Xboxlife forum

Games with gold november 2014

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Lord Beef Jerky » 1. nov 2014 08:43

Jeg forstår udmærket kritikken. Naturligvis er det på ingen måde profitabelt allerede at give os gratis AAA-titler, men at give os et spil, der ligner noget fra C64, og som de fleste af os i øvrigt aldrig har hørt om, er ikke i orden. Hvis de derimod havde gjort nogenlunde som PSN gjorde for PS4'eren i denne måned (givet os en indietitel som vi alle har hørt om), havde det været mere acceptabelt. Det er fint med gratis spil, og jeg prøver gerne dem, jeg ikke har hørt om også, men de bør altså stadig som minimum holde sig til to gratis spil pr. måned - og så kan de jo give os et ukendt og et mere kendt. Alle råber f.eks. efter Outlast, kør dog lige en deal i hus mht. den titel.

Mht. AAA-titler tror jeg dog, at vi snart får den første. Hvis det ikke bliver December, går jeg ud fra, at den første rammer senest Marts. Der er allerede en håndfuld, der slet ikke sælger i retailudgaverne, så det er ikke umuligt, at det bliver så cheap som Fifa 14, men den første bør snart ramme, og hvis Microsoft vil score lidt pluspoint i konsolkrigen, gør de det før Sony - og så giver de os Battlefield 4. Det ville på alle måder være en win-win situation.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Fire-Jolle » 1. nov 2014 13:34

Et spil som Volgarr the Viking når måske ikke helt ud til masserne, og derfor kan man måske mene, at det er et dårlig valg til GwG-servicen. Jeg forstår dog ikke helt dit argument Beef Jerky, med at det simpelthen ikke er i orden - fordi det ikke er kendt nok?

Jeg synes tilgengæld at det super fedt, at der kommer en skæv titel som Volgarr the Viking, som er en titel jeg sikkert ville have forbigået ellers. Har endnu ikke spillet det, men håber jeg finder tid til det snarligt, for spillet har en gennemført æstetik (16-bit eller ej), og lyder yderligere til at levere en god udfordring. I stedet for at være så skeptiske over udvalget på GwG, så vil jeg da opfordre til, at man får udvidet sin spil-horisont i stedet for. Der er altså også andet end Destiny og CoD :D
Billede
Fire-Jolle
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 1. nov 2014 13:38

Heinstach herindefra har skrevet til mig, at man kan skifte region til Tyskland på sin Xbox One, og dermed downloade Powerstar Golf. Jeg synes, at det er et rimelig godt spil - så hvorfor ikke lige gøre det, hvis Volgarr ikke er jeres smag? =)
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Lord Beef Jerky » 1. nov 2014 14:54

Fire-Jolle skrev:Et spil som Volgarr the Viking når måske ikke helt ud til masserne, og derfor kan man måske mene, at det er et dårlig valg til GwG-servicen. Jeg forstår dog ikke helt dit argument Beef Jerky, med at det simpelthen ikke er i orden - fordi det ikke er kendt nok?


Ukendte indiespil er fine nok - hvis de også giver os et andet spil. De har længe holdt det til to spil pr måned på 360'eren, hvor vi fik et ukendt indiespil og et større retailspil. Det er en strategi jeg lettere kan tilslutte mig. På den måde får de ukendte spil også en chance hos masserne, imens masserne tilfredsstilles med et spil, de har hørt om før. Hvis de giver os et enkelt ukendt indiespil, der typisk scorer middelkarakter hos anmelderne, kan de sgu ligeså godt droppe Games With Gold til One i det hele taget. Igen - retailspil er af økonomiske årsager måske ikke en mulighed nu, så skift det ud med et mere kendt indiespil, og det giver meget mere mening.

At Crimson Dragon har været en af Games With Gold titlerne i flere måneder er også under al kritik. Ikke kun er spillet elendigt, men at tilbyde det gratis i månedsvis, giver ganske enkelt ikke mening.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Henrik_s » 1. nov 2014 15:10

Nu har jeg prøvet spillet, JESUS CHRIST! det føles og ser jo ud som et virkelig 80 arcade spil! nej hvor er det bare ikke next-gen :D
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf SteffenPoulsen » 1. nov 2014 17:08

Henrik_s skrev:Nu har jeg prøvet spillet, JESUS CHRIST! det føles og ser jo ud som et virkelig 80 arcade spil! nej hvor er det bare ikke next-gen :D

Ja jeg er godt nok også skuffet over spillet, det er svært og alt for grimt og kedeligt til at jeg gider bruge tid på at blive god til det. Jeg brokker mig dog ikke over at få det gratis, og der er sikkert andre som får mere sjov ud af det!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf CaptainKicker » 26. nov 2014 19:29

Worms Battleground gratis på Xbox One for guld medlemmer i næste måned.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf IkkNico » 26. nov 2014 19:35

CaptainKicker skrev:Worms Battleground gratis på Xbox One for guld medlemmer i næste måned.

Kilde ... og najs
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Snemonster » 26. nov 2014 19:37

IKKE nice, når man har købt det for lidt over 100 kr :(
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Bavi » 26. nov 2014 20:02

IkkNico skrev:
CaptainKicker skrev:Worms Battleground gratis på Xbox One for guld medlemmer i næste måned.

Kilde ... og najs



Står på Xbox Wire

http://news.xbox.com/2014/11/games-dece ... -with-gold
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf heinstach » 26. nov 2014 20:28

heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Slimjay DK » 26. nov 2014 23:35

Snemonster skrev:IKKE nice, når man har købt det for lidt over 100 kr :(


Ja, det er surt .. Har det på samme måde med Injustice : God Among Us som er et af December måneds PS+ spil til PS4 :?

Men sådan er det, og jo længere frem vi kommer, jo større er chancen for at det der kommer er noget man har haft købt :wink:

Jeg har dog ikke Worms, så det er en fin titel for mig :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Derp » 26. nov 2014 23:59

Det er godt nok skidt af Microsoft, men meget rammende at man lige kan slutte en knap så god november af hvis man er Xbox One ejer. Nu gik det ellers lige så godt. Jeg fatter seriøst ikke hvorfor vi stadig skal spises af med et sølle spil til Xbox One i GwG. PS+ giver to spil til PS4 og nu er de også begyndt at inkludere AAA spil. Det er fandme til grin at vi både får færre spil og ingen AAA spil.

Hvad der gør det endnu mere useriøst er at Microsoft jo netop ændrede Games with Gold, så det nu ligner PS+ på en prik. Man ejer ikke spillene til Xbox One, man låner dem mens man har guld abonnement. Må må vel forhelvede kunne forvente at de forværre ens vilkår for netop at kunne tilbyde os de samme spil som PS+.

Hvis det så bare var fordi at Xbox Live var fuldstændig stabilt, men det er jo slet ikke tilfældet. Det virker meget mere ustabilt end man havde forventet og så får man ovenikøbet smidt et Halo MCC ud som burde være blevet udsat så de kunne rette alle fejlene.

Der er gået et år og det er da godt nok til grin af GwG ikke er bedre.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf CaptainKicker » 27. nov 2014 01:01

Tror det er en smags sag? Worms er i øvrigt et glimrende spil, hvor man kan sige PS+ slet ikke har leveret.

Se på den lyse side, det kunne have været et af de dårlige indie-spil, eller Strider som har været på tilbud 3-4 gange.

Men man kan vel ikke gøre alle tilfreds. Jeg har fortrudt jeg købte PS+, da der simpelthen ikke gives gode titler for tiden.

Personligt, er jeg hellere ikke jublende lykkelig over det er Worms, da jeg allerede købte det på launch-dag, men jeg kan sige med sikkerhed, at det er et fedt spil, især lokal multiplayer. Så helt galt kan man ikke gå med det, og man rammer et bredt segment.

Microsoft ville nok elske at give Halo: MCC, Far Cry 4, eller Dragon Age - men det er bare ikke realistisk... hellere ikke for Sony.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf nakka » 27. nov 2014 08:16

CaptainKicker skrev:Tror det er en smags sag? Worms er i øvrigt et glimrende spil, hvor man kan sige PS+ slet ikke har leveret.


HVAD?
Velocity 2X, Spelunky, The Binding of Isaac: Rebirth er alle bedre end og mere anmelderost end worms..
når vi sammenligner ps+ med gold, så har spiludvalget være bedre på ps+. man kan sige games with gold slet ikke har leveret.

og med AAA titler som infamous og injustice (og killzone hvis man fusker rundt med ps+ og japanske kontoer - men kommer nok til februar), ja så skal gwg da oppe sig. og 2 gode spil pr måned. så har man nemmere ved at remme et bredt publikum.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ga ... Gold_games
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_In ... _region%29

og med de seneste to ugers bøvl med live, har de vist de ikke er et hak beder end psn. samt med halos latterlige dårlige onlinebøvl (seneste patch hjalp ikke meget) ja så er det jo næsten driveclub 2.0 vi har gang i.
ser virkelig ps+ som værende den bedere deal
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron