bavi » 24. feb 2016 21:08

Phimosis skrev:Tænkte kan man bare hoppe rundt som det passer en, mellem de forskellige lande uden problemer ?
Har selv holdt mig til Usa, da jeg var lidt bange for at MS måske lagde mærke til en, og man derfor blev lukket ned!


Jeg har handlet i Rusland, Hong Kong, Singapore, USA, Canada, Brasilien og Argentina. Jeg har haft en ticket kørende angående Dying Light, da spillet var købt i Canada, regnede jeg også med at jeg skulle have the following DLC'et til 'amerikansk tid' og ikke europæisk som var nogle dage senere. Jeg havde endda købt Sæson passet i Danmark, så der var dobbelt op på statsborgerskabet... :) Der var ingen i processen der gryntede. Og hvorfor skulle de også det? De får deres penge, du får dit spil.

At du benytter VPN, kan lige så godt have noget med kryptering/videregivelse af info/forhindre logning at gøre. Det svarer jo til at hvis du rent faktisk befinder dig i Argentina og du derved har du mulighed for, at handle til priserne i det land du nu engang befinder dig i. Du bryder ingen love. Det højeste du kan komme ud for, er at du har forbrudt dig mod Microsofts aftale vedr. din brug af Xbox Live. Men sådan en aftale skal, for at være gyldig, være underkastet en individuel forhandling. Det kan jeg så på forhånd oplyse dig om, at det er den ikke.

Du bliver derfor ikke 'lukket ned'. Det vil være så meget op af bakke for Microsoft, hvis de sælger dig en vare som du ikke får adgang til. VPN eller ej. De har jo selv valgt at spil er regionsfri.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf klarityDk » 24. feb 2016 21:22

Det lyder sku nice :) men, hvilken adresse bruger du? Dine egen, eller en random adresse du har fundet på Google maps?
klarityDk
Niveau 3
 
Indlæg: 234
By: Holstebro


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Bavi » 24. feb 2016 21:31

klarityDk skrev:Det lyder sku nice :) men, hvilken adresse bruger du? Dine egen, eller en random adresse du har fundet på Google maps?


Jeg Googler et eller andet random hotel i den by jeg nu vælger at være i. Således får jeg adresse, telefonnummer, postnummer og whatnot.
Det skal man jo så også kun gøre en enkelt gang. For næste gang du så handler i Argentina, har Microsoft jo gemt dine data. Så det er kun første gang der er bøvlet.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf DePeCHe DK » 24. feb 2016 21:49

Bavi skrev:
klarityDk skrev:Det lyder sku nice :) men, hvilken adresse bruger du? Dine egen, eller en random adresse du har fundet på Google maps?


Jeg Googler et eller andet random hotel i den by jeg nu vælger at være i. Således får jeg adresse, telefonnummer, postnummer og whatnot.
Det skal man jo så også kun gøre en enkelt gang. For næste gang du så handler i Argentina, har Microsoft jo gemt dine data. Så det er kun første gang der er bøvlet.

Jeg "bor" altid kun på Hilton.
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev

+1

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf AliBabah » 25. feb 2016 01:40

Efter flere timers forsøg, igen i dag, har jeg sgu givet op.

Prøvede Tunnelbear, og Brasilien - det så ud til at virke hen ad vejen. MS sendte en mail om mistænkelig aktivitet på min konto osv. Dog endte jeg ud i samme gylle... "Brug en anden betalingsform"

Men tak for hjælpen gutter.
AliBabah
Niveau 1
 
Indlæg: 86
By: Rødovre


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Theis Jensen » 25. feb 2016 09:56

AliBabah skrev:Efter flere timers forsøg, igen i dag, har jeg sgu givet op.

Prøvede Tunnelbear, og Brasilien - det så ud til at virke hen ad vejen. MS sendte en mail om mistænkelig aktivitet på min konto osv. Dog endte jeg ud i samme gylle... "Brug en anden betalingsform"

Men tak for hjælpen gutter.


Jeg har indtil videre oprettet mit dankort på følgende shops:
Danmark
Rusland
Columbia
Argentina
USA

Min fremgangsmåde er som følger:
Tilgå xbox.com
Skift land i venstre hjørne i bunden
Smid en varer i kurven (stadig på pc'en)
Her bruger du en by, stat og zip-code, som passer sammen.
Nu er du oprettet i det pågældende land

Sæt nu den xbox til det land, som du vil købe fra
Tilgå xbox smartglass på din mobil gennem hola, hvor du vælger det samme land
Nu skal du ligge vareren du vil købe i indkøbskurven i smartglass, og dit gemte kort fra computeren vil nu forekomme som valgmulighed.

Held og lykke. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron