Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2014 13:35

Zt3pH skrev:Jeg synes når jeg bruger Hola, selvom jeg har sat Iphone til US at alle priser på Smartglass står i DKK?
Hvordan kommer man omkring det?


Du skal være forbundet til din xbox one som også skal stå til us region... Så kommer der us priser på
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Zt3pH » 10. nov 2014 13:49

Jake242 skrev:
Zt3pH skrev:Jeg synes når jeg bruger Hola, selvom jeg har sat Iphone til US at alle priser på Smartglass står i DKK?
Hvordan kommer man omkring det?


Du skal være forbundet til din xbox one som også skal stå til us region... Så kommer der us priser på


aHH OK.

Troede lige jeg kunne tjekke det her fra arbejde :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf famulor » 10. nov 2014 16:37

Har microsoft meldt noget ud eller er vi ude i rene teorier?
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Zeh » 10. nov 2014 17:08

Det kan kun være rene teorier. Det er vildt som folk dømmer US storen ude. Det er en del lande som har problemer med storen. Selv nogle amerikanerer kan ikke købe på deres store. Og ikke alle danskere på købe på den danske. Slå nu koldt vand i blodet! En overskrift som denne tråds skaber mere forvirring end andet!
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf dbbuu » 10. nov 2014 17:20

Takker mange gange ;) Xbox'en gad ikke tage mod mit mastercard, efter jeg havde ændret til amerikansk, så købte et prepaid som du skrev. Den skrev dog fejl, da jeg prøvede at købe spil fra xbox.com, selvom jeg havde ændret land. Loggede på xboxen, og købte spillet uden problemmer :)
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Pivertvw » 10. nov 2014 17:34

Zeh skrev:Det kan kun være rene teorier. Det er vildt som folk dømmer US storen ude. Det er en del lande som har problemer med storen. Selv nogle amerikanerer kan ikke købe på deres store. Og ikke alle danskere på købe på den danske. Slå nu koldt vand i blodet! En overskrift som denne tråds skaber mere forvirring end andet!



HØRT :!:
Xbox 360 Slim 250 GB Dual Nand
Xbox One 1TB
PS3 120GB
Pivertvw
Niveau 2
 
Indlæg: 167
By: Odense


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf rot endahl » 10. nov 2014 18:15

Jeg syntes også snakken er gået lidt for vidt.

Kort og godt giver det ikke mening at microsoft skulle have blokeret det.
Det påstår jeg af den grund at hvis det var deres ønske så er teknologisk inkompetente.
Jeg har lige købt halo gennem smartglass via hola, og det virkede som det skulle.

Vel og mærke betalte jeg med mit Dankort.
Hvis microsoft ønskede at holde os i vores "egen" butik, er det teknisk ret nemt at begrænse betalingsformen til et land.
De 6 første cifre af et kort afslører hvem og hvor det er udstedt.
Hvis de ønskede at holde os ude er det markant nemmere og mere effektivt at tjekke de 6 cifre på et kort.

Så jeg gætter på at det hele er oppe at køre som sædvanligt om et par dage :)
Billede
rot endahl
Niveau 4
 
Indlæg: 583


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2014 18:16

Zeh skrev:Det kan kun være rene teorier. Det er vildt som folk dømmer US storen ude. Det er en del lande som har problemer med storen. Selv nogle amerikanerer kan ikke købe på deres store. Og ikke alle danskere på købe på den danske. Slå nu koldt vand i blodet! En overskrift som denne tråds skaber mere forvirring end andet!


Hvorfor kan man så købe med en ip blokerings service og ikke uden?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Zt3pH » 10. nov 2014 18:49

Håber da i alle sammen har ret... Men det er da påfaldende at det ikke virker, kun hvis man omgår det, og at det trods alt har været nede så længe.

Men jeg håber da ved Gud osse at alt kommer tilbage til det "normale"
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf DanniLaursen » 10. nov 2014 20:02

Jeg har snakket med xbox support og de siger de ikke har lukket noget for nogle men der bare er en fejl nu når man skal hente ting ned...
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 10. nov 2014 20:04

DanniLaursen skrev:Jeg har snakket med xbox support og de siger de ikke har lukket noget for nogle men der bare er en fejl nu når man skal hente ting ned...


Kølig Melding! :D
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf pgrundl » 10. nov 2014 20:05

Jeg tvivler stærkt på PR værdien i geoblocking, så muligheden foreligger, at de ikke har fortalt supporten (som sandsynligvis er et helt andet selskab) hvad de har gang i. At det virkede med VPN taler sit helt eget, meget tydelige sprog.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Tbigum » 10. nov 2014 20:20

Har lige prøvet at købe direkte fra xbox.com som var sat til Us på min ipad. Min ipad kører igennem UN-block us og min xbox one er sat til Us, og det virkede fint med mit danske visa
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Gislinge10 » 10. nov 2014 21:13

Jeg blev så nødt til at købe yderligere 10$ efter jeg havde købt de første 60$ på Amazon fordi der er tax's på, og dem kunne jeg jo selvfølgelig ikke betale med mit kort... Men det virkede og jeg har købt spillet. Så det med Amazon er nok den bedste ide lige pt.
Gislinge10
Gislinge10
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Callista » 10. nov 2014 21:15

IMHO er den bedste ide lige pt bare at bruge den gratis tunnelbear og så købe det i på deres hjemmeside.. virker til UG
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster