Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf jepsen80 » 17. nov 2014 21:32

famulor skrev:
jepsen80 skrev:
famulor skrev:Altså hvis det begynder at lyde sig at Microsoft banner folk for at købe spil i USA (eksempel) eller de gør det helt umuligt at købe derfra så er jeg desværre ret sikker på jeg går over til PlayStation :/ det ville være lidt trist


Det da lidt underligt, har man da mulighed for at købe spil på us psn store med dansk profil?


Man opretter en ekstra profil på ens ps4 (og siger profilen er i usa) og sætter den som primær og så kan ens sekundære konto (som er ens danske primære) spille samtlige spil købt via den "primære engelske" konto


Det samme kan du jo fra xboxen ved at sætte din us konto til homexbox.
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf dk_iceman » 17. nov 2014 21:51

famulor skrev:
jepsen80 skrev:
famulor skrev:Altså hvis det begynder at lyde sig at Microsoft banner folk for at købe spil i USA (eksempel) eller de gør det helt umuligt at købe derfra så er jeg desværre ret sikker på jeg går over til PlayStation :/ det ville være lidt trist


Det da lidt underligt, har man da mulighed for at købe spil på us psn store med dansk profil?


Man opretter en ekstra profil på ens ps4 (og siger profilen er i usa) og sætter den som primær og så kan ens sekundære konto (som er ens danske primære) spille samtlige spil købt via den "primære engelske" konto


ja det er altså nu stadig den samme måde når vi snakker køb.

jeg har nu brugt min US PSN konto til at spille med og også brugt den danske...

nu er det jo sådan at de danskere og andre lande der ikke har ville vente på XO kom officelt til landet, har måtte købe i F.eks. US store med deres import XO..

så chancen for at Microsoft banner din konto er slim to none.. de har jo selv sagt det var OK dengang
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Peteomagic » 17. nov 2014 21:54

Brugte Tunnelbear igår 16/11-14 og købte GTA V på xbox.com uden problemer. Det er downloaded og klar.
Peteomagic
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Mike JezZ » 18. nov 2014 08:10

Peteomagic skrev:Brugte Tunnelbear igår 16/11-14 og købte GTA V på xbox.com uden problemer. Det er downloaded og klar.


Forskellen er, at før måtte vi godt gøre dwt for ms. At de blokerer os betyder højst sandsynligt at de ikke vil ha det og kan måske få konsekvenser
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Phimosis » 18. nov 2014 08:15

Er også sikker på jeg sætter min fast til England, det kan jeg da i hvert fald forsvare
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Major Oblivious » 18. nov 2014 08:28

Phimosis skrev:Er også sikker på jeg sætter min fast til England, det kan jeg da i hvert fald forsvare

Eftersom at der er en dansk markedsplads, så køb fra England vil være et lige så stort brud som ToU som USA - men som det efterhånden er blevet nævnt en hel del gange, så er det temmelig svært for MS at bevise brud på deres ToU gennem prepaid-kort, da der ikke knyttes et kort til købet.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf citysleeps » 18. nov 2014 09:29

Brugte hola og smartglass til GTA, virkede fint første forsøg.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf fred7319 » 18. nov 2014 14:50

Nogen der kan forklare hvordan I gør? Jeg har en iphone og kan simpelthen ikke få det til at virke til GTA, men har dog fået det købt til dragon age.
Får bare en fejl besked: something went wrong.
fred7319
Niveau 4
 
Indlæg: 502


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf pede B » 19. nov 2014 10:10

@fred7319
Download tunnelbear og brug din almindelige browser. Jeg prøvede selv mange besværlige ting med Smartglass og Hola på mobil, og Hola i browser... intet virkede.

Med tunnelbear virkede det første gang. Husk at sætte dit land/sprog til US inde på xbox.com, og på selve xbox'en :)

Har også lige et hurtigt spørgsmål til folket - nu hvor jeg har købt GTA på US Store, så er der vel ikke noget problem med at sætte den på dansk igen? Det er lidt nemmere når man skal skrive beskeder og sådan :) men gider ikke installere 50gb igen, hvis der evt. skulle komme problemer..
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf solostah » 19. nov 2014 11:27

Jeg forstår ikke alt det postyr :) - Jeg køber Giftcards fra amazon indløser på xbox.com/us og vupti. Alt gøres over mobilen. Man kan selvfølgelig argumentere for at et enkelt klik på store er nemmere. Men syntes nu dette alternativ er meget nemt. Og fungere 100%
solostah
Niveau 0
 
Indlæg: 37
By: Aarhus


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf CaptainKicker » 19. nov 2014 11:45

solostah skrev:Jeg forstår ikke alt det postyr :) - Jeg køber Giftcards fra amazon indløser på xbox.com/us og vupti. Alt gøres over mobilen. Man kan selvfølgelig argumentere for at et enkelt klik på store er nemmere. Men syntes nu dette alternativ er meget nemt. Og fungere 100%


Bruger du din rigtige adresse, eller en falsk US?

Jeg kan ikke helt tyde om 60$ kort kun aktiveres på US gamertags, og hvad det indebære at være US gamertag.

Fordi jeg vil helst gerne af med den falske adresse, og så bare ty til kort - men er man US gamertag, hvis regionen er sat til US?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf solostah » 19. nov 2014 12:03

Altså jeg har bare ændret xbox til US. Amazon dog, skal du oprette en US bruger, altså navn, adresse m.v - Jeg brugte http://da.fakenamegenerator.com/ til oplysninger til amazon. Bruger mit Dankort, og der er ikke problemer. Har snakket med xbox support, og forklaret at jeg pt bor i USA, men skal hører om når jeg flytter til danmark igen efter uddannelse, stadig har mine spil som jeg har købt på US store. Og det har de svaret JA til.

Så i princippet er dine spil knyttet til din bruger, ligemeget om Det har skiftet lande navne. Det er hvertfald min opfattelse, og har endda udskrift af samtalen med xbox. Så de kan jo prøve at gøre noget ;)
solostah
Niveau 0
 
Indlæg: 37
By: Aarhus


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf solostah » 19. nov 2014 12:04

Dog er det vidst noget med at hvis du køber for store summer på amazon, feks køber du giftcards der er over 60$ Så er der chance for at amazon ringer til dig. Har ikke prøvet det, og et sted kan de også bare være ligeglad. Tror det er mere for at folk ikke får misbrugt deres kort der inde.
solostah
Niveau 0
 
Indlæg: 37
By: Aarhus


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf solostah » 19. nov 2014 12:11

CaptainKicker skrev:Jeg kan ikke helt tyde om 60$ kort kun aktiveres på US gamertags, og hvad det indebære at være US gamertag.



Ja de giftcards SKAL bruges når du har valgt US på xbox.com - Du skal bare ned og ændre land, derefter taster du koden. Og vupti så har du 60$ på din wallet på din boks. Ved ikke om selve boksen rent faktisk skal være sat til US. Men Det har jeg for en sikkerhedskyld. Da du kan risikere at de 60 $ ryger i et sort hul lol... Så hvis du bare sætter Boks til US (jeg bruger en adresse i delaware) Og laver en fake US bruger på amazon, indløser koden på xbox.com/US!!! Så er du good to go :)
solostah
Niveau 0
 
Indlæg: 37
By: Aarhus


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Theis Jensen » 19. nov 2014 23:59

Jeg brugte tunnelbear til køb af gtaV, men hvorfor bruger i andre giftcards fra bl.a. amazon.com? burde det skjule købet mere for microsoft eller hvad? For ellers fortsætter jeg da bare med med dankort, for det er da mange gange lettere.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron